Millaiset päivät on esim ammattikorkeakoulussa?

• Viestiketjun aloittaja "nuori äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Mona"
Ei todellakaan, ensimmäisenä vuonna oli suht säännöllisesti koulupäivinä mut sit meillä oli tosi paljon yksilö-ja yhmätöitä ja ainakin yksi päivä viikossa aina vapaata ryhmätöistä varten.riippuu kyl alasta ja koulusta..

"vvieras"
Itekin ole tuota miettinyt, mutta kai tuo aika koulukohtaista on. Lasten hoidon takia, että pitääkö laittaa vuorohoitoon vai ei. Miehellä kun voi työt olla vaikka niin myöhään, että hakisi myöhemmin kun se perus 17.30. Mutta mieluummin ihan normaaliin laittaisin ja jos niitä jotain muutamia on niin voin kyllä mummolle viedä sitten.

Meillä oli ekanakin vuonna aika monta päivää jotka kesti 18.00 saakka. Tunteja tosin pidettiin yhteen ja sumplittiin opettajien kanssa, että todellisuudessa tunnit loppui tuollaisina päivina yleensä jo 17.00 aikoihin. Minä pystyin hakea lapset aina ennen klo 18.00, millon meidän päiväkoti menee ihan viimestään kiinni (on siis 17-18 auki tarvittaessa). Ja koulussa nyt voi aina sopia, että lähtee aikasemmin. Mulla opettajat on aina ymmärtäneet nuo lasten hoito ongelmat jos sellasia on ollut. Kaikki labrakurssitkin, joissa on 100% läsnäolopakko on onnistunut kun asiat on vaan sopinut etukäteen ja puhunut niistä ihan reilusti.

Meillä tuolla ammattikorkeassa on menty kokoajan enempi siihen suuntaan, että opiskelija kokoaa itse oman opintosuunnitelman. On siis tietty runko, johon voi keräillä itseä kiinnostavia kursseja. AMK opinnot on kuitenkin hyvin pitkälti tosi vapaamuotoisia (riippuu tosin linjasta, tekniikalla ainakin on).

aiiiivannn
Riippuu niin paljon alasta ja koulusta millaisia päiviä on. Meillä esim. sosiaaliaalialalla on tosi vähän lähiopetustunteja ja enemmän hanke- ja projektityöskentelyä ja itsenäisiä opintoja sekä ryhmätöitä. Pääsääntöisesti lähiopetustunnit ovat meillä klo 8:30-15:45 välisenä aikana.

"nanna"
Riippuu tosiaan paljona alasta. Itse olen aina ihmetellyt meidän liiankin löysää tahtia. Viikossa vain neljä päivää koulua, joskus vain 1,5 tunnin pitusia päiviä ja 4 tunnin hyppyjä keskellä päivää. Itsellä ainakin opetus on aina ajoittunut 8-17 välille, mutta iltakursseja on myös ollut mahdollista ottaa.
Päivän pituus riippuu siitä, kuinka nopeasti haluat koulun suorittaa, mutta oman ryhmän mukana meneminen tarkoittaa ainakin meidän koulussa hyvin lunkkia tahtia.

Rollolainen
Riippuu varmaan linjasta, ku tyttärellä on useinkin päiviä jolloin on 2-6 tuntia, mutta taas voi olaa ihan opetuksettomiakin päiväiä, ihan vaikka keskellä viikkoa. opiskelee siaraanhoitajaksi. Hänen poikakaverilla on usein taas maanantait vapaata ja opetusta sattaa josku ola jopa klo 18 asti. opiskelee sähköinsinööriksi

Yhteistyössä