Millä perustein te ostatte muihin lapsiperheisiin lahjoja? Ihmettelen, kun meillä vaan esikoinen on saanut

l
tuota tuota... aika harvoihin lapsiperheisiin ostetaan, mutta mulla se periaate, että jos perheestä yhdelle lapselle ostetaan niin sitten ostetaan jokaiselle. Jos se vanhin vaikka sattuu olemaan kummi niin pienimmille sitten vaikka joku pienempi lahja, kunhan edes jotain.
 
Me ollaan ostettu tasan kahdelle meidän perheen ulkopuolisen perheen lapsille lahjoja. ja kummassakin perheessä on yksi mun kummilapsi. Toisessa perheessä on toinen ei-kummilapsi ja kyllä me hällekin pieni lahja laitettiin menemään =)

Tosin me vietiin tälle ei-kummilapselle pieni paketti myös kumilapsen ristiäisiin, musta itsestäni olis tuntunu ikävälle kun pieni vaan saa lahjoja ja isompi (joka itsekin varsin pieni) ei saa mitään :ashamed:
 
kuopus on päälle 1v enkä ymmärrä mitä se ikä haittaa lahjojen saamisessa?!? Esikoinenkin sai ensimmäisenä jouluna (5kk) paljon paketteja.

Ja tämän ihmettelyn aloitin siksi, että kuopus sai viime vuonna, ollessaan 2kk, lahjan näiltä ihmisiltä, jotka tänä vuonna päättivät olla antamatta yhtään mitään!
 
Mä en osta tällä hetkellä muille lapsiperheille kuin siskon lapsille, joita on kolme. Yksi niistä on mun kummityttö. Ostan kaikille suunnilleen samanveroiset paketit, mutta kummityttö saa kyllä yleensä kaksi pakettia tai jotain kalliimpaa tms ekstraa. En kyllä ostais vaan yhdelle, paitsi just jos se olisi kummilapsi.
 
kummitus
Me ostetaan vaan kummilapsille (5kpl), ja ollaan tämä ilmoitettu lasten vanhemmille suoraan. Tulee muuten liian arvokasta, jos pitäisi ostaa yhteensä 18 lapselle lahjat :0 Eiköhän muiden lapsosten kummit huolehdi vastaavasti niistä sisaruksista.
 
noh...
miehen siskolla on 3 poikaa. kaksi vanhinta on meille kovin läheisiä, mutta nuorinta olen nähnyt ehkä 2 kertaa kolmen vuoden aikana. Nuorin viettää paljon aikaa isällään. Joten kahdelle vanhimalle pojalle ostin lahjat, nuorimalle en. Hän on minulle ihan vieras lapsi.
 
me lahjotaan!
veljen oma lapsi sekä edellisestä liitosta ollut lapsi joka ei ole veljeni tekemä!
kummilapset ja heidän sisarukset
yhteensä 15 lasta oman perheen ulkopuolelta joista 4 on kummilasta!
kummilasten lahjat n.50?Kpl
kummilasten sisarukset 15-20e/kpl
veljen tytöt n.50?/kpl

 
möö
Ehkä he muistavat paremmin esikoisen. Meillä on sama ilmiö omien setiemme ja tätiemme kanssa. Näin joulun alla tulee paketteja juuri esikoiselle TAI esikolle ja kuopukselle ja keskimmäinen ilmeisesti "unohdetaan". Kuopus on vielä poika, mikä tuntuu olevan miehen suvun vanhimmille todella tärkeä asia. Jos ei ole kyse kummilapsesta, ostan lahjan koko sisarussarjalle, tai yritän löytää kaikille yhteisen lahjan.
 

Yhteistyössä