Millainen kokoonpano teillä on jouluaattona?

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Meillä alkaa olla pieni ongelma.

Yleensä ollaan oltu mamman ja papan luona. Äiti, äidin mies, sisko ja mä. Mun mies ja lapsi tuli sinne illalla perästä, kun kävivät ensin miehen vanhempien luona.

Sitten mamma kuoli ja alettiin olla mun äidin luona. Pappa, äiti, äidin mies, sisko, mä, mun mies ja 2 lasta. Äidin luona 4h ruokapöytä, joten syödään miten sattuu olohuoneessa ja vuoroissa.

Nyt me ollaan muutettu miehen kanssa omaan taloon ja meillä on ruokapöytätilaa 10h:lle samanaikaisesti. Mies ei vaan tiedä, että meneekö hän nyt omien vanhempiensa luokse jouluna, niinkuin ennenkin (on siis uusi mies). Mun lasten isä haluais lapset jouluna luokseen, mä haluisin pitää ne aattona kotona. Mun puolesta me voitais olla täällä meillä, missä on tilaa kaikille, mutta äitikin haluis olla kotona, kun laittaa safkoja, eikä tykkää tulla kylään sotkemaan. :o
Sisko haluis tulla meille, papalla ei oo väliä, kunhan ruokaa saa. :D
Lisäksi mun isä pyysi mut, lapset ja siskon sinne aattoiltana syömään. :/

Kauheen vaikeeta. :xmas:

Mä ainakin haluan olla jouluna kotonani enkä riekkua missään. Esitä kutsu, ja katso miten asiaan reagoidaan. Meillä isovanhemmat asuvat niin kaukana, että menis sit koko joulu matkaillessa. Mä en ylipäätään ymmärrä koko joulutouhotusta.

Voih, tänä jouluna meitä on yksi enemmän kun edessä on ensimmäinen vauvantuoksuinen joulu... :heart: Ellei sitten anna odottaa itseään paria viikkoa yliajalle jolloin vietän joulua kätilöiden kanssa.
Mutta muutoin me kolme :heart: sekä siskoni ja vanhempani.

mummulaan mennään ja sinne tulee myös anoppi :))
haavelein isosta joulusta perheen kesken niin että voitais olla meidän kotona koko sakki.
No se toteutuu kun saadaan uusi koti valmiiksi,eli sinne tulee sit kaikki ja ollaan,syödään ja saunotaan ?lapsetkin tykkää kun saavat olla kotona ja nauttia joulusta kaikkien rakkaitten ihmisten kanssa???

Me vietetään joulu kotona oman perheen kanssa. Halukkaat saavat meille tulla. Siskoni miehensä kanssa tuleekin ja oma äitini. En halua pienten lasten kanssa pilata joulun rauhaa juoksemalla ympäriinsä pöydästä pöytään. Joulupäivänä ja tapanina sitten vieraillaan.

Uusperhekuviot on aina vaikeita. Meillä mennään nyt jo kolmatta vai neljättä joulua niin, että meille tulevat mun sisarukset puolisoineen ja koirineen sekä mun ja miehen äidit. Etäpoika menee äidinpuoleiseen mummulaansa, ja on meillä sitten uuden vuoden. Haluttiin että tulee omat jouluperinteet kaikille vaikka uusperhe ollaankin, eli tod.näk. näillä mennään myös tulevat joulut.

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Saa nähä. Aattona olen toivon mukaan synnyttämässä eli kokoonpano täydentyy uudella jäsenellä. Vähän erilainen aatto tiedossa ja läheistenkin jouluun ehkä tulossa samalla vähän äksöniä. :D

Ai niin, hitsi vieköön! Saattaa olla että mäkin oon tänä vuonna joulun laitoksella :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Saa nähä. Aattona olen toivon mukaan synnyttämässä eli kokoonpano täydentyy uudella jäsenellä. Vähän erilainen aatto tiedossa ja läheistenkin jouluun ehkä tulossa samalla vähän äksöniä. :D

Ai niin, hitsi vieköön! Saattaa olla että mäkin oon tänä vuonna joulun laitoksella :D

Mulla myös se "vaara", mutta pidän peukut pystyssä, että tulis ajallaan (la 20pvä)

Sen jälkeen, kun me rakennettiin "iso" talo niin aloimme viettämään joulut kotona. Me kerrotaan, että meillä on ruoka klo 15 ja pukki tulee 18. Sen jälkeen kaffitellaan. Tervetuloa kaikki kaikkiin kattauksiin tai osaan. Tämä ollut tosi toimiva systeemi. Nyt meille tulossa paljon porukkaa ja se on ihanaa:)

Mennään porukalla varmaan miehen isovanhempien luo, jonne tulee suurinpiirtein koko suku. Mun oma suku hajaantui joulunvietossa eri teille silloin kun mun mamma kuoli, eli 15 vuotta sitten. On mukavaa nyt kun saan viettää isoa perhejoulua, vaikkei omia sukulaisia olekaan, muutenkuin avioliiton kautta :) Tietty voi olla että käväistään mun kummitädin luona (jonne saattaa mennä mun vanhemmat ja pappa naisystävineen). Illalla mennään appivanhempien luo joulusaunaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Enpä hirveästi viiti joulua laitella tänäisenä vuonna kun ajatukset alkaa olemaan lähinnä sairaalassa majailussa.

Aina on tehty niin, että meidän porukka (4hlö ), minun veljet + vaimokkeet ( yht 4hlö ), isomummo ja vuoro jouluina toinen isomummoista ollaan kaikki syömässä ja odottamassa joulupukkia minun vanhempien luona.
Eli iso porukka pöydän ääressä!

Joulupäivänä syömme anopin luona.

Tänä jouluna haluan tehdä niin, että syömme edelleenkin minun vanhemmilla päivällä, sitten illalla pukki tulee meille kun nyt on sitä tilaa talon myötä.
Isovanhemmat ja enot kutsun siis meille illaksi kahvittelemaan ja avaamaan lahjoja.

Mulla kanssa la jouluaattona ja toivon että pääsisin ainakin joulupäivänä synnärille. Vanhempani tulevat meille jo ennen joulua odottelemaan vauvan syntymää ja esikoisen lapsenvahdiksi.
Eli meille tulee hyvin erilainen joulu
:heart:

Yhteistyössä