Millainen haluat olla?

Miksi niin moni levittää omaa surkeuttaan ja vahvistaa toistensa huonoa oloa? Eikö kaikilla olisi parempi jos levittäisitte hyvää oloa ympärillenne, se heijastuisi teihin takaisin? Vaikka sinulla olisi huono olo ja joku entinen palstalainen olisi erityinen kiinnostuksen kohteesi, niin miksi vahvistaa omaa oloaan keskittymällä häneen?

Enkä tarkoita nyt pelkästään tätä yhtä, vaan kaikkia palstalaisia jotka levittävät negatiivisuutta.

[video=youtube;lBnqi0U8mtY]http://www.youtube.com/watch?v=lBnqi0U8mtY[/video]

Haluatko olla millainen? Sellainen joka tuo hyvää oloa muille ja itselleen vai pimeäntuoja?

Se on kyllä niin uskomatonta, kuinka jotkut nauttivat siitä, kun saavat konflikteja aikaan. Niitä tunnutaan välillä tekemällä tehtävän.

Don Huonot - Riidankylväjä - YouTube

Itse toivoisin osaavani olla neutraalimpi ja oikeasti totisempi. Työpaikalla kutsutaan ilopilleriksi, mutta itse tiedän olevani välillä ärsyttävän positiivinen. Yritän tehdä töitä sen eteen. :D
Älä yritä, vaan ole oma itsesi. Tuollaisia tarvitaan.

tarkoittaako data kyynisyyttä? Itse luen kursiivisti enkä mene moneenkaan viestiin "tunteen" tasolla mukaan enkä provosoidu. Tulee jo kokemuksesta kun kirjoittelee netissä:) Millainen haluan olla: innostunut ja kiinnostunut uusista asioista. Nyt syksyllä on tarkoitus aloittaa pari uutta harrastusta.

[QUOTE="vieras";28751134]"Haluatko olla millainen? Sellainen joka tuo hyvää oloa muille ja itselleen vai pimeäntuoja"?
En ainakaan halua olla sellainen kuin sinä: naisellinen "muka mies".[/QUOTE]

Voisitko edes olla jos haluaisit?

tarkoittaako data kyynisyyttä? Itse luen kursiivisti enkä mene moneenkaan viestiin "tunteen" tasolla mukaan enkä provosoidu. Tulee jo kokemuksesta kun kirjoittelee netissä:) Millainen haluan olla: innostunut ja kiinnostunut uusista asioista. Nyt syksyllä on tarkoitus aloittaa pari uutta harrastusta.
Kyynisyys on vaarallista siinä, että se vaikeuttaa hyvän näkemistä muissa.

"vieras"
Haluatko olla millainen? Sellainen joka tuo hyvää oloa muille ja itselleen vai pimeäntuoja?
Huomaatko lainkaan miten ylimieliseltä vaikutat kun pidät moraalisaarnoja ja jakelet käyttäytymissääntöjä? Ihmiset osallistuvat nettikeskusteluihin juuri sellaisina kuin ovat eikä KUKAAN tule muuttumaan sinun mieleiseksi.

Jos ympärillä olevat ihmiset aiheuttavat pahaa oloa on parasta katsoa omaan napaan ja ehkä laskeutua maan pinnalle.

mä haluan olla mä.

tärkeintä on et osaan elää itseni kanssa, joten ajattelen mitä sanon ja teen mikä itsestä tuntuu oikealta, yleensä pyrin noudattamaan sitä vanhaa ohjetta: jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin kannattaa olla hiljaa.

monen mielestä (täällä palstalla, ei niinkään IRL ) mä kuljen vaaleanpunaiset lasit päässäni, mitä en kyllä tee, olen ihan tietoisesti valinnut suunnan ajatella et jokaisessa on aina myös jotain hyvää.

utopiaan sinänsä en usko, koska mun mielestä maailma perustuu hyvin pitkälle hyvän ja pahan tasapainolle, koska jos ei olisi pahaa, ei olisi myöskään hyvää.olisi vain tasapaksua jotain.ja ihmisille se ei ole ominaista, vaan silloin osa tällähetkellä hyvänä pidetyistä asioista muuttuisi ihmisten mielestä pahaksi.

ja tähän loppuun:

[video=youtube;yRhq-yO1KN8]http://www.youtube.com/watch?v=yRhq-yO1KN8[/video]

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="vieras";28751171]Huomaatko lainkaan miten ylimieliseltä vaikutat kun pidät moraalisaarnoja ja jakelet käyttäytymissääntöjä? Ihmiset osallistuvat nettikeskusteluihin juuri sellaisina kuin ovat eikä KUKAAN tule muuttumaan sinun mieleiseksi.

Jos ympärillä olevat ihmiset aiheuttavat pahaa oloa on parasta katsoa omaan napaan ja ehkä laskeutua maan pinnalle.[/QUOTE]

Huomaan kyllä että näytän ylimieliseltä. Tiedostan myös että joskus aiheutan jollekin pahaa oloa. Joskus vastaan ilkeyteen ilkeydellä, en ole täydellinen.

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
[QUOTE="vieras";28751171]Huomaatko lainkaan miten ylimieliseltä vaikutat kun pidät moraalisaarnoja ja jakelet käyttäytymissääntöjä? Ihmiset osallistuvat nettikeskusteluihin juuri sellaisina kuin ovat eikä KUKAAN tule muuttumaan sinun mieleiseksi.

Jos ympärillä olevat ihmiset aiheuttavat pahaa oloa on parasta katsoa omaan napaan ja ehkä laskeutua maan pinnalle.[/QUOTE]

mä en usko hetkeäkään et kaikki täällä kirjoittavat olisivat samanlaisia IRL, laukoisivat just samat asiat ääneen mitä kirjoittavat.

itselleni se on ainakin tärkein ohjenuora siinä mitä näppikseltäni suollan eteenpäin.Jos en sanoisi samoin päin naamaa, en myöskään sitä kirjoittaisi.

Edellisiä vastauksia lukeneena; eihän kukaan ole täydellinen. Ja siksipä mä haluan olla joka päivä hieman parempi ihminen. Siinä kai pyrkimystä tarpeeksi.
aivan.
ihmisyyteen kuuluu virheiden teko, mutta myös niistä oppiminen. ja vaikka mielipiteet tuntuu nyt oikeilta niin pitää aina olla valmis muuttamaan niitä jos huomaa olleensa väärässä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28751191:
mä en usko hetkeäkään et kaikki täällä kirjoittavat olisivat samanlaisia IRL, laukoisivat just samat asiat ääneen mitä kirjoittavat.
Nimimerkkien takana on silti aivan tavallaisia ihmisiä. Harva on tahallaan paha tai hyvä vaan ihmiset ovat ihmisiä, mediasta riippumatta.

Siksi on aivan helvetin pateettista itkeä sitä että kanssakeskustelijat eivät miellytä, surkean emomusiikkin säestämänä.

[QUOTE="vieras";28751253]Nimimerkkien takana on silti aivan tavallaisia ihmisiä. Harva on tahallaan paha tai hyvä vaan ihmiset ovat ihmisiä, mediasta riippumatta.

Siksi on aivan helvetin pateettista itkeä sitä että kanssakeskustelijat eivät miellytä, surkean emomusiikkin säestämänä.[/QUOTE]

Juuri tuollaista tarkoitan. Miksi sinä vastaat noin?

[QUOTE="vieras";28751253]Nimimerkkien takana on silti aivan tavallaisia ihmisiä. Harva on tahallaan paha tai hyvä vaan ihmiset ovat ihmisiä, mediasta riippumatta.

Siksi on aivan helvetin pateettista itkeä sitä että kanssakeskustelijat eivät miellytä, surkean emomusiikkin säestämänä.[/QUOTE]

juuri tästä tässä ketjussa on kyse.

aloituksen voi lukea niin, et miettii miten itse haluaa toimia ja millainen haluaa olla tai sen voi lukea hyökkäyksenä toisia kohtaan.

"..."
Miksi niin moni levittää omaa surkeuttaan ja vahvistaa toistensa huonoa oloa? Eikö kaikilla olisi parempi jos levittäisitte hyvää oloa ympärillenne, se heijastuisi teihin takaisin?
Vellominen ei tietenkään ole hyväksi, ja foorumit antavat siihen helpon mahdollisuuden, mutta noin yleensä on hyvä voida ilmaista myös epämiellyttäviä tunteita. Pakotettu positiivisuus on ihan perseestä.

"nelli"
Haluaisin olla kärsivällinen, aina lempeä, rauhallinen tempperamentiltani.

mutta toisaalta on mukava elää tunteella,enkä tahtoisi olla tunne-elämältäni lattea, nautin tuntemisesta!

olen siis kihikeä kaikessa tuntemisessa, hermot saatta mennä *naps* sit hävettää..mutta toisaalta mä oon mä.. ja tykkään siitä

oon kyl mielummin vähän pessimistä,pessimistit ei pety koskaan vaan yllättyy iloisesti :D ;)

Yhteistyössä