Millainen haluat olla?

Keittiönoita
Haluan tuoda hyvää oloa itselleni. Yleensä siinä käy niin, että samassa rytäkässä saavat hyvää oloa myös lähelläni olevat. Nettikeskusteluissa esitän lähinnä mielipiteitäni tai muita näkemyksiäni keskusteltavana olevasta asiasta enkä ajattele sitä hyvän/pahan olon tuojana.

• Tykkää
Reactions: Data
"FreezeCat"
Tarjottimellani tänäänkin :): ota tai jätä.

Mä olen tämmönen :). Parhaimmillani uskoisin olevani elämän iloinen ja energinen, luottamusta ja uskoa herättävä, hyvää etsivä. Huonommillani taas...no, mitä niitä erittelemään - ihan samanlaisia tummia sävyjä löytyy minunkin synkissä vesissäni kuin kaikilla muillakin.

Mutta - joka päivä ja jokainen kohtaaminen on erilainen. Ilta on aamua huomattavasti paljon viisaampi. Ja jokaisessa aamussa on uusi uskallus, uusi ymmärrys ja uusi oppiminen. Kehityskelpoinen yksilö minäkin. Ja aina rintamasuuntana pyrkimys kohti pikkuisen parempaa minää :).

"vieras"
[QUOTE="vieras";28751171]Huomaatko lainkaan miten ylimieliseltä vaikutat kun pidät moraalisaarnoja ja jakelet käyttäytymissääntöjä? Ihmiset osallistuvat nettikeskusteluihin juuri sellaisina kuin ovat eikä KUKAAN tule muuttumaan sinun mieleiseksi.

Jos ympärillä olevat ihmiset aiheuttavat pahaa oloa on parasta katsoa omaan napaan ja ehkä laskeutua maan pinnalle.[/QUOTE]

No nyt taisi vieraalla kolahtaa.
Missä Data on jaellut käyttäytymissääntöjä tai pitänyt moraalisaarnaa?
Voisiko olla että omatuntosi kolkuttaa ja sen takia suhtaudut asiaan noin raskaasti "saarnana"?

Onko oikeasti täysin utopistinen ajatus, että kaikki ihmiset kiinnittäisivät enemmän huomiota siihen jakavatko he eteenpäin hyvää vai pahaa?
Kaikki menee kiertoon kumminkin.
Enkä sitäpaitsi usko että kukaan ihminen on luonnostaan paha ja ilkeä.
Monet kyllä käyttävät sitä suojakeinona, "mä nyt vaan oon tämmönen enkä muuksi muutu" ettei tarvitsisi kohdata itseään ja miettiä miksi sitä pahaa oloa pitää levittää eteenpäin ja mistä se paha olo johtuu.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28751364]No nyt taisi vieraalla kolahtaa.
Voisiko olla että omatuntosi kolkuttaa ja sen takia suhtaudut asiaan noin raskaasti "saarnana"?[/QUOTE]

Koko aloitus oli yksi pitkä saarna jonka ydinsanoma oli "teidän käytös ei miellytä minua - käyttäytkää minua mielyyttävällä tavalla". Ei ole ensimmäinen kerta kun Data sortuu tähän vaan hän on toistuvasti tuottanut vastaavia ylimelisiä itkuvirsiä.

kiintoisaa
[QUOTE="vieras";28751364]No nyt taisi vieraalla kolahtaa.
Voisiko olla että omatuntosi kolkuttaa ja sen takia suhtaudut asiaan noin raskaasti "saarnana"?

Onko oikeasti täysin utopistinen ajatus, että kaikki ihmiset kiinnittäisivät enemmän huomiota siihen jakavatko he eteenpäin hyvää vai pahaa?
Kaikki menee kiertoon kumminkin.
Enkä sitäpaitsi usko että kukaan ihminen on luonnostaan paha ja ilkeä.
Monet kyllä käyttävät sitä suojakeinona, "mä nyt vaan oon tämmönen enkä muuksi muutu" ettei tarvitsisi kohdata itseään ja miettiä miksi sitä pahaa oloa pitää levittää eteenpäin ja mistä se paha olo johtuu.[/QUOTE]

Nää on tosiaan näköjään tulkinta-asioita hyvin pitkälle. Mun mielestä tää koko ketju on nimenomaan sitä oman navan ympärille keskittyvää, minua on loukattu, miksi teette niin -oman pahan olon levittämistä. Sen sijaan tosiaan, että miettisi itsekseen, miksi näin on, mikä siinä omassa toiminnassa provosoi tms. En näe aloitusviestiä minään hyvän olon levittämisviestinä siis, melko kaukaa haetulta yritykseltä naamioida se 'minua on loukattu, miettikää vähän mitä teette' -sanoma. Paha mieli kiertoon ja syyllisyyttä päälle. Tarkemmin kun mietin nimenomaan aloittajan viestejä tällä palstalla yleensäkin, niin harvemmin niissä mitään yleistä hyvää mieltä levitykseen löytyy, enemmän semmosta piilotettua tai suoraa itsen ja omien juttujen korostamista ja puolustamista. Tykkäillään niistä, jotka on samaa mieltä ja kiillottelee hänen kultaista kruunuaan. Tosin olen tosi vähän täällä, yhtä hyvin on vaan voinut jäädä huomaamattakin jos jotain muunkinlaista on ollut.

Millainen haluaisin olla oli kysymys siis? En ainakaan niin itsekeskeinen, että käyttäisin jotain tämänkaltaista syyllistämisjuttua tuodakseni itseäni esille. Jos pahoitan mieleni jostain kommenteista niin se on mun ongelmani. Silloin kannattaa tarkistaa ensinnäkin oma tulkinta jutusta, miksi olen siitä loukkaantunut, mikä se juttu on yms. Ja useinhan juuri ne sitten loukkaakin, missä se totuuden siemen piilee? Näin minä ajattelen. Kaikkia ei voi miellyttää kukaan, jos johonkin suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää. Parasta pysyä itselleen uskollisena, joskus se on positiivista sanomaa ja joskus negatiivista. Tämäkin riippuu vastaanottajan tilanteesta ja tulkinnasta aina. Jokainen on vastuussa siitä, mitä sanoo tai kirjoittaa, ei siitä, miten joku toinen sen tulkitsee. Eläköön erilaisuus!

• Tykkää
Reactions: avojaloin
"vieras"
Aina se mikä loukkaa, ei ole totta tai sisällä "totuuden siementä".
Esim. menetin masennuksen vuoksi monta ystävää ja riidellessä eräs ystäväni osasi käyttää tätä hyvin hyödykseen sanomalla "olet niin kamala ihminen ettei ihme että ystäväsi jättivät sinut".
Ihania sanoja masentuneelle.

"vieras"
Se on kyllä niin uskomatonta, kuinka jotkut nauttivat siitä, kun saavat konflikteja aikaan. Niitä tunnutaan välillä tekemällä tehtävän.

Don Huonot - Riidankylväjä - YouTube

Itse toivoisin osaavani olla neutraalimpi ja oikeasti totisempi. Työpaikalla kutsutaan ilopilleriksi, mutta itse tiedän olevani välillä ärsyttävän positiivinen. Yritän tehdä töitä sen eteen. :D
Itselleni on ollut yllätys, että riidankylvö ja suoranainen valehtelu alkaa osalla jo ihan pienenä. Naapuristossa on kaksi tyttöä, jotka yrittävät hallita kaveruussuhteita tyyliin "arvaa mitä se susta sanoi"... ikää tytöillä on vasta 7-8 v.

Siinä onkin sitten omalle lapselle opettamista, millainen on kiva kaveri ja millainen taas ei.

• Tykkää
Reactions: Glorinha
[QUOTE="vieras";28751828]Itselleni on ollut yllätys, että riidankylvö ja suoranainen valehtelu alkaa osalla jo ihan pienenä. Naapuristossa on kaksi tyttöä, jotka yrittävät hallita kaveruussuhteita tyyliin "arvaa mitä se susta sanoi"... ikää tytöillä on vasta 7-8 v.

Siinä onkin sitten omalle lapselle opettamista, millainen on kiva kaveri ja millainen taas ei.[/QUOTE]

Aika hurjaa... Mä tunnen "oikeassa elämässä" 3 naisen kaveriporukan, jotka jopa valehtelevat toisilleen, saadakseen konflikteja aikaiseksi. Puhuvat toisistaan paljon selän takana. Puhelimessa juorutaan useaan otteeseen päivässä vatvomassa milloin mitäkin riitaa. Tämä "ystävä"porukka jollain sairaalla tavalla nauttii riitelystä ja sen spekuloinnista. Olin itse joskus kaikkien heidän kaveri, mutta pikkuhiljaa alkoi kuvio selviämään ja vähitellen jäin omasta tahdostani pois tuosta porukasta.

Uskomatonta mun mielestä, että aikuiset naiset vaipuvat riitelyssä ja syyttelyssä teinin tasolle. Edes useat teinit ei ole noin kauheita. :D

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";28751828]Itselleni on ollut yllätys, että riidankylvö ja suoranainen valehtelu alkaa osalla jo ihan pienenä. Naapuristossa on kaksi tyttöä, jotka yrittävät hallita kaveruussuhteita tyyliin "arvaa mitä se susta sanoi"... ikää tytöillä on vasta 7-8 v.

Siinä onkin sitten omalle lapselle opettamista, millainen on kiva kaveri ja millainen taas ei.[/QUOTE]
:D Pari viikkoa sitten istuin bussissa enkä voinut olla kuulematta kahden takanani olevan nuoren (noin 20-25 v) naisen keskustelua. Kumpikin sätti sydämensä kyllyydestä kolmatta naishenkilöä (joka ei siis ollut paikalla) ja pian sen perään äimistelivät, miksi tämä "Minna" oli aiemmin poistanut heidät FB-kaverilistaltaan. Noustessani bussista pois mieleni teki sanoa, että en kyllä yhtään ihmettele, miksi ette ole enää "Minnan" kavereita :D Mutta pidin suuni kiinni, mitäpä asia mulle kuuluu.

"jocelyn"
yritän kyllä olla hyvä ihminen, mutta sukuperintönä saatu pikkupiru nostaa aina joskus sarviaan. aina tulee kyllä huolella tarkastettua että mitä sitä tällä kertaa kirjoitinkaan ennenkuin lähetän kaikkien luettavaksi

Yhteistyössä