Millä nimellä puolisosi löytyy puhelimestasi?

  • Viestiketjun aloittaja lapsellista(ko?)
  • Ensimmäinen viesti
Mä olen miettinyt tota ICE -juttua, että miten ne pelastajat muka pystyy mun puhelimesta kenellekään soittamaan, kun on suojalukitus. Ei mitenkään. Siksi mulla ei mitään ICEa ole. Hätätapauksen sattuessa virkavalta löytää kyllä lähiomaisen.
Kyllähän ne löytää. Joskus tosin (varsinkin jos ei oo mitään suojalukituksia puhelimessa) nopeempi keino on plärätä potilaan puhelin läpi ja soittaa siihen ICE numeroon kysyäkseen esim. lääkeallergiat tms asiat jotka voi vaikuttaa akuuttiin hoitoon.
 
[QUOTE="vieras";26780004]Menisit sinäkin suremaan vaimosi vierelle menetystänne, etkä roikkuisi akkain palstalla! Säälin vaimoasi.[/QUOTE]

No vaimo nukkuu jo, enkä nyt oikein keksi, mitenkä se vähentäisi sitä suremista, jos joskus satun tietokoneellakin käymään. :D
Sääli vaan, jos haluat...

[QUOTE="vieras";26780028]Olet ilmeisesti sinkku. :D[/QUOTE]

Ajattelin ihan samaa.
 
...ihan vaan etunimi....vaikka ihan COOL onkin :cool: :snotty:....:D

..siis mun piti aivan kuukkelin kanssa hämmästellä tota ICE- juttua :O :snotty:....todellakin, nyt pienen säädön jälkeen puhelimessa lukee ICE ja miehen nimi.
 
Eikö ois helpompi kantaa sos-ranneketta tai -riipusta, jos lääkeallergioita? Meinaan, en o vielä törmännyt onnettomuusraporttiin, jossa ois ehditty soitella kellekään mitään.
Siis viittaat tuohon ICE -tunnukseen? Ei se iso vaiva siinä oo siihen puhelimeen laittaa, eikä sitä haittaakaan varmaan ole? :)
Mulla ei oo mitään lääkeallergioita tms., mut ajattelen, että osaavatpa ainakin soittaa oikealle henkilölle tiedon, jos onnettomuuteen joudun.
Mies kantaa mukanaan diabetes-ranneketta, mutta sen lisäks hänellä on puhelimessaan mun kohdallani ICE-tunnus kaiken varalta.
 
Siis oikeasti?
Te joilla on tuo ICE puhelimessanne... ettekö suojaa puhelintanne mitenkään esim. varkauksien varalta? Pin-koodi, suojakoodi tms.

Ajatelkaas nyt järjellä, ei se pelastushenkilöstö ala selaamaan teidän puhelinta heti. Akkukaan ei kestä ikuisuuksia. Suomessa otetaan yhteys siihen joka on mainittu lähiomaiseksi virallisissa tiedoissanne. Ulkomailla tuskin alkavat soittelemaan kenellekään, korkeintaan sitten joskus lähetystöön.

Olisi kyllä oikeasti kiva kuulla oikeita tapauksia joissa ko koodia on käytetty. Todistakaa teoriani vääräksi kiitos :)
 

Yhteistyössä