Millaisia savolaiset on? vertaa pohjalaiset.

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja uuttasukuasiellä:
Savolaisista ei ikinä tiiä onko ne tosisaan vai ei, kaikki pitää lyyä lekkeriksi. Ja murteesta ei saa selvää.
no, mä sanoisin sitä samaa just aikasemman sivun "keskustelun kulusta" päätellen pohjalaisista :LOL:
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja uuttasukuasiellä:
Savolaisista ei ikinä tiiä onko ne tosisaan vai ei, kaikki pitää lyyä lekkeriksi. Ja murteesta ei saa selvää.
no, mä sanoisin sitä samaa just aikasemman sivun "keskustelun kulusta" päätellen pohjalaisista :LOL:
no voi olla että ollaan liikaa samanlaisia!! :DD
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Niin, mutta eihän se heidän vikansa ole. Se on meemeissä.
:D
Edelleen, siis mihinä?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Meemi

Ei pohjalaisuus välttämättä geeneissä ole, nääs. Eiköhän savolaisten vanhempien pojasta tulisi Pohjanmaalla ottolapsena kasvaessaan yhtä paha jurottaja kuin alkuasukkaistakin.
 
Pampolina
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
työ että usko, mulla meni maku sekä savolaisiin, että pohojalaisiin. Mihinkähän sitä pitäis suunnata.
No mee vaik Luniksen nurkille, se on vissiin ainoo mesta, mis asuu normaaleja ihmisiä :whistle:
Jos kaikki muut tuntuu epänormaaleilta niin olisiko syytä katsoa peiliin? =)
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
työ että usko, mulla meni maku sekä savolaisiin, että pohojalaisiin. Mihinkähän sitä pitäis suunnata.
No mee vaik Luniksen nurkille, se on vissiin ainoo mesta, mis asuu normaaleja ihmisiä :whistle:
ja missähän sellainen nurkka on? ;)
Jos oikeen muistan niin lunis asuu jossain Harjavalta - Nakkila seudulla.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
työ että usko, mulla meni maku sekä savolaisiin, että pohojalaisiin. Mihinkähän sitä pitäis suunnata.
No mee vaik Luniksen nurkille, se on vissiin ainoo mesta, mis asuu normaaleja ihmisiä :whistle:
Jos kaikki muut tuntuu epänormaaleilta niin olisiko syytä katsoa peiliin? =)
Ei mun mielestä vaan Luniksen, siinon vissi ero! ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
työ että usko, mulla meni maku sekä savolaisiin, että pohojalaisiin. Mihinkähän sitä pitäis suunnata.
No mee vaik Luniksen nurkille, se on vissiin ainoo mesta, mis asuu normaaleja ihmisiä :whistle:
ja missähän sellainen nurkka on? ;)
Jos oikeen muistan niin lunis asuu jossain Harjavalta - Nakkila seudulla.
:LOL: ap repes..voi-VOI-II-III :LOL:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Häme on okei. Tykkäsin tamperelaisista. He ovat teollistuneita juntteja, eivätkä niin täynnä itseään kuin helsinkiläiset tai sisäänpäinlämpiäviä kuin turkulaiset.
Häme ei tuu kuuloonkaan! :LOL:
kahdesta pahasta parempi valita kuin Häme! :LOL:
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Meemi

Ei pohjalaisuus välttämättä geeneissä ole, nääs. Eiköhän savolaisten vanhempien pojasta tulisi Pohjanmaalla ottolapsena kasvaessaan yhtä paha jurottaja kuin alkuasukkaistakin.
Itse uskon enemmän geeneihin kuin meemeihin.... (oli ihan uus juttu mulle). Tosin, onhan niissäkin varmaan joku perä...
Itse olen geeneiltäni karjalainen, mutta koska olen syntynyt ja kasvanut satakunnassa, kyllä tämä luonteeni osittainen synkkämielisyys varmaan pulppuaa juuri satakunnasta. Eli tältäosin meemit oisi vaikuttaneet. Mutta kyllä mun luonne on ihan karjalainen silti.. ei musta satakuntalaista ole tullut vaikka täällä oon jo toisessa sukupolvessa. Ihan eri luonteisia ne geeneiltään satakuntalaiset on, kuin oon itse.

No, taas oppi palstalta uutta. =)
 
Kyrön voima
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Väkivallalla uhkailuksi tämäkin ketju meni, kuten kaikki keskusteluyritykset pohjalaisten kanssa.

Juuri näin, ihan sama juttu puhelinkeskusteluissa. Moukkia mitä moukkia.
Olen pohjalainen ja ikinä en ole uhkaillut ketään puhelinkeskusteluissa, enkä ole kuullut muidenkaan näin tekevän. Mitä ihmettä tarkoitat?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kyrön voima:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Väkivallalla uhkailuksi tämäkin ketju meni, kuten kaikki keskusteluyritykset pohjalaisten kanssa.

Juuri näin, ihan sama juttu puhelinkeskusteluissa. Moukkia mitä moukkia.
Olen pohjalainen ja ikinä en ole uhkaillut ketään puhelinkeskusteluissa, enkä ole kuullut muidenkaan näin tekevän. Mitä ihmettä tarkoitat?
Sitä juuri, etenkin kun kyse on rahasta (lain perusteella maksettavista etuuksista), pohjalaiset uhkailee lakimiehillä, raastuvalla tai jopa pahimmat väkivallalla ym. typerällä (jolla ei voi asiaan edes vaikuttaa :LOL: ) Eivät kuuntele perusteluja eivätkä ohjeita joilla pystyisivät omaan asiaansa vaikuttamaan vaan yleensä raivopäisinä lyövät aikansa omaa kantaansa jankattuaan luurin kiinni. No, omapahan on mokansa jos eivät halua kuunnella, ei ole mun ongelman. Saman asian saa savolaisen tai karjalaisen kanssa hoidettua yleensä ihan hyvässä hengessä.
 
Satu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyrön voima:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Väkivallalla uhkailuksi tämäkin ketju meni, kuten kaikki keskusteluyritykset pohjalaisten kanssa.

Juuri näin, ihan sama juttu puhelinkeskusteluissa. Moukkia mitä moukkia.
Olen pohjalainen ja ikinä en ole uhkaillut ketään puhelinkeskusteluissa, enkä ole kuullut muidenkaan näin tekevän. Mitä ihmettä tarkoitat?
Sitä juuri, etenkin kun kyse on rahasta (lain perusteella maksettavista etuuksista), pohjalaiset uhkailee lakimiehillä, raastuvalla tai jopa pahimmat väkivallalla ym. typerällä (jolla ei voi asiaan edes vaikuttaa :LOL: ) Eivät kuuntele perusteluja eivätkä ohjeita joilla pystyisivät omaan asiaansa vaikuttamaan vaan yleensä raivopäisinä lyövät aikansa omaa kantaansa jankattuaan luurin kiinni. No, omapahan on mokansa jos eivät halua kuunnella, ei ole mun ongelman. Saman asian saa savolaisen tai karjalaisen kanssa hoidettua yleensä ihan hyvässä hengessä.
Älä nyt ole lapsellinen ja yleistä. Tyhmiä asuu ympäri suomea, niin pohjanmaallakuin savossakin.
 

Yhteistyössä