Millaisia oireita sinulla oli ennen synnytyksen käynnistymistä?

  • Viestiketjun aloittaja rv. 35+5
  • Ensimmäinen viesti
peetu
Viikon verran oli öisin kipeitä supistuksia. Sitten tuli yhden päivän jatkuvasti supistuksia, joita ei siis aiemmin ollut päivällä tullut (ei kuitenkaan säännöllisiä tai kipeitä). Illalla menikin sitten lapsivedet viikolla 38+6. Silloin oli torstai ilta ja poika syntyi vasta lauantai aamuna.
 
mulla oli aamusta asti hyyyyvin lieviä pieniä suppareita epäsäännöllisesti mutta oli vahva tunne että samana päivänä vielä syntyy, illemmalla tuli muutama tippa verta ja alko kipeemmät ja säännölliset supistukset, siitä meni vajaa 4h kun poika oli sit maailmassa =)
 
Aamulla pari supistusta, päivän aikana ei mitään. Klo 22 alkoi supistukset, menin nukkumaan, ja 00.30 heräsin, kun supistukset vahvistui. Poika syntyi 12.34. Muuten ei mitään tuntemuksia etukäteen. Odottelin koko ajan lapsiveden menoa...turhaan, meni vasta synnytyksessä.
 
noppa
no mulla tuli limatulppaa noin viikkoa ennen synnytystä ja synnytystä edellisenä päivänä juoksin ku päätön kana itiksessä shoppailemassa ja sen jälkeen hiukka supisteli....aamulla ennen kuutta heräsin pieneen suppariin ja hassuun naksahdusääneen ja sit tuliki lapsivedet. poika synty seuraavana yönä ja viikkoja oli tasan 38 :) painoi 4170 ja 50cm pitkä
 
Miulla tuli kans limatulppa päivää ennen kuin aamuyöstä viiden aikaan heräsin hirveään poksahdukseen ja vedet meni pitkin sänkyä. Kai sen jotenkin sitten vaan tiesi, kun oltiin illalla laitettu sänkyyn suojat tuota varten.. seuraavana päivänä supistukset alkoivat piiiikkuhiljaa voimistua, mutta lopulta synnytys käynnistettiin kun en kuitenkaan avautunut kunnolla lapsen avotarjonnan vuoksi. Alateitse syntyi =)
 
noppa
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Miulla tuli kans limatulppa päivää ennen kuin aamuyöstä viiden aikaan heräsin hirveään poksahdukseen ja vedet meni pitkin sänkyä. Kai sen jotenkin sitten vaan tiesi, kun oltiin illalla laitettu sänkyyn suojat tuota varten.. seuraavana päivänä supistukset alkoivat piiiikkuhiljaa voimistua, mutta lopulta synnytys käynnistettiin kun en kuitenkaan avautunut kunnolla lapsen avotarjonnan vuoksi. Alateitse syntyi =)
mä ihme ja kumma kerkisin vessaan ku tuli semmonen olo et kuset tulee housuun :D no sitte ku menin keittiöön istuskelemaan ni aina ku nousun penkistä ni johan lorahti vettä lattialle...tuntu et sitä vaan tulee ja ulee vaikka kätilön mukaan sitä ei ole kuin korkeintaan pari desia! ja kissan viikset sanon minä!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja noppa:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Miulla tuli kans limatulppa päivää ennen kuin aamuyöstä viiden aikaan heräsin hirveään poksahdukseen ja vedet meni pitkin sänkyä. Kai sen jotenkin sitten vaan tiesi, kun oltiin illalla laitettu sänkyyn suojat tuota varten.. seuraavana päivänä supistukset alkoivat piiiikkuhiljaa voimistua, mutta lopulta synnytys käynnistettiin kun en kuitenkaan avautunut kunnolla lapsen avotarjonnan vuoksi. Alateitse syntyi =)
mä ihme ja kumma kerkisin vessaan ku tuli semmonen olo et kuset tulee housuun :D no sitte ku menin keittiöön istuskelemaan ni aina ku nousun penkistä ni johan lorahti vettä lattialle...tuntu et sitä vaan tulee ja ulee vaikka kätilön mukaan sitä ei ole kuin korkeintaan pari desia! ja kissan viikset sanon minä!!!
Mie muistan kans ku minä sekä mies herättiin molemmat siihen poksahdukseen, ja hypättiin istualteen, sit kauhee lojaus ja...

"-VESI?!"
"-JOO!"

...hirveillä gasellinloikilla kylppäriin, en pysty käsittämään miten edes pystyin, sillä mursun olemuksella :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
susa
Vajaa viikko ennen synnytystä tuli limaista ja pahan hajuista vuotoa. Ajattelin että lapsivettä tihkuu, mutta sanoivat ettei ole sitä....ja viikon valui tuota ihme limaa....olisko ollu sit limatulppa.
 
vieras
onko teillä kaikilla ennen vesien menoa kuulunut jokin poksahdus?

Mulla meni vedet vasta kun kalvot puhkastiin. Limatulppa meni 2vrk ennen lapsen syntymää, jonka jälkeen supistukset pikkuhiljaa alkoivat. Kuitenkin vatsa 12h ennen syntymää supparit voimistuivat "oikeiksi"..
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko teillä kaikilla ennen vesien menoa kuulunut jokin poksahdus?

Mulla meni vedet vasta kun kalvot puhkastiin. Limatulppa meni 2vrk ennen lapsen syntymää, jonka jälkeen supistukset pikkuhiljaa alkoivat. Kuitenkin vatsa 12h ennen syntymää supparit voimistuivat "oikeiksi"..
ei kuulunu mitään poksahdusta
 
"Oonau"
kävin paskalla jatkuvasti pari edeltävää päivää, en kyllä siitä tiennyt että lapsi on tulossa. Sit vasta, kun vedet meni, tiesin.




En vielä ole synnyttänyt mutta tässä kohta kaksi viikkoa nukkunut todella huonosti noin 4h yö unet. ja supistuksia tulee ja menee jotkut ovat kivuliaampia ja jotkut lähes kivuttomia.
Vessassa saa käydä kun ripulilla ollut jo muutaman päivän. olen viikolla 36+4 ja äitini on pelotellut jo hieman että pääsiäisenä syntyisi. Onko mahdollista että näin kävisi?
Pahat nivuskivut ollut varsinkin oikealla puolella ja kävely kipeetä vauva on jo laskeutunut ja pää melkein kiinnittynyt.
 
"Höh"
Laskettuun aikaan alle viikko aikaa ja ei mitään merkkejä...Portaita ravaan kolmanteen kerrokseen joka pv (ei hissiä), uin yhä rataa 30 min 2 krt viikossa, saunottu on, ulkoiltu/lenkkeilty monen kilometrin lenkkejä, kannettu painavia kauppakasseja jne... Höpöpuhetta että mikään auttaisi.
 

Yhteistyössä