Alkuperäinen kirjoittaja MM:
Toki on, tässä ketjussa ei olekaan kyse siitä, vaan kyse on RASKAUDEN AIKAISESTA TUPAKOINNISTA, ja siitä onko se haitallista. JA ON, PIRUN HAITALLISTA. Mutta sitä ei tämä PIPPAMAMA suostu ymmärtämään, se saa ihmiset huolestumaan oikeesti siitä lapsesta jonka äiti näin ajattelee ja se saa ihmiset reagoimaan näin vahvasti. Kun jotkut on huolissaan niistä viattomista lapsista.
Jossain toisessa ketjussa voidaan sitten pohtia sitä hiustenvärjäystä, tai sitä kahvia, tai sitä alkoholia, mutta mitään näistä asioista ei voi verrastaa siihen, että TAHALLAAN, vaaroista piittaamatta, altistaa lapsensa niille tupakan myrkyille. Ja vaan nauraa päälle. SIITÄ tässä on kyse.
Kyllä mä ymmärrän ja tiedän ja mulle on sata kertaa toitotettu ne riskit. Mutta kun edelleen, lapsi voi saada minkä tahansa sairauden poltti äiti tai ei.
Ja vaikka mun lapseni ei ollut sokerivauva, hän painoi syntyessään 4580g ja oli 55cm pitkä ja syntyi laskettuna päivänä. Edelleen, reilu yks vuotiaana on pitempi kuin keskiverto suomalainen, vaikkei kummankaan suvussa ole pitkiä ihmisiä. Se siitä pituuden kehityksestä.
Mieheni äiti on polttanut askin norttia päivässä odottaessaan miestäni, eikä meillä silti ole mitään vaikeuksia saada lapsia. Eikä miehelläni ole ollut oppimisvaikeuksia.
Ihan yhtä
tahallaan jokainen, joka juo kahvia tai syö VÄLTETTÄVIEN listalla olevia ruoka-aineita vaarantaa lapsensa. Tuskin kukaan ihan vaan vahingossa juo kahvia, kuten ei varmasti ihan vaan vahingossa polta sitä tupakkaakaan.