Millainen kulmakaappi keittiössä on toimivin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Sekä ala- että yläkaappi on hakusessa. Onkohan sellainen 3/4-karuselli alakaapissa hyvä kattiloille? Joku kerran valitteli, että 'munuainen' hukkaa paljon tilaa. Onkohan sellainen 2-osainen ulosvedettävä vaunu systeemi myös tilaa hukkaava?

Kertokaa kokemuksianne.

Meillä oli aikaisemmin 3/4 osa karuselli ja olin todella tyytyväinen. Nyt keittiö on muuttunut malliltaan ettei kulmakaappia enää ole. Ylä kaappi oli vain tavallisilla hyllyillä ja sinne sai mahdutettua valtavan määrän harvoin tarvittavia astioita.

Itse tykkään ihan vaan tavallisista hyllyistä. Yläkaappi sopii harvoin käytettäville esim. juhla-astioille ja alakaappiin voi laittaa taakse harvoin käytettävät pienkoneet omissa pakkauksissaan (joille muualla ei ole yleensä niin hyvin tilaa) ja ja eteen useammin käytettävät. Säilyketölkkejä ym. muuta säilyvää voi laittaa kannellisiin laatikoihin, joihin pohjaan liimaa huopapalat, niin saa helposti vedettyä ulos eikä naarmuta. Näin kaappi pysyy myös hyvin puhdistettavana.

[QUOTE="vieras";25303825]Itse tykkään ihan vaan tavallisista hyllyistä. Yläkaappi sopii harvoin käytettäville esim. juhla-astioille ja alakaappiin voi laittaa taakse harvoin käytettävät pienkoneet omissa pakkauksissaan (joille muualla ei ole yleensä niin hyvin tilaa) ja ja eteen useammin käytettävät. Säilyketölkkejä ym. muuta säilyvää voi laittaa kannellisiin laatikoihin, joihin pohjaan liimaa huopapalat, niin saa helposti vedettyä ulos eikä naarmuta. Näin kaappi pysyy myös hyvin puhdistettavana.[/QUOTE]
Laatikoihin voi pakata myös isommat työvälineet kuten sosemyllyt ym.

Itse päädyin kanssa kulmakaruselliin. Kävin kokeilemassa keittiöliikkeessä ja se munuainen piti nykäistä sieltä sisältä ja ainakin siinä kokeilemassani kattilat vaan helisi ja hyppelehti, kun se sieltä tuli... Kulmakarusellissa vaikuttaa vain keskipakoisvoima, joten otettiin se. Ei lähteneet kattilat lentelemään.

Meillä siis vaihtoehtoina oli vaan tuo munuainen tai kulmakaruselli.

Mulla on sekä ylä- että alakulmakaapissa hyllyt. Yläkaappiin mahtuvat mainiosti säilytykseen isot kakkukuvut, tarjottimet ja isoimmat muoviset säilytysrasiat. Alakaapissa on mm. tyhjät hillotölkit ja mehupullot odottamassa sadonkorjuuta :)

on alakulmakaapissa lomittain tavallisia hyllyjä. Hyllyjen korkeutta saa säädellä oman tarpeen ja mielen mukaan. Mun mielestä paljon käytännöllisempi kuin karuselli.

on alakulmakaapissa lomittain tavallisia hyllyjä. Hyllyjen korkeutta saa säädellä oman tarpeen ja mielen mukaan. Mun mielestä paljon käytännöllisempi kuin karuselli.

Tämä minullakin on ollut aikoinaan ja olin tyytyväinen siihen. Sinne mahtui todella paljon astioita eli se oli tilankäytöltään tehokkain. Siinä joutuin kuitenkin kyykistelemään. Ajattelen kuitenkin, että karuselli saattaisi olla ergonomisempi.

Mahtuu varmasti enemmän kampetta, mutta meille ei enää koskaan tule hyllykaappeja alas. Olen niin täynnä sitä kyykkimistä ja konttaamista niitten kanssa. Vain ja ainoastaan laatikoita (osa isoja, osa pieniä) ja ulos vedettäviä kaappeja ja sitten tuo karuselli. :)

Karuselli vei musta ihan liikaa tilaa. Kyllä sinne ne kattilat ja vuoat mahtu kuitenkin. Yläkulmakaappiin hautoutui kaikki muovikipposet eikä todellakaan ollut käytännöllinen. Päästiin eroon niistä vain siirtymällä kulmauuniin. Huomattavasti parempi ratkaisu tänne.

Hyllyt on se vihonviimeinen vaihtoehto. Edullisin kyllä. Toimivimmaksi olen itse kokenut sellaisen oven mukana ulosvedettävän ritilävaunun. Toimiva ratkaisu ja tavarat pysyy kyydissä.

"Munuainenkin" on ihan fiksu ratkaisu, karuselli on hyvä ja edullinen ratkaisu mutta ei se toimivin mahdollinen. Paras olisi jos kulmat saisi hävitettyä kokonaan..

Yhteistyössä