Millaisilla kk tuloilla olisit valmis tai pystyisit maksamaan 1350e vuokraa?

...
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Scala:
Onko se omakotitalo, kun on noin iso ja tontista puhut. Tuli vain mieleen, että onko siinä sitten muita kuluja, lämmitys, vedet jne?
On omakotitalo. Lämmitys puilla ja sähköllä. Vesi kaivosta.
Sit viel mahdolliset jätelaskut (jätevesi sekä roskat)

Alkuperäinen kirjoittaja AILD:
siis kuinka joku voi olla valmis maksamaan vuokraa 1350e/kk????????????????????????? :eek: mä en oo ikinä ymmärtäny näitä ihmisiä. ei hyvää päivää. tollasella määrällä olis äkkiä asuntolaina maksettu. mutta jos haluaa maksaa toisen ihmisen asuntolainaa, niin siitä vaan, jokanen taplaa tyylillään. =)
katos kun isoista asunnoista on pakko - ja pääkaupunkiseudulla pienemmistäkin. Katsoppas se mun aiempi linkki, siinä 90,5 neliöinen paritaloneliö, vuokra 1290 erkkiä. Siihen verrattuna tuo ap:n talo olisi halpa

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
siis kuinka joku voi olla valmis maksamaan vuokraa 1350e/kk????????????????????????? :eek: mä en oo ikinä ymmärtäny näitä ihmisiä. ei hyvää päivää. tollasella määrällä olis äkkiä asuntolaina maksettu. mutta jos haluaa maksaa toisen ihmisen asuntolainaa, niin siitä vaan, jokanen taplaa tyylillään. =)
katos kun isoista asunnoista on pakko - ja pääkaupunkiseudulla pienemmistäkin. Katsoppas se mun aiempi linkki, siinä 90,5 neliöinen paritaloneliö, vuokra 1290 erkkiä. Siihen verrattuna tuo ap:n talo olisi halpa
Tollasellakaan määrällä ei muuten iso asuntolaina ole äkkiä maksettu. Isolle perheelle, kun pitää saada riittävän iso asunto, ja veikkaanpa, että lainasumma olis vähintään 300.000 euroa, ja asumisen taso heikompi kuin vuokrakämpässä. Saatikka ettei ap:n perheelle tuota lainaa miehen tuloilla myönnettäisi.

Ootteko ap muuten katsoneet asoja?

Siinäpä se. En päivääkään maksaisi vuokraa, jos saataisiin niin iso laina, että koko perhe mahduttais muuttamaan saman katon alle.

Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja Rahina:
Oletko ihan varma että asumistuki tulee tosiaan olemaan noin pieni. Eikö kaikki lapset ole kirjoilla asunnossa? Tulojen puolesta pitäisi saada enemmän, vai onko kämppä peruskorjausta vailla?
Valmistunut 2007. kaikki oamt lapset asuu kyllä kotona ja on ihan kirjoilla. Jos sisko muuttaa meille niin silloin meitä on 7.

Laskitk osiskonkin tulot mukaan asumistukilaskuriin? Ne huomioidaan myös.

Tollasellakaan määrällä ei muuten iso asuntolaina ole äkkiä maksettu. Isolle perheelle, kun pitää saada riittävän iso asunto, ja veikkaanpa, että lainasumma olis vähintään 300.000 euroa, ja asumisen taso heikompi kuin vuokrakämpässä. Saatikka ettei ap:n perheelle tuota lainaa miehen tuloilla myönnettäisi.

Ei mitään käsitystä mikä aso on.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja Rahina:
Oletko ihan varma että asumistuki tulee tosiaan olemaan noin pieni. Eikö kaikki lapset ole kirjoilla asunnossa? Tulojen puolesta pitäisi saada enemmän, vai onko kämppä peruskorjausta vailla?
Valmistunut 2007. kaikki oamt lapset asuu kyllä kotona ja on ihan kirjoilla. Jos sisko muuttaa meille niin silloin meitä on 7.

Laskitk osiskonkin tulot mukaan asumistukilaskuriin? Ne huomioidaan myös.
12veellä ei hirveesti tuloja ole. Ja se on vielä JOS asteella.

Siinäpä se. En päivääkään maksaisi vuokraa, jos saataisiin niin iso laina, että koko perhe mahduttais muuttamaan saman katon alle.
Oletko muuten ottanut selvää pk-seudun asumisoikeusasunnoista? Löytyisikö tarpeeksi isoa asuntoa teidän perheellenne sitä kautta?

Lokki
Aso on asumisoikeusasunto.

Ja omaa maksaessa tuntuu että porukka mahtuu pienempiin neliöihin ihan kivasti =) meillä on 7 henkeä,asuintilat 92neliötä +päälle saunat,pesuhuone,varasto ja pannuhuone.

Ei mitään käsitystä mikä aso on.
Aso on asumisoikeusasunto, siinä maksetaan 10 -15 prosentin osuus asunnon hinnasta, ja tämän jälkeen vuokraa. Eli suht pienellä rahalla pääsee käsiksi isoihin asuntoihin hyvilläkin paikoilla.

Tässä yksi firmoista, joilla asoja on. Sivuilta löytyy myös selitys systeemistä.

http://www.asokodit.fi/

Me esim. asuttiin 100-neliöisessä paritaloneliössä hyvällä paikalla. Tällä hetkellä sen vuokra on alle 1100 euroa. Samaan parin kilsan päässä pienemmän paritalon vuokra onkin sitten jo yli 1300 euroa.

Tuohon asumisoikeusmaksuun saa pankkilainan, ja se käy 100 % takuuksi lainasta.

Suosittelen!

Täytynee tutkia asoa huomenna.

Miehestä puolet haluaa muuttaa ja puolet ei. Pelko on se mikä persettä kaivelee.. Meillä molemmilla.

Nyt lähdettävä nukkumaan. Aamulla olisi anoppilaan lähtö ja kaksoset herättävät kerran kaks vielä ennen aamua.

Neuvoja, ohjeita, kaikkea otetaan vielä vastaan tässä vuokra asiassa.

Joku ehdotti netistä imuttamista, jotain millä pitää taloutensa kuosissa. Jos jollain linkkiä tms moiseen, niin sellaisesta olisin kiitollinen.

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2009 KAIKILLE!

kinuski
No en tiedä, aika isot tulot ja pienet menot sais olla.... Meillä nous nyt vuokra reiluun 750e/kk ja kyllä niin v****aaaaaaa! Lainaa ( sitä mitä ollaan pankissa käyty hakee ja saatu) maksettais paljon vähemmän, mutta kun ei löydy sitä omaa, ja kun löytyy niin jänistän. Vuokralla asuminen on kuitenkin aika turvallista, maksat vaan sen vuokran (no tietty vesi ja sähkö päälle) mutta jos jotain hajoaa niin itse et maksa siitä mitään!

oma paras
En ikinä maksaisi vuokraa yli 800 euroa. Juuri sen takia ostimme pääkaupunkiseudulta yli 100 neliön omakotitalon pari vuotta sitten. Lainaa otettiin 200000 euroa. Nyt asuntojen hinnat ovat vielä laskeneet näistä lukemista.

Maksumme ovat nyt huippukalliin koron takia 1200 e/kk, mulla laskevat 300 eurolla, kunhan koron tarkistus tulee. Lisäksi verottalta saa mukavan verovähennyksen, mikä tekee pari sataa euroa kuukaudessa. Ei siis ole mitään järkeä asua vuokralla, kun omassa asuminen on paljon tasokkaampaa, mukavampaa ja on kuin rahaa pankkiin säästäisi. Kun velat on maksettu, niin hoidettavana on enää ylläpitokulut, jotka ovat alle 300 e/kk. Niin alhaisia vuokria ei missään olekaan, ainakaan tämän tasoisissa taloissa.

vieras
Hirveän kallista on ASO-perheasunnossa asuminen pk-seudulla. Ainakin täälläpäin maksut ovat 1000 eurosta ylöspäin rt- ja paritaloasunnoissa. Ei mitään järkeä kun samalla lyhennät omaa.

Meillä on rivitalo, josta maksetaan kuussa saman verran lyhennystä+ korkoa.

Jos ei olisi mahdollisuuksia ostaa omaa tarpeeksi isoa ja mieleiseltä alueelta niin voisin tuota vuokraa maksaa koska varsinkaan asunnon sijainnista en jousta rahan takia.
Itse ostimme oman kun vuokra nousi yli tonnin.

Yhteistyössä