Millainen on normaali ja hyvä perhe?

• Viestiketjun aloittaja Marjukka E
  • Ensimmäinen viesti
Marjukka E
Jos on yksi lapsi ja enempää ei haluta.
Äiti ja isä kumpikin töissä ja pikkasen alle vuoden ikäinen päiväkodissa.
Ei hyvä, heti joku tuomitsee!
Noin pienen lapsen paikka on kotona ja äidin hoidossa. Onpa itsekäs äiti.

On kaksi lasta pienelle ikäerolla. Äiti on välillä väsynyt yksin kotona ollessaan.
Isä käy matkatöissä.
Ei hyvä tämäkään. Olisiko kannattanut ajatella vähän aikaisemmin ennen, kun sitä toista lähtee tekemään, jos ei meinaa jaksaa lasten kanssa.

Kolmen lapsen yksinhuoltaja äiti. On kotona, koska pienin on vasta vuoden. Hoitaa lapsensa hyvin, eikä valita edes väsymystään.
Voi mikä yhteiskunnan elätti yh.
Esikoinenkin eri isälle.
Isätkään ei maksa elareita. Hitto mikä luuserin kanssa on mennyt muksuja tekemään edes.
Nyt elää itse sitten sossurahoilla. Menis töihin, eikä eläis verorahoilla.

Viiden lapsen kotiäiti ja odottaa kaksosia. Ollut kotona 10vuotta.
Mies kodin ulkopuolella töissä. Äiti hoitaa kodin ja perheen.
Huh huh, eipä ole äidillä elämää muuta, kun muksut ja koti. Ei tommosta jaksa kukaan tervejärkinen.

Sitten se ihanneperhe(?).
Kaksi lasta, maksettu ok-talo. Uusi farmariauto.
Isä ja äiti töissä (mielellään hyvä palkkaisessa). Äiti ehkä kotona, kun pienin on vauva. Mutta maksimissaan siihen asti, kun pienin 3v.
Kaikki on siis hyvin?

Perheitä on erilaisia. Ihmisiä on erilaisia, ihmiset haluavat erilaisia asioita.
Joku ei meinaa jaksaa yhdenkään lapsen kanssa. Joku haluaa töihin pian lapsen syntymän jälkeen.
Jollain on 10 lasta ja hänen arki pyörii kodin ja lasten ympärillä.
Mutta kaikki ovat lapsilleen äitejä. Kaikki perheet on perheitä.
Minusta ei ole mitään ihanneperhettä.

Ja itse tahtomattani lapsettomana tämmöisiä mietiskelen.

Marjukka E
Enkä ole katkera lapsettomuudestani. Olen sinut asian kanssa.
Adoptiolapsi on meille ainut tapa saada lapsi.
Ja asiaa alamme pikku hiljaa viedä eteenpäin.
Lapsi ei olisi se biologinen lapsi, mutta varmasti tulisi olemaan ihan yhtä rakas ja oma, kun se biologinenkin, jota emme voi minusta johtuvasta syystä saada.

at
Niinpä.. Mikä on kaiken kaikkiaan normaalin määritelmä.. :)

Mä itse koen että meillä on normaaliperhe, isompi kuin keskiverto mutta silti..
Viisi lasta, nuorin 5kk vanhin 10v. Isä vuorotöissä ja äiti kotona kunnes vanhempainvapaa loppuu jonka jälkeen palaan osa-aikaisesti töihin, lapset pysyvät silti kotihoidossa (kiitos isän vuorotyön).
Tosin asutaan vuokralla ja ajetaan vanhalla autolla. Mutta ollaan onnellisia, lapsilla on siistit vaatteet yllä, terveellistä ruokaa pöydässä ja harrastuksia.

Ap:lle toivon onnea ja jaksamista tulevaan adoptioprosessiin. :flower:

Totta puhelet. Perheitä ja ihmisiä on erilaisia ja ihanneperhettä ei ole olemassakaan. Ei se, että on materiaa (iso omakotitalo, uusi auto ym ym) ainakaan luo sitä ihanneperhettä.

Meillä 3 lasta, neljäs tulossa tammikuussa, mies juuri valmistunut, mun arki pyörii lasten ympärillä, mutta meillä on hyvä olla juuri näin, vaikkei tämä ehkä toisten mielestä ole ihannetilanne :)

Onnea ja voimia tulevaan!

Noista normaali ja hyvä perhe on tämä:

"Viiden lapsen kotiäiti ja odottaa kaksosia. Ollut kotona 10vuotta.
Mies kodin ulkopuolella töissä. Äiti hoitaa kodin ja perheen."

:D

Tiedän toki että perheitä ja tilanteita on erilaisia. Mutta mietin tuota lausettasi että kaikki ovat lapsilleen äitejä, se on joo totta, mutta se äitikin voi olla huono joka ei osaa tehdä oikeita ratkaisuja tai olla hyvä äiti lapselleen.

Yhteistyössä