millainen paikka elää on Kuopion seutu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja savolaiseksiko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
kaikki kun tuntuvat kilvan kehuvan, niin annanpa vastakkaisen mielipiteen, näin yli kymmenen vuoden kokemuksella: inhoan kuopion seutua, inhoan savolaisia, en ikinä tule kotiutumaan tänne ja odotan kuin kuuta nousevaa sitä, että pääsemme muuttamaan etelä-suomeen. :x

Pakko kommentoida minunkin, koska Narkissos kirjoitti täysin mun ajatukseni. Mies ei vaan tahtois täältä muuttaa ja mä lähtisin vaikka heti. :D

Täällä on tosi kalliit vuokrat, pikkukaksiosta Kuopion keskustassa saat pulittaa keskimäärin 600-700e, kolmiosta 800-900e. Näin myöskin halutuilla keskustan läheisillä alueilla.
Jos hakee vuokra-asuntoa esim. Niiralan kulmalta tai VVO:lta, saat toden näköisesti odottaa vuosikausia jos et välttämättä halua muuttaa pahimpien juoppojen ja narkkareiden naapuriin.
Omistusasunnot ja tontitkin ovat kalliita.
Paikallisliikenteen busseissa saat pulittaa muistaakseni yhdestä henkilöstä 2,8e ja jos rattailla olet liikenteessä n. 2e. Melko kallista kun monissa kaupungeissa rattaiden kanssa pääsee ilmaiseksi. :whistle:

Savolaiset on sanonnan mukaan vähän kieroja ja mielestäni huomattavasti vähemmän avoimia kuin etelä-suomessa.

Lähdepä viikonloppuna kuopion ravintolaelämään, saat maksaa joka paikkaan liput noin 5e, vaikka ravintoloissa ei mitään varsinaisia teemailtoja tai ohjelmaa oliskaan. (Mun mielestä järkyttävää kun esim. oulussa käydessäni pääsymaksu oli aina 1,2e)

Tässä nyt jotain mitä tuli mieleen, listaa voisi jatkaa loputtomiin.... :D

Siilinjärvi on lapsiperheelle ihan ykköspaikka!! Sos. ja terveyspalvelut pelaa, päivähoito ihan ok...on rauhaa ja Kuopioon vain 15min matka.
Ei ollu koskaan tarkoitus tännepäin suomenniemeä muuttaa, mut niin se elämä vaan kuljettaa...enkä enää pois lähtis!

Rt neliöstä (90m2) maksetaan vuokraa 650e...kunnan tontit on edullisia...koulujahan täälläkin lakkautetaan, mutta moneen kuntaan verrattuna hyvät palvelut meillä täällä on!

Tervetuloa savvoon!!

Siilinjärvi ihan ok paikka lapsiperheille, mut ei mun mielestä niin auvoinen, kuin joittenkin mielestä. Tarhapaikat kiven alla, enkä oo tyytyväinen terveyspalveluihinkaan. Kaikenkaikkiaan ihan mukava ja kiva paikka, ihmiset ihan mukavia, mie ainakin ;).

niin me kanssa tampereelta-siilinjärvelle muuttaneina.
hyvin ollaan viihdytty.tai no ihan kohtalaisesti.
täällä on melkein kaikki ja muutenkin kiva paikka. me saimme pojallemme päiväkotipaikanm suht äkkiä vaikka itse olen kotona.

pielavesi kai on ihan rauhallista aluetta mutta päiväkoti mahdollisuudet huonot ei ole kuin perhepäiväjoitajia.

ja mitä joku mainitsi että kallista niin niin se taitaa olla jokaisessa isommissa kaupungeissa. tampereellakin sai pulittaa neliöstä melkein 700e vuokraa ja kolmiotkin yli 600e
myös sisään pääsyt korkeita vaikka ei mitään erityisen hyvää bändiä ollu soittamassa.

Kannattaa muuttaa Päivärantaan! Vähän päivärannasta:
- Ei niin kalliit asunnot "Minun mielestäni!"
- K-Citymarket ihan vieressä/ Cittarissa: Musti & Mirri, Alko, Apteekki, Gamestop, DNA-kauppa, Hairlekiini ja paljon muita pikkuliikkeitä.
- Sale ja R-kioski + Siam Flower [<- viimeisin vähä outo paikka ]
- Rakki Ja Katti pieneläinvaastanotto
- Kaksi kampaamoa päivärannassa.
- Bussipysäkkejä ympäri päivärantaa.
- Upeat maastot.
- Koulut lähellä / Eskari / Päiväkoti/ YLÄ-ALA-ASTE.
- Shell
- Mukavia puistoja
- Pururata / talvella voi hiihtää
- Neuvola
- Kirkko
- Kaupunkiin 5 km
- Pääsee helposti Siilinjärvelle jne.
- Kettulan kirjasto ei kaukana.
- Kettulassa myös koulu ja Autoliikkeitä.
PÄIVÄRANTA!!