Millainen on kontrolloiva mies tms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua apua

Vieras
Pohdin uutukaista suhdettani. Tai se melkein jo kariutui muutamiin erimielisyyksiin joita emme ole päässeet käymään kasvotusten läpi. Omalta osaltani olin jo varma että se suhde oli siinä.
Nyt miestä kuitenkin kiinnostaisi yrittää vielä. Täytyy sanoa että kyllä osittain minuakin mutta osittain mietin asioita jotka mua häiritsee.

En ole tainnut ennen olla kontrolloivassa suhteessa, ainakaan kauan, joten en oikein osaa hahmottaa mitä nämä epämääräiset tuntemukseni on mitkä on häirinneet.

Olisiko teistä apua joilla enemmän kokemusta tuosta kontrolloinnista tai muuten jotenkin hankalasta miehestä? Tai muita ajatuksia mikä tässä mättää tai voiko tällainen edes toimia?

Mies on hyvin tunnollinen ja vastuuntuntoinen. Järki-ihminen. Mä olen taas luova, spontaani jolla esim. aikataulut ei pidä kovin tarkasti. Mies ärtyy myöhästymisestä, josta taas mulle tulee tietenkin tosi epäonnistunut olo vaikken ole tahallani halunnut aiheuttaa pahaa mieltä.

Mies kehuu olevansa empaattinen. Kuitenkin olen kokenut esim. tilanteissa joissa olen kertonut kipeitä asioita ja itkenytkin, mieheltä ei ole herunut mitään lohdun sanoja tai sellasta lämpöä jonka kokisin empaattiseksi. Empaattisuus tuli puheeksikin ja sain käsityksen että hänen mielestään se on tekoja.

Olin hänen luonaan pari päivää ja hän antoi mulle ohjeet mitä voisin tehdä sillä aikaa kun on töissä. Se oli mulle ihan ok sinänsä ja tykkäsin tehdä mutta joku siinä vähän tuntui oudolta, olinhan vasta ensimmäisiä kertoja hänen luonaan. Suoritin ne asiat tunnollisesti. Vasta näin jälkikäteen olen miettinyt mikä siinä kuitenkin tuntui pahalta? Tai oudolta? Miksi mulle piti asettaa tehtäviä, enkä voinut itse päättää miten kuluttaisin aikani?

Sitten ulkonäköön mies on puuttunut. Ei ole negatiivisesti sinänsä arvostellut mutta on antanut ohjeita esim. ettei tarttis meikata kun ilman naiset on kauniimpia (en edes meikkaa mitenkään erityisen räikeästi edes silloin kun laittaudun enemmän). Joku tuossakin mua jäi häiritsemään. Ehkä se huomauttelu kuinka "sulla menee tohon laittautumiseen aikaa". Osaan olla ilman meikkiä mutta tykkään kuitenkin meikatakin mutta mulle on tullut jotenkin painostavan syyllinen olo jos meikkaan hänen luonaan ja laittaudun.

Mies myös olettaa koko ajan musta ihan vääriä olotiloja. Jo ensimmäisellä kerralla kun tavattiin, alkoi kysellä että haluanko että hän poistuu (enkä todellakaan halunnut!) ja tokalla kerralla kyseli ja oletti koko ajan että olenko sitä ja tätä. Siis käsitti aivan väärin mun tuntemuksia ja se mun jatkuva tarkkailu ja analysointi alkoi ahdistaa sen verran että aloin jo jännittää sitä.

On tässä paljon muitakin mitkä mua häiritsee. Tulee liikaa asiaa enkä osaa nyt kiteyttää. Eikä näistä nyt kontrollointi tule kauheen selkeesti esille mutta mulla on hänen luonaan ollut osittain sellanen painostava olo että voinkohan mä nyt olla tässä vaan näin vai pitäskö mun nyt tehdä jotain, kun mies ei tunnu osaavan olla vaan paitsi jos keskustellaan jotain järkevää. Ihan turha luulla että voitais istua vaan ja katsoa telkusta jotain ohjelmaa kylki kyljessä ja nauttia vaan.

Hei!

Kuulostaa entiseltä mieheltäni, jonka kanssa olin kolme vuotta yhdessä kuvitellen että kaikki muuttuu paremmaksi kun vaan teen miehen mielen mukaan. Hän sanoi minulle tismalleen samoja asioita kuin sinulle ja loppua kohti se vaan paheni. Kokemuksesta voin kertoa, että luota vaistoihisi. Jos haluat pysyä täysjärkisenä js kyetä jatkossa ihanaan ja tasapainoiseen suhteeseen - jatka matkaa. Olen ollut kaksi vuotta sinkkuna, tämä ex ottaa vieläkin yhteyttä. En pysty edelleenkään seurustelemaan kenenkään kanssa, koska pelkään että uusi mies tulisi myös kontrolloimaan Ja arvostelemaan minua.

Minustakin aikatauluista pitää pitää kiinni, eihän se ole mikään luonnonlaki ettei se onnistu vaan opeteltava asia.
Muuten olen samoilla linjoilla ap:n kanssa. Meikkaaminen ei kuulu miehelle, se on oma asiasi. Kyllähän jonkinlainen sanallinen tukikin on mukava vaikeassa tilanteessa. Ja on raskasta jos mies olettaa koko ajan jotain kysymättä.

En jatkaisi suhdetta.

Minkä verran olette keskusteelleet? Esimerkiksi kerroitko meikkaamisesta oman kantasi. Puhukaa enemmän, niin et jää miettimään yksin, mitä mies tarkoittaa. Alkuvaiheessa on muutenkin iso prosessi sopeutua toisen erilaisiin tapoihin. Jos ette kekustele, niin silloin helposti ajautuu siihen, että miettii toisen sanomisia eikä ne omat miettimiset vastaa ollenkaan sitä, mitä toinen oikeasti ajattelee.

Kuulostaa rasittavalta tyypiltä, jos jo seurustelun alussa on tuollainen. En jatkaisi itse suhdetta. Kiinnostavat keskustelut eivät vielä ihan riitä siihen, että suhteesta tulisi onnellinen, mutta nuo muut, mistä kerroit, riittävät kyllä siihen, että suhteesta tulee epätyydyttävä.

Tosta oon miehen kanssa samaa mieltä että sovitusta ajasta pidetään kiinni, se on mahdollista ja teon asia selittelyn sijaan että en mää tahallaan...Mutta muuten sua selvästi häiritsee moni asia ja ahistaa. Se on merkki siitä että jatka matkaa. Suhde ei tule olemaan tasavertainen jos jo alussa saat ohjeet ja toinen kokoajan kyselee sun tarkotuksia.

Yhteistyössä