Millä tuleva äiti oikeuttaa itselleen tupakoinnin raskauden aikana?

  • Viestiketjun aloittaja harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Millä tavalla?
Ja kai sä nyt sen tajuat, että on se nicorette parempi vaihtoehto kuin tupakka. Mutta ethän sä edes halua lopettaa, omat mielihalut kaikista tärkeimpiä, viis lapsesta.
Esimerkiksi sillä tavalla etten huolehtisi lapsestani (lisättäköön tähän hänen syntymänsä jälkeen, jottei tule taas jankkausta ).

Nicorette PELKÄSTÄÄN varmaan olisi, mutta tupakka ja nicorette yhdessä ei ole hyvä juttu, ei mulle eikä mun lapselle eikä muillekkaan. Ja kokemuksesta tiedän että sitä tupakkaa rupeaa tekemään entistä enemmän mieli kun nakkaa vaikka sen nicorettepurkan suuhun.
 
mua
kyllä kauheasti säälittää kaikkien tupakoivien pippamamojen lapset:(....jos mun sairaanhoitaj-mieheni sun kanssas olis puheissa ja vetäisisit röökin sen edessä saisit kyllä kuulla takuulla kunniasi...niin paljon se sua arvostaisi!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljonko sulla menee päivässä rahaa tupakkaan, entä viikossa, kuukaudessa, vuodessa...? Eiköhän aika nopeasti se hypnotisointi maksaisi itseään takaisin.
Varmaan joo, mutta mistä mun nyt yhtäkkiä on mahdollista repästä ne rahat, jotka siihen menee?? Kun sille hypnotisoijalle ei varmaan kelpaa että maksan 4?/viikko. Ja nimenomaan JOKA VIIKKO 4?, kunnes hoitomaksut on kuitattu. Ei kerran kuussa 16-20? vaan 4? viikossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mua:
kyllä kauheasti säälittää kaikkien tupakoivien pippamamojen lapset:(....jos mun sairaanhoitaj-mieheni sun kanssas olis puheissa ja vetäisisit röökin sen edessä saisit kyllä kuulla takuulla kunniasi...niin paljon se sua arvostaisi!!!
Kuule, mulle on ihan se ja sama mitä joku tuntematon (tai vaikka tuttu ) sanoo.
Kutsun sinut ja miehesi meille kahville, niin saatte haukkua mut pystyyn, ei hetkauta.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Kuule, mulle on ihan se ja sama mitä joku tuntematon (tai vaikka tuttu ) sanoo.
Kutsun sinut ja miehesi meille kahville, niin saatte haukkua mut pystyyn, ei hetkauta.
Hetkauttaa se, jos lapsesi haukkuu sinut tulevaisuudessa?
 
XxXxXxX
Toivottavasti tää ei tule kahdesti, kone temppuilee...

pippamama: Oiskohan sinulla neuvolan kautta mahdollista päästä johonkin ns vieroitusryhmään (jos asut suurella paikkakunnalla) tai vaikka käydä trekkarin luona tietyin väliajoin suunnitelman mukaan, jos tosiaan yrittäisit sen tupakoinnin lopettaa? Koskaan ei ole liian myöhäistä ja kun olet vielä noin nuori, niin sitä parempi. Lapsesi kiittävät taatusti ja itse kiität itseäsi jonain päivänä :)

 
----
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja vastaus oli?
Taas mun on jankattava samaa asiaa. Noh, olen monta kertaa yrittänyt lopettaa siinä onnistumatta. Nicorette-tuotteista huolimatta.
vähän sulla tuntuu olevan ajanvietettä, kun ihan "huvikseen" vastailet kysymyksiin. Ai niin käythän sä välissä röökillä, se on tärkee tapahtuma päivässä. Oot varmaan niitä jotka on työpaikan tupakki kunkkuja, notkuu jalat velttoina röökipaikalla, kädet keltasina nikotiinin puutteesta täristen.
 
tsödä
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja mua:
kyllä kauheasti säälittää kaikkien tupakoivien pippamamojen lapset:(....jos mun sairaanhoitaj-mieheni sun kanssas olis puheissa ja vetäisisit röökin sen edessä saisit kyllä kuulla takuulla kunniasi...niin paljon se sua arvostaisi!!!
Kuule, mulle on ihan se ja sama mitä joku tuntematon (tai vaikka tuttu ) sanoo.
Kutsun sinut ja miehesi meille kahville, niin saatte haukkua mut pystyyn, ei hetkauta.
teinimäinen suhtauminen asioihin on ihan mahtava! Ei hetkauta mikään, ei mitään väliä millään kunhan itse saa imastua parit savut.
 
mikä järki
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
No että et ole kovinkaan korkeasti koulutettu. Jos ollenkaan.
Senhän voi jo laskea jos olet nyt 21v ja toinen lapsi tulossa.
Juu, no sun ei ole pakko uskoa mitään mitä kirjoitan. Ja olen kyllä kertonut käyneeni muutakin kuin peruskoulun.

En toki ole korkeasti koulutettu kun en näe mitään järkeä kituutta opintuella lähemmäs kolmikymppiseksi...
ei ole mitään järkeä kehittää itseään...heh
 
Voi ristus... :headwall: Miten voikin olla ihminen noin fiksu, että jaksaa inttää vastaan vaikka on väärässä monella tapaa?!? Ja muut on linkittäneet selvää tietoa ja faktaa, mutta tämä senkun inttää omia väitteitään vailla minkäänlaisia perusteluita!

Tupakka on sikiölle vaarallista, PISTE. Siitä et pippamama pääse yli etkä ympäri. Ja kyllä, kaikkia noita tupakan aiheuttamia juttuja esiintyy kyllä tupakoimattomienkin lapsilla,mutta se ei silti poista sitä tosiasiaaa että tupakointi LISÄÄ niiden riskiä. Onhan syöpääkin muillakin kuin tupakoivilla, mutta heillä sen esiintyminen on vain monikertaista tupakoimattomaan väestöön verraten. Ja se että lapsi syntyy terveenä, tai on terve yksivuotiaana ei vielä kerro kaikkea. Osa ongelmista ilmenee vasta kouluiässä, tai jopa aikuisiällä. Onnittelet varmaan itseäsi jos lapsesi kamppailee oppimisvaikeuksien ja/tai muiden vastaavien ongelmien kanssa kouluikäisenä, tai aikuisiällä hedelmättömyyden kanssa. Itse olet tiesi valinnut, mutta älä nyt ihmeessä enää tee itsestäsi enempää pelleä kuin jo olet tehnyt.
 
Oisku harmaana
Ei kannata. Toi pippamamahan jättää kaikkiin epämiellyttäviin kysymyksiin vastaamatta, koska ei pysty perustelemaan väittämiään mitenkään, ja puhuu jatkuvasti ristiin. Mutta kun on kiva leikkä eipäs juupas -leikkiä! :D
 
pöh
Alkuperäinen kirjoittaja mikä järki:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
No että et ole kovinkaan korkeasti koulutettu. Jos ollenkaan.
Senhän voi jo laskea jos olet nyt 21v ja toinen lapsi tulossa.
Juu, no sun ei ole pakko uskoa mitään mitä kirjoitan. Ja olen kyllä kertonut käyneeni muutakin kuin peruskoulun.

En toki ole korkeasti koulutettu kun en näe mitään järkeä kituutta opintuella lähemmäs kolmikymppiseksi...
ei ole mitään järkeä kehittää itseään...heh
Pakko nostaa vielä :D On niin mainio ketju.
Ja kommentoida, et kun ei viitsi kituuttaa opintotuella, mut viittii kituuttaa jollain hoitotuella?? Opiskelleilla on useinmiten edes jotain parempaa mihin palata. No joo, reilusti aiheen vierestä!
 
totuus
Nuorista äideistä tupakoi raskauden aikana 40 prosenttia, vanhemmista odottajista 15 prosenttia. Eli ei ollut ylläri, että pippamama on vasta 21v..ja kouluttautumattomuus on myös yhteydessä raskaana tupakointiin
 
Hei nyt otat itseäsi niskasta kiinni!
Tupakoiminen raskausaikana on idiootin hommaa. Oikeasti. Itse poltin ennen raskautta askin päivässä 15 vuoden ajan. Ja oli kuule helvetin vaikeaa lopettaa. Ensin vähensin ja poltin viikon ajan vain aamutupakan. Sitten ajattelin, että olenko mä näin heikkoluontoinen typerys, että jokin aine ja sen himo menee kaiken muun edelle. Siis kaiken edelle. Päätin, että se loppuu nyt ja alan itse määrätä elämästäni.
Ensimmäiset päivät oli ihan kamalia, mutta päivä kerrallaan helpotti. Aina kun tuli tupakan tuskat niin ajattelin, että "häh hää, enpäs poltakkaan. En polta, koska en halua".

Mulle auttoi tuo melkein transsiin psyykkaaminen ja ajatus siitä, että en halua olla sellainen ketä ei pysty kontrolloimaan omaa elämäänsä.

Yritä vielä äläkä lannistu. Mullakin on ollut aikoinani monta retkahdusta ja uudelleen aloittamista. Ne kuuluu asiaan. Jollain kerralla tulet onnistumaan :flower:
 
...
Pippamama ja muut röyhyttelijät: Te kun suotte lapsenne tupakoinnin jo kohdusta lähtien, ni tuskin kiellätte lapsianne niiden ollessa alle kouluikäisiä ja tahtoessaan tupakan huuleen. Kuvittelis ainaki, ett miten se tilanne on eri sillon ku raskausaikanakaa. Samat myrkyt ne lapset saa sillonki..
 

Yhteistyössä