vierass
Muista normaali ja ystävällinen. Jälkeenpäin kuulee: ei olisi siitä kyllä arvannut. Henkisesti epävakaa ehkä jopa masentunut. Huono itseluottamus.
Jos nyt pidettäisiin nämä yleistykset ihan omina tietoina.. Kaikki miehet eivät hakkaa eikä juokse vieraissa. Jotkut jopa vie roskat pyytämättä.Joo. Ex-mies hakkasi mut sairaalakuntoon. Mä en siihen koskenut, olihan meillä kokoeroakin herranjestas ihan kauheasti. Mutta tosimies se tottakai oli ja on, kaikkien miesten mielestä ainakin.
Liikaa vaadittu. Joten liittykäämme joukkoon sakeaan.Jos nyt pidettäisiin nämä yleistykset ihan omina tietoina.. Kaikki miehet eivät hakkaa eikä juokse vieraissa. Jotkut jopa vie roskat pyytämättä.
Ymmärsit pointin kerrassaan nerokkaalla tavalla.Ei hakkaamisesta sovi puhua, pitää uskotella itselleen ja muille että kukaan mies ei koskaan lyö. Ja jos joskus sattuukin lyömään, on sitä ihan varmasti ärsytetty ja kaikin keinoin provosoitu. Naiset nyt vaan on tyhmiä kanoja jotka ei osaa pitää turpaansa kiinni.
Häh? Mikä ihmeen kommentti tämä on? Mitä, "useimmiten"??? Kyllä minä ainakin lähdin vähän äkkiä käpälämäkeen (ensiksi turvakotiin, kun ei heti ollut asuntoa), kun tukistelut ja sängylle paiskomiset alkoi. Kyllä siinä tilanteessa teki kaikkensa, ettei vaan olisi toista ärsyttänyt, mutta eihän hulluun mikään tehoa :O. Ei näille miehille tarvitse sanoa yhtään mitään, joskus pelkkä naamakin ärsyttää. Ja se, että oot olemassa. Kerran ärsytin kun en ollut "siivonnut kunnolla".Joku jolla ei sanat riitä ja pää solmussa. useimmiten varmaan molemmat lyövät toisiaan tälläisistä pareista.
Uskon että sodankokemukset todellakin on vaikuttanut joidenkin kasvatus"metodeihin". Mutta en tiedä täsmääkö isäni kohdalla, isä syntyi -47 ja hänen isä teki itsemurhan kun isä oli 2v. Isän äiti ei kyennyt kasvattamaan lapsiaan ja antoi kasvattilapsiksi naapureille.Aikoinaan eräs kollega spekuloi, että sodan jälkeisistä sukupolvista vasta joskus 80-luvulla syntyneet alkavat olla yleisesti ottaen normaalisti kykeneviä vanhemmiksi. Sodasta palanneet miehet olivat "tärähtäneitä" monella tapaa, ja heidän mielenjärkytyksensä valui kasvatuksessa heidän lapsilleen, jotka yrittivät tietysti samoja kasvatuskonsteja kuin omat vanhempansa. Nykyiset 20-30 -vuotiaat alkaisi tuon teorian mukaan olla ensimmäisiä "terveitä suomalaisia vanhempia".
En tiedä onko tuossa oikeasti mitään totuuspohjaa, mutta äkkiseltään ei tunnu ihan täysin typerältä ajatukselta. Ei tieteskään tarkoita etteikö kenenkään isoisä tai isä olisi voinut olla ihan terve ja hyvä vanhempi, ex-kollega pohdiskeli asiaa enemmän isossa mittakaavassa.
Tätä samaa myös kohdalla, "kukaan ei olisu siitä miehestä uskonut" ennenkuin kymmenhenkisessä porukassa löi nyrkillä ja huoritteli päälle. Mitenkäs se selitys seuraavana päivänä menikään... "Rakastan sua niin paljon ja pelkään että menetän sut ja mulla päässä vaan napsahti"En mene yleistämään, mutta omalla kohdalla näin.
Lisäksi hyvä seuramies, mutta hieman jyräävä mielipiteissään. Puhe alkaa usein sanalla "minä". Toisten eriävät mielipiteet lytätään. Epäkohdista ei oikein hänelle uskalla huomauttaa, koska saattaa niin sanotusti räjähtää silmille. Silloin karjuu silmät kiiluen ja haukkuu kumppanin ja koko suvun. Riitely menee muutenkin henkilökohtaisuuksiin.
Huih. Useimmiten on varmaan väärä sana, tarkoitin, että aina ei ole niin että toinen vaan hakkaa toista, vaan voi olla kyseessä taistelupari. Ihan hirveää tuo että kaikesta tulee turpiin. Sellasta on vaikee käsittää edes.Häh? Mikä ihmeen kommentti tämä on? Mitä, "useimmiten"??? Kyllä minä ainakin lähdin vähän äkkiä käpälämäkeen (ensiksi turvakotiin, kun ei heti ollut asuntoa), kun tukistelut ja sängylle paiskomiset alkoi. Kyllä siinä tilanteessa teki kaikkensa, ettei vaan olisi toista ärsyttänyt, mutta eihän hulluun mikään tehoa :O. Ei näille miehille tarvitse sanoa yhtään mitään, joskus pelkkä naamakin ärsyttää. Ja se, että oot olemassa. Kerran ärsytin kun en ollut "siivonnut kunnolla".
En todellakaan olisi uskaltanut ruveta ärsyttämään sitä hullua edes hiustaan katkaisemalla! :O
Tiedän samanlaisia tapauksia muutaman.En mene yleistämään, mutta omalla kohdalla näin.
Lisäksi hyvä seuramies, mutta hieman jyräävä mielipiteissään. Puhe alkaa usein sanalla "minä". Toisten eriävät mielipiteet lytätään. Epäkohdista ei oikein hänelle uskalla huomauttaa, koska saattaa niin sanotusti räjähtää silmille. Silloin karjuu silmät kiiluen ja haukkuu kumppanin ja koko suvun. Riitely menee muutenkin henkilökohtaisuuksiin.