Alkuperäinen kirjoittaja Minämää:
Pippamama ja Mamika
ovat juuri sellaisia äitejä, jotka eivät ole tarpeeksi vastuuntuntoisia äidin rooliin. Tällaisten äitien lapset huitelevat jo 4-vuotiaina yksin pitkin kyliä, osaavat kaikki kirosanat ja tietävät mitä tarkoittaa nussiminen ja pään täyteen vetäminen ja kertovat niistä muillekin. Tällaisten äitien lapset terrorisoivat päiväkodissa ja koulussa muita, koska heillä ei yleensä ole kotona asetettu turvallisia rajoja.
Aika raakaa yleistämistä, tiedän. Mutta kun silmällä katsoo, näin tuntuu karkeasti ottaen asiat menevän.
Ensinnäkin, minun lapseni eivät todellakaan neli-vuotiaina lähde yksikseen mihinkään, ellei meillä ole kotipihaa, jossa on aita.
Toisekseen, itse en juo alkoholia, koskaan ollenkaan. Mieheni ottaa silloin tällöin (1-2kertaa vuodessa) muutaman siiderin.
En ymmärrä miten minun tupakointini ylipäätänsä liittyy näihin asioihin.
Lapsellani on kuri kotona, hän ei saa ottaa lelua toisen kädestä, ei saa nakella mitään eikä hakata/potkia toisia. Jos hän ei päiväkodissa (jos nyt koskaan sellaiseen menee) käyttäydy kuten kotona on opetettu, se tuskin on minun vikani.