Millä tuleva äiti oikeuttaa itselleen tupakoinnin raskauden aikana?

  • Viestiketjun aloittaja harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
Mutta nyt oikeasti mene itseesi!
Sitä kautta ne myrkyt sinne sun elimistöön imeytyy.
Mikä kohta sulla on tässä ongelmana. Istukan kautta määrä useimmiten vielä kertautuu joten mitä kohtaa sä et ymmärrä?
Eli on oikein laittaa istukan kautta kaikki paska lapseen, muttei keuhkojen.

Joo, sääliksi käy sua. Oikeasti. Et varmasti sääliä kaipaa. Mutta toivon että saat joskus arvomaailmasi kohdalleen.
En ole niin väittänyt. Mutta kun poltan niin poltan. Ja mä olen kyllä yrittänyt lopettaa useastikin, mutten ole löytänyt oikeaa tapaa, jolla pääsisin pitemmäksi aikaa eroon tupakasta. Tällä hetkellä ei ole kyllä motivaatiotakaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Ja mä olen kyllä yrittänyt lopettaa useastikin, mutten ole löytänyt oikeaa tapaa, jolla pääsisin pitemmäksi aikaa eroon tupakasta. Tällä hetkellä ei ole kyllä motivaatiotakaan.
Kokeile hypnoosia. Tosin sekin vaatinee omaa motivaatiota, mutta kannattaa kokeilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Entä se tupakan syöminen? Ei mene edelleenkään keuhkoihin. Eikä ole muuten laitontakaan, on vaan suositus ettei lapsi saisi syödä tupakkaa...
Siis voi herranen aika. Eihän kukaan ole niin tyhmä että söisi tupakkaa tai syöttäisi sitä jollekkin!! Siksi en tähän aiemmin vastannut, kun kysymyskin jo on sitä luokkaa että hohhoh.
 
pakko kommentoida
typerä keskustelu. jokaisen oma asia on mitä tekee. aloittaja taitaa olla niitä ikistressaajia jotka eivät muuta osaa kuin huolehtia aina jostakin. ja totuus on, että todella riippuvaisella tupakoitsijalla vähentäminen raskauden aikana ON parempi ratkaisu kuin lopettaminen.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En jaksa selata koko ketjua, mutta joko on selvinnyt, onko tämä inttäjä kenties ylipainoinen ja pelkän peruskoulun käynyt?
Luultavasti juurikin näin :D
-Mutta itse vastaa että "en alennu tähän vastaamaan edes.."
Mä muuten vastasin tähän että EN OLE. Opettele sinäkin lukemaan.
Ja mä vastasin silloin kun olin tuon kysymyksen kohdalla,joten en nähnyt vastaustasi.
Mutta kuitenkaan se "koulutus ei liity asiaan" kertoo jo mielestäni omaa kieltään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Ja mä olen kyllä yrittänyt lopettaa useastikin, mutten ole löytänyt oikeaa tapaa, jolla pääsisin pitemmäksi aikaa eroon tupakasta. Tällä hetkellä ei ole kyllä motivaatiotakaan.
Kokeile hypnoosia. Tosin sekin vaatinee omaa motivaatiota, mutta kannattaa kokeilla.
Maksatko?
Älkääkö nyt ruvetko väittämään että se tule kalliimmaksi kuin tupakka. Varmasti tulee sillä hetkellä!!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Entä se tupakan syöminen? Ei mene edelleenkään keuhkoihin. Eikä ole muuten laitontakaan, on vaan suositus ettei lapsi saisi syödä tupakkaa...
Siis voi herranen aika. Eihän kukaan ole niin tyhmä että söisi tupakkaa tai syöttäisi sitä jollekkin!! Siksi en tähän aiemmin vastannut, kun kysymyskin jo on sitä luokkaa että hohhoh.
Mutta niin tyhmä saa olla, että myrkyttää lasta tupakalla muuten?
Ja eikö tosiaan oman lapsen terveys ole tarpeeksi suuri motivaattori?
Vastaa vielä, että millaisia muita tupakkaan verrattavia riskejä otat päivittäin monta kertaa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Ja mä olen kyllä yrittänyt lopettaa useastikin, mutten ole löytänyt oikeaa tapaa, jolla pääsisin pitemmäksi aikaa eroon tupakasta. Tällä hetkellä ei ole kyllä motivaatiotakaan.
Kokeile hypnoosia. Tosin sekin vaatinee omaa motivaatiota, mutta kannattaa kokeilla.
Maksatko?
Ahaa, että sun motivaation puute on noinkin iso. Nyt ei ole kyllä mitään kaunista sanottavaa sulle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Entä se tupakan syöminen? Ei mene edelleenkään keuhkoihin. Eikä ole muuten laitontakaan, on vaan suositus ettei lapsi saisi syödä tupakkaa...
Siis voi herranen aika. Eihän kukaan ole niin tyhmä että söisi tupakkaa tai syöttäisi sitä jollekkin!! Siksi en tähän aiemmin vastannut, kun kysymyskin jo on sitä luokkaa että hohhoh.
Tuota noin niin. Ei ole kauaakaan aikaa kun oli juuri ketju aiheesta että tupakat oli jääneet näkyville ja vauva oli saanut ne käsiinsä ja syönyt. Olisko ollut viime viikolla? Useemmallekin oli käynyt näin. Vauvat ja taaperot kun tuppaavat laittamaan kaikenlaista suuhunsa, myös tupakkaa jos sitä jostain saa käsiinsä. Tyhmiä ehkä ovat joo. ;)

Mutta vastaa nyt että onko se sitten vaarallista? Kun se ei kerran mene keuhkojen kautta elimistöön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakko kommentoida:
typerä keskustelu. jokaisen oma asia on mitä tekee. aloittaja taitaa olla niitä ikistressaajia jotka eivät muuta osaa kuin huolehtia aina jostakin. ja totuus on, että todella riippuvaisella tupakoitsijalla vähentäminen raskauden aikana ON parempi ratkaisu kuin lopettaminen.
Säkin voisit lyödä kovaa faktaa ton puolestä pöytään. Kun kukaan ei ole sitä vielä pyynnöistä huolimatta tehnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Tuota noin niin. Ei ole kauaakaan aikaa kun oli juuri ketju aiheesta että tupakat oli jääneet näkyville ja vauva oli saanut ne käsiinsä ja syönyt. Olisko ollut viime viikolla? Useemmallekin oli käynyt näin. Vauvat ja taaperot kun tuppaavat laittamaan kaikenlaista suuhunsa, myös tupakkaa jos sitä jostain saa käsiinsä. Tyhmiä ehkä ovat joo. ;)

Mutta vastaa nyt että onko se sitten vaarallista? Kun se ei kerran mene keuhkojen kautta elimistöön.
En ole väittänyt etteikö voisi olla vaarallista, kuten moni muukin asia.

Ja meillä ei ole tupakat KOSKAAN lapsen ulottuvilla.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Ja mä olen kyllä yrittänyt lopettaa useastikin, mutten ole löytänyt oikeaa tapaa, jolla pääsisin pitemmäksi aikaa eroon tupakasta. Tällä hetkellä ei ole kyllä motivaatiotakaan.
Kokeile hypnoosia. Tosin sekin vaatinee omaa motivaatiota, mutta kannattaa kokeilla.
Maksatko?
Älkääkö nyt ruvetko väittämään että se tule kalliimmaksi kuin tupakka. Varmasti tulee sillä hetkellä!!
No sillä hetkellä ehkä. Kovin kalliiksi ei varmasti tule lapsen loppuelämän astma-lääkitys tms? Mutta hei,eihän sitä tartte miettiä kun se ei ole just tällä hetkellä ajankohtaista.

Ja veikkaan että sun lapsille se ja sama johtuuko tai eikö johdu heidän astma,lapsettomuus yms tupakasta,sinua he siitä tulevat sitten jokatapauksessa syyttämään kun tietävät että VOI hyvinkin johtua. (niinkuin täällä muutamasta kommentista näki noilta lapsettomilta joiden äiti polttanut..)
Mutta hei,eihän sitäkään tartte miettiä kun ei ole TÄLLÄ HETKELLÄ ajankohtaista.. näinhän se meni eikö?
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mutta kuitenkaan se "koulutus ei liity asiaan" kertoo jo mielestäni omaa kieltään :D
No, mitäpä se sulle kertoo? Kun täällä on tehty niin ihmeellisiä johtopäätöksiä mun kirjoituksista, että pakko kysyä..
No että et ole kovinkaan korkeasti koulutettu. Jos ollenkaan.
Senhän voi jo laskea jos olet nyt 21v ja toinen lapsi tulossa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Ja meillä ei ole tupakat KOSKAAN lapsen ulottuvilla.
Oikeasti, mitä väliä? Kun sä myrkytät ne lapset jo raskausaikana niin mitä väliä vaikka vähän tupakkaa maistelisikin? Ei se siitä enää sen pahemmaksi mene mitä jo on.
Vai oletko niin raukkamainen, ettet pysty katsomaan moista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ahaa, että sun motivaation puute on noinkin iso. Nyt ei ole kyllä mitään kaunista sanottavaa sulle...
Ai jos mä haluan tarjota kuitenkin lapselleni lämpimän ruuan kaks kertaa päivässä + kolme muuta ateriaa päivittäin ja syödä itsekin?
Mulla ei vaan yksinkertaisesti ole vara mennä maksamaan jollekkin hypnotisoijalle. Ja hyvin mielelläni lopettaisin rahan polttamisen savuna ilmaan. Mutta kun ei pysty ilman apuja ja nicorette-tuotteista ei ole hyötyä, eikä nekään ole raskausaikana suositeltavia (ainakaan neuvolan mukaan, etenkin kun tupakkaa menee 5-10, viitonen tummennettu koska se on lähempänä totuutta ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Ja meillä ei ole tupakat KOSKAAN lapsen ulottuvilla.
Oikeasti, mitä väliä? Kun sä myrkytät ne lapset jo raskausaikana niin mitä väliä vaikka vähän tupakkaa maistelisikin? Ei se siitä enää sen pahemmaksi mene mitä jo on.
Vai oletko niin raukkamainen, ettet pysty katsomaan moista?
Voisi se mennä, paljonkin pahemmaksi. Ja tässä oli kyse siitä syötänkö lapselleni tupakkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
No että et ole kovinkaan korkeasti koulutettu. Jos ollenkaan.
Senhän voi jo laskea jos olet nyt 21v ja toinen lapsi tulossa.
Juu, no sun ei ole pakko uskoa mitään mitä kirjoitan. Ja olen kyllä kertonut käyneeni muutakin kuin peruskoulun.

En toki ole korkeasti koulutettu kun en näe mitään järkeä kituutta opintuella lähemmäs kolmikymppiseksi...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Ja meillä ei ole tupakat KOSKAAN lapsen ulottuvilla.
Oikeasti, mitä väliä? Kun sä myrkytät ne lapset jo raskausaikana niin mitä väliä vaikka vähän tupakkaa maistelisikin? Ei se siitä enää sen pahemmaksi mene mitä jo on.
Vai oletko niin raukkamainen, ettet pysty katsomaan moista?
Voisi se mennä, paljonkin pahemmaksi. Ja tässä oli kyse siitä syötänkö lapselleni tupakkaa.
Millä tavalla?
Ja kai sä nyt sen tajuat, että on se nicorette parempi vaihtoehto kuin tupakka. Mutta ethän sä edes halua lopettaa, omat mielihalut kaikista tärkeimpiä, viis lapsesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Tuota noin niin. Ei ole kauaakaan aikaa kun oli juuri ketju aiheesta että tupakat oli jääneet näkyville ja vauva oli saanut ne käsiinsä ja syönyt. Olisko ollut viime viikolla? Useemmallekin oli käynyt näin. Vauvat ja taaperot kun tuppaavat laittamaan kaikenlaista suuhunsa, myös tupakkaa jos sitä jostain saa käsiinsä. Tyhmiä ehkä ovat joo. ;)

Mutta vastaa nyt että onko se sitten vaarallista? Kun se ei kerran mene keuhkojen kautta elimistöön.
En ole väittänyt etteikö voisi olla vaarallista, kuten moni muukin asia.

Ja meillä ei ole tupakat KOSKAAN lapsen ulottuvilla.
Eikä koskaan ne saa tumppeja käsiinsä koska te ette koskaan liiku missään missä joku on heittänyt tumpin maahan tai tupakkaa saattaa olla esillä. Eikä vahinkoja satu.

Mutta onko se siis siihen verrattavissa oleva tapahtuma että poltat raskaana ollessa? Koska tupakka menee muuta kautta kuin keuhkoista lapseen, se ei ole sen vaarallisempaa kuin elämä yleensäkään. Näin sä olet väittänyt.

Tästä voidaan myös vetää se johtopäätös että tajuat edes sen että tupakansavukin on vaarallista, etkä polta lapsen läheisyydessä. Vai?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Tästä voidaan myös vetää se johtopäätös että tajuat edes sen että tupakansavukin on vaarallista, etkä polta lapsen läheisyydessä. Vai?
Kertoi polttavansa vaunuillessa.
Uskomatonta itsekkyyttä ja typeryyttä. Mutta kato, varmaan ne savut leijailee pois eikä vaikuta taaperoon mitenkään...

 
millink
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ahaa, että sun motivaation puute on noinkin iso. Nyt ei ole kyllä mitään kaunista sanottavaa sulle...
Ai jos mä haluan tarjota kuitenkin lapselleni lämpimän ruuan kaks kertaa päivässä + kolme muuta ateriaa päivittäin ja syödä itsekin?
Mulla ei vaan yksinkertaisesti ole vara mennä maksamaan jollekkin hypnotisoijalle. Ja hyvin mielelläni lopettaisin rahan polttamisen savuna ilmaan. Mutta kun ei pysty ilman apuja ja nicorette-tuotteista ei ole hyötyä, eikä nekään ole raskausaikana suositeltavia (ainakaan neuvolan mukaan, etenkin kun tupakkaa menee 5-10, viitonen tummennettu koska se on lähempänä totuutta ).
Tupakoinnin lopettaminen


Tupakoinnin lopettaminen kannattaa aina. Erityisesti tupakointi kannattaa lopettaa ennen raskautta. Raskauden aikana voi myös käyttää nikotiinikorvaushoitoa, jolloin lapsi ei saa nikotiinin lisäksi häkäkaasua tai muita tupakansavun myrkkyjä. Nikotiiniakin sikiöön siirtyy vain kolmannes siitä määrästä, jonka tupakoiva äiti ja sikiö saavat yhdestä savukkeesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ahaa, että sun motivaation puute on noinkin iso. Nyt ei ole kyllä mitään kaunista sanottavaa sulle...
Ai jos mä haluan tarjota kuitenkin lapselleni lämpimän ruuan kaks kertaa päivässä + kolme muuta ateriaa päivittäin ja syödä itsekin?
Mulla ei vaan yksinkertaisesti ole vara mennä maksamaan jollekkin hypnotisoijalle. Ja hyvin mielelläni lopettaisin rahan polttamisen savuna ilmaan. Mutta kun ei pysty ilman apuja ja nicorette-tuotteista ei ole hyötyä, eikä nekään ole raskausaikana suositeltavia (ainakaan neuvolan mukaan, etenkin kun tupakkaa menee 5-10, viitonen tummennettu koska se on lähempänä totuutta ).
Toi on taas niin naurettavaa, ei osata yhtään miettiä tätä päivää pidemmälle. Paljonko sulla menee päivässä rahaa tupakkaan, entä viikossa, kuukaudessa, vuodessa...? Eiköhän aika nopeasti se hypnotisointi maksaisi itseään takaisin. Myöskään et osaa näemmä laskea, kuinka paljon tulevaisuudessa tulet maksamaan tupakoinnista johtuen lääkärinpalkkioita, lääkkeitä jne. Mutta sullahan on näköjään kautta linjan toi sama putkinäkö: Kun sun lapsessas EI VIELÄ ole näkynyt vaurioita tupakoinnistasi johtuen, sehän tarkoittaa ettei niitä sitten koskaan voi tullakaan, vai mitä?
 

Yhteistyössä