kuulostaa kyl tosi hurjalta munkin mielestä,mut meil niin edullinen tää vuokra,370e 75 neliön kolmiossa saunalla ja ollaan saatu vuokranantajan piikkiin remontoida saunan,vessa,lattian ja keittiön ni musta joku 700-800 euronkin vuokra vois tuntua aika järkyltä vaikka se varmaan aika lailla tän kokoisen asunnon vuokratasoa tänä päivänä.Alkuperäinen kirjoittaja AILD:siis kuinka joku voi olla valmis maksamaan vuokraa 1350e/kk????????????????????????? mä en oo ikinä ymmärtäny näitä ihmisiä. ei hyvää päivää. tollasella määrällä olis äkkiä asuntolaina maksettu. mutta jos haluaa maksaa toisen ihmisen asuntolainaa, niin siitä vaan, jokanen taplaa tyylillään. =)
No te ja te. Lainan lyhennys riippuu mm. lainan pääoman määrästä ja velan takaisinmaksuajasta. Ei sekään ole kovin järkevää vähää lyhennystä maksaa, koska sitten korkojen osuus on järjetön.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Me maksetaan ASUNTO- ja KESÄMÖKKILAINAA 500 euroa kuussa!
Mutta joskus se on kuitenkin maksettu. Ja onko korko järjetön vai onko järjetöntä maksaa tuollaista vuokraa?Alkuperäinen kirjoittaja höh:No te ja te. Lainan lyhennys riippuu mm. lainan pääoman määrästä ja velan takaisinmaksuajasta. Ei sekään ole kovin järkevää vähää lyhennystä maksaa, koska sitten korkojen osuus on järjetön.
Menen huomenna ystävän tupareihin. Vuokrasivat Helsingin keskustasta n.80neliön asunnon jonk vuokra on 1300?/kk.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mitä helv.? Kuka hullu maksaa tuollaista vuokraa? Tuossa on tonni liikaa!
Sinänsä tuon ymmärtää jos rahaa on vaikka lampaat söisi.Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Menen huomenna ystävän tupareihin. Vuokrasivat Helsingin keskustasta n.80neliön asunnon jonk vuokra on 1300?/kk.
Heillä on varaa maksaa tuo ilman että nälkävyötä pitää kiristää. Eivät halua omistusasuntoa. Ja kun ehdottomat kriteerit ovat että pitää asua ytimessä, korkealla ja priimakuntoisessa asunnossa niin tuon halvemmalla ei juuri pääse.
Heitä ei pahemmin asia sureta, joku syytä rahaa tonnin stifloihin ja joku sikahintaiseen asuntoon.
Se mua ihmetyttää että miten Helsingin kaltaisessa tuppukylässä ovat vuokrat nousseet esim. Lontoon tasolle.
Peesi. Me asutaan "hyvällä" alueella ja maksetaan ihan mielellään 1061 euroa( sisältää vesimaksut 5 hengeltä) Asosta. Paritalo, 5h ja melko uusi. Mieluummin asun Asossa kuin pelkästään vuokralla. Näitä asuntoja saa laittaa ja niistä korvataan, esim. me ollaan laitettu tänne laminaatit yms. Alue on loistava lapsiperheelle. Viihtyisää pientaloaluetta. Täältä ei sais omaa asuntoa alle 300.000...Pääkaupunkiseudulla nää hinnat on kuitenkin vähän toisenlaisia kuin muualla. Ja alue vaikuttaa paljon.Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Jos ei olisi mahdollisuuksia ostaa omaa tarpeeksi isoa ja mieleiseltä alueelta niin voisin tuota vuokraa maksaa koska varsinkaan asunnon sijainnista en jousta rahan takia.
Itse ostimme oman kun vuokra nousi yli tonnin.
Sähkölämmitykseen menee välittäjän mukaan 100-150e/kk. Puut saadaan tekemällä.Alkuperäinen kirjoittaja ööö:Naapurilla sähkölämmitys ja sähkölasku kuussa 400e. Oletko ottanut huomioon isomman sähkölaskun verrattuna kerrostaloasuntoon? Ja ei ne halotkaan ilmaisia ole.
Miettikää Asoa vaihtoehtona. Jorkut ei ymmärrä sitä, ettei kaikilla ole mahdollisuutta ottaa lainaa, ei ole esim. takaajia.Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:ME OSTETTAIS O.M.A. TALO JOS SIIHEN OLISI LAINAA JOLLA MAKSAA SE TALO. MIEHELLÄ EI TODELLAKAAN OLE NIIN HYVÄT TULOT, JOTTA SAISI 200-300.000E LAINAN.
Ei nykyään välttämättä takaajia tarvitse. Jos maksukykyä on, saa lainalle täystakauksen. googleta vaikka, niin löytyy. Ei sitäkään saa, jos ei ole edellytyksiä maksujen hoitoon. Mutta nykyään siis näin.Alkuperäinen kirjoittaja kolemn äiti:Miettikää Asoa vaihtoehtona. Jorkut ei ymmärrä sitä, ettei kaikilla ole mahdollisuutta ottaa lainaa, ei ole esim. takaajia.Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:ME OSTETTAIS O.M.A. TALO JOS SIIHEN OLISI LAINAA JOLLA MAKSAA SE TALO. MIEHELLÄ EI TODELLAKAAN OLE NIIN HYVÄT TULOT, JOTTA SAISI 200-300.000E LAINAN.
Meillä rintamamiestalon sähkölasku kesällä n. 50e/kk, talvella 150-200e kk. Ja alakertaa lämmittää varaava takka sekä yösähköllä varautuva patteri.Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:Sähkölämmitykseen menee välittäjän mukaan 100-150e/kk. Puut saadaan tekemällä.Alkuperäinen kirjoittaja ööö:Naapurilla sähkölämmitys ja sähkölasku kuussa 400e. Oletko ottanut huomioon isomman sähkölaskun verrattuna kerrostaloasuntoon? Ja ei ne halotkaan ilmaisia ole.
Ilman takaajia saa kai vähemmän lainaa ja ap:n tuloilla saisivat varmaan max 100 000e lainaa muutenkin. Sillä ei saa yhtään mitään.Alkuperäinen kirjoittaja ?:Ei nykyään välttämättä takaajia tarvitse. Jos maksukykyä on, saa lainalle täystakauksen. googleta vaikka, niin löytyy. Ei sitäkään saa, jos ei ole edellytyksiä maksujen hoitoon. Mutta nykyään siis näin.Alkuperäinen kirjoittaja kolemn äiti:Miettikää Asoa vaihtoehtona. Jorkut ei ymmärrä sitä, ettei kaikilla ole mahdollisuutta ottaa lainaa, ei ole esim. takaajia.Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:ME OSTETTAIS O.M.A. TALO JOS SIIHEN OLISI LAINAA JOLLA MAKSAA SE TALO. MIEHELLÄ EI TODELLAKAAN OLE NIIN HYVÄT TULOT, JOTTA SAISI 200-300.000E LAINAN.
Ei, vaan nyt alkaa olla hyvä aika ostaa, kaupan on paljon asuntoja ja hinnatkin on tulleet alaspäin.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Nyt on ehkä vähän huono aika ostaa, te jotka ihmettelette miks ap ei vaa osta kämppää
Vuokra sais mulla olla korkeintaan puolet netto tuloista, mutta mä pärjään vähällä ja meitä ei ole kun kaksi
Joo, ensiasunnon ostajalle on hyvä aika. Ei sellaiselle, jonka pitää saada ensin oma asunto myytyä hyvään hintaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieraasi:Ei, vaan nyt alkaa olla hyvä aika ostaa, kaupan on paljon asuntoja ja hinnatkin on tulleet alaspäin.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Nyt on ehkä vähän huono aika ostaa, te jotka ihmettelette miks ap ei vaa osta kämppää
Vuokra sais mulla olla korkeintaan puolet netto tuloista, mutta mä pärjään vähällä ja meitä ei ole kun kaksi
Etuovesta pääkaupunkiseudulta 5h+k kerrostaloasuntojen hinnat alkaa 150 000 eurosta. Että kyllä se ekalla sivulla mainittu 400 000 on jo vähän erilaisten kämppien hinta
No, asunnon vaihtajalle ei hintojen laskulla ole niin suurta merkitystä, jos siis ostaa suunnilleen samanarvoiselta alueelta uudenkin asunnon eikä kalliimmalta alueelta. Välirahan määrä pysyy samana, vaikka omankin asunnon arvo laskee.Alkuperäinen kirjoittaja ?:Joo, ensiasunnon ostajalle on hyvä aika. Ei sellaiselle, jonka pitää saada ensin oma asunto myytyä hyvään hintaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieraasi:Ei, vaan nyt alkaa olla hyvä aika ostaa, kaupan on paljon asuntoja ja hinnatkin on tulleet alaspäin.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Nyt on ehkä vähän huono aika ostaa, te jotka ihmettelette miks ap ei vaa osta kämppää
Etuovesta pääkaupunkiseudulta 5h+k kerrostaloasuntojen hinnat alkaa 150 000 eurosta. Että kyllä se ekalla sivulla mainittu 400 000 on jo vähän erilaisten kämppien hinta
Jos tuohon hintaan löytää 5h+k niin siinä on vähintäänkin valmiiksi jo vastike 400e tehtyjen remonttien vuoksi ja lisäksi vielä putkiremontti tulossa. Pahimpana vikana sitten paikka, joka luultavasti on normaalille lapsiperheelle kelvoton.Alkuperäinen kirjoittaja vieraasi:Ei, vaan nyt alkaa olla hyvä aika ostaa, kaupan on paljon asuntoja ja hinnatkin on tulleet alaspäin.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Nyt on ehkä vähän huono aika ostaa, te jotka ihmettelette miks ap ei vaa osta kämppää
Joo mutta se on kallista aluetta. Tosi moni mun kavereista maksaa tuota summaa yksiosta tai kaksiosta Hkin keskustassa.Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:Ystäväni maksaa n.900e vuokraa yksiöstä Töölössä ihan järjetöntä mielestäni.