Millainen talvihaalari nyt puolivuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äp-haalarin lisäksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äp-haalarin lisäksi

Vieras
Meillä on tuo äitiyspakkaushaalari, mutta olen aikeissa ostaa toisenkin. En vain tiedä millainen olisi paras ostos.. Tiedä tuleeko luminen, räntäinen vai ihan musta talvi, ja onko vauva jo lopputalvesta vaunuista poissa temuamassa maassa. Toisaalta mietin sellaista pehmeää untuvaista vaunuhaalaria, toisaalta vähän välikausihaalarin tyyppistä, mikä olisi nyt ajankohtainen. Toisaalta taas, pitääkö jo olla tuuli/vesisuojaa, eli esim. Lennen tai Reiman vähän parempi haalari? Millaisia ajatuksia teillä?

Meillä vauva 5,5 kk enkä vielä aio ostaa haalaria. Katsotaan miten pitkälle pärjätään äp-haalarilla. Jos vauva alkaa osoittaa intoa maassa mönkimiseen niin sitten pitää harkita jotain kosteussuojattua mallia. Joko talvi- tai välikausihaalaria, ajankohdasta riippuen.

Mulla kans puolivuotias ja ihan samaa olen miettinyt.. tyttö nyt 69 cm pitkä ja käytössä jo 74 cm vaatteet. Meillä nyt vuorellinen fleecehaalari joka käytössä jo viileimpinä päivinä rattaiden sadesuojan kanssa. Toisaalta pelkällä fleecepusakalla on pärjätty kun rattaissa ohut lämpöpussi. Nyt ostin vähän paksumman kevyttoppahaalarin kokoa 80 cm (ei tuulipukukankaista vaan sellasen kappahalli-pehmeän) ja meinaan hommata eisbärchen-lämpöpussin tai untuvamakuupussin talveksi.

Jotenkin olen järkeillyt että vauva ei varmaan ulkona kengät jalassa kävele kun aikaisintaan keväällä, joten talvi menee varmaan rattaissa tuulensuojassa. Näinollen ei kahisevia haalareita tarvitse, vaan enemmänkin pehmeää ja mukavaa päälle jotta vauvan on helppo istua ja nukkua vaunuissa.

Bubu, meinaatko siis pitää tuota kevyttoppahaalaria lämpöpussin kera talven ajan, vai siis onko paksumpaa talvihaalaria? Äitiyspakkaushaalari lisänä? Mietin, riittäisikö moinen meillekin, olisi esim. autoillessa hyvä. Vai pitääkö olla paksumpi untuvahaalari sitten.

Olisikohan tuollainen Jääkarhun pussi kätevä ostos? Vai turha kun on äitiyspakkauksen pussikin? Meneekö tuollainen monta vuotta, ja käykö myös turvakaukaloon? Vai sitten noista toisista pussukoista se isompi, kumpiko on parempi..

http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html

joo, meinasin pärjätä lämpöpussilla ja ohuemmalla toppahaalarilla.. ei kai vuoden vanhan kanssa vielä reuhata pulkkamäessä ??? Siellähän sitä kunnollista haalaria sitten tarttis..

Minä ainakin meinaan mennä 1v kanssa pulkkamäkeen ja lumeen touhuamaan. Meillä ostetaan hyvä talvihaalari, nytkin ostin jo välikausihaalarin reimatec-merkkiä, koska poitsu menee puistossa kovaa vauhtia kontaten.

Yhteistyössä