Millä rv:llä olet nyt ja mitä pyörii mielessä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uteliasAP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rv 33+6. Reidet särkee, nuutunut olo huonosti nukuttujen öiden jälkeen ja ajoittain masentunut olo, en tiedä miksi. Kaipa tämä tekemättömyys aiheuttaa alakuloa.

Erikoista odotellaan, ja hiukan jännittää miten pärjätään, mutta sen suhteen on kuitenkin aika luottavainen olo. Kaikki on valmiina, että hän on kyllä tänne tervetullut heti kun haluaa. Toivottavasti nyt kuitenkin vielä pari viikkoa malttaa.

Mutta tämä reisisärky on raastavaa! Pakotti ylös sängystä sohvalle makaamaan, jotta saa ajan kulumaan kun uni ei tule.

38+1

Kipeänä edelleen. Eilinen neuvola piti perua sairastumisen takia. Ei sillä että niin kovin siellä rampata tykkäisin. Mutta todella tympeää kun ei saa öisin nukuttua kurkkukivun ja nokan tukkoisuuden takia. Onneksi kaveri kuitenkin on sen verran eloisa, että kertoo olevansa kunnossa. Vaikka kyllä sitä hieman käy miettimään kuinka hyvää se kaverille tekee, että itse olen kipeänä.

Olisi niin paljon kaikkia kotitöitäkin mitä haluaisi tehdä ja ulkoilla koirien kera. Ja sitten pitää olla kipeänä :(. Noh, jos sitä pikkuhiljaa lepäilyn lomassa vaikka saisi jotain aikaiseksi.

nyt on 36+4 ja hyvilllä mielin, öisin vaivaa levottomat jalat, mutta vointi muutoin ok, niin ja kamala väsy :/ nukkua voisin kokoajan,paitsi yöllä :D mutta eipä se auta kun olla hereillä ja touhuta kun tossa on noi 4muuta ja koirat :)

36 +6

Tuntuu etten jaksa enkä halua enää. Oon aika pahalla tuulella, ja eniten v*tuttaa kaikki :D
Joka asia ärsyttää, eikä vähiten ne jotka mussuttaa ettei saa valittaa, kun "lapsi on lahja ja ei se niin helppoa ole kaikille se lapsen saanti". Siis TIEDÄN, mutta minä kyllä valitan jos minusta siltä tuntuu, kelen tekojeesukset.

Selkä on kipeä, pari viikkoa sitten alkaneet liitoskivut eivät päästä mua enää edes kunnon lenkeille koirien kanssa, koko ajan on kuuma, vauva on ollut kova liikkumaan eikä tilanpuute tunnu olevan este, öisin en saa nukuttua, kyljen kääntäminen kestää viisi minuuttia, mitään ei yllä tekemään kun maha on edessä, kotona on tylsää ja .... kerronko lisää?

Ei vaan hei, ihanaa kuitenkin olla jo näin voiton puolella, ei enää kauaa *hokee itselleen*

Meillä toivottiin pitkään pikkukakkosta. Esikoinen 6 v oli ihana luomuihme, mutta sen jälkeen ei lasta kuulunutkaan, hedelmöityshoidoilla saatiin onneksi tämä toinen ihanuus aluille (takana 3 epäonnistunutta hedelmöityshoitoa ja rankka prosessi).

Eka raskauden kolmannes meni pelätessä keskenmenoa. Keskiraskaus sujui ok. Tämä viimeinen kolmannes - olen räjähdysaltis, itkuherkkä... Tällä viikolla alkanut kivulias supistelu, vatsaa ja selkää koskee. Välillä tuntuu etten pienikokoisena ihmisenä saa kunnolla henkeä, sopivaa asentoa on jo nyt vaikea löytää, sf-mittakin huitelee valtavan mahan kanssa yläkäyrillä.

Odotan kovasti kuopuksen syntymää, lapsi on jo kovin rakas, mutta synnytys pelottaa! Mies ei oikein ymmärrä synnytyspelkoani. Ei auttanut, vaikka kävin kätilön kanssa juttelemasas tästä pelkopolilla.

Saako kysyä, että miksi pitää syntyä nyt jo? :)

vedet meni lauantaina, oon ollut osastolla siitä lähtien. kortisonit saatu ja supistuksia ei estelä mut kaks päivää tullu epäsäännöllisesti niin ei tapahu mitään.. jospa huomenna laittasivat tipan jo niin loppus tää makoilu.
Onneks tänään sain luvan liikkua muuallekin kun vessaan, niin rappuja ravaamaan taas illemmalla hipheijaa ;P

vedet meni lauantaina, oon ollut osastolla siitä lähtien. kortisonit saatu ja supistuksia ei estelä mut kaks päivää tullu epäsäännöllisesti niin ei tapahu mitään.. jospa huomenna laittasivat tipan jo niin loppus tää makoilu.
Onneks tänään sain luvan liikkua muuallekin kun vessaan, niin rappuja ravaamaan taas illemmalla hipheijaa ;P

Ok, toivottavasti kaikki menee hienosti. :) Onko vauva meinannut tulla ennenaikaisesti, siis ennen tätä tilannetta? Jotenkin sun viesteistä jäänyt sellainen kuva. :)

Ok, toivottavasti kaikki menee hienosti. :) Onko vauva meinannut tulla ennenaikaisesti, siis ennen tätä tilannetta? Jotenkin sun viesteistä jäänyt sellainen kuva. :)

saikullahan oon ollu jo rv 19 lähtien :)
Aiemmatki vähä hätäisiä mut tää oli kaikista hätäisin sit kuitenkin.
Joka tapauksessa kun hänet otetaan tuonne lastenteholle alkuun, niin sillä ei ole mitään väliä syntyykö hän tänään, huomenna vai ylihuomenna- lähtötilanne kuitenkin liki sama.

Laskettuaika senkun lähenee ja lähenee!
Itteä alkaa jännittämään tiistainen neuvola, että mitäköhän lääkäri mahtaa siellä tuumata.. Päästiin vihdoin ja viimein viimeviikolla muuttamaan ja kyllä tekemistä on piisannu ja kantamista, vaikka sitä kantamista kuinka yritti vältellä...
Jotenkin tuli aina väliin tunne, että pitäisköhän hetki istua, ettei tarttis vielä tänäiltana lähteä synnyttämään.. :)
Tsemppiä kaikille ja jaksamisia!

Rv 24+1. Kohdunsuun tukiompeleet laitettu 2,5vk sitten, vuodelevossa olen ollut 4vk... Tätä epätoivoa ei voi ymmärtää kukaan, joka ei ole tätä kokenut. Nyt kuitenkin jo helpottunut hieman siitä, että vauva jo voisi selviytyä jos syntyisi.. Ottaisin niin mielelläni ne närästykset ja muut "pikkuvaivat", kun vaan saisin rakkaan syliin asti..:(

22+2. Hirveä flunssa päällä vieläkin (ties kuinka monetta päivää), ja vaikka kuumeesta ja pahimmasta räkätaudista jo pääsinkin, on olo edelleen uupunut ja vaivainen. Selkä vaivaa kun eilen joutui seisoskelemaan ja kävelemään paljon kerralla. Muuten aika jees olo, ja pikkuisen potkut piristävät.

Löysin nettikaupasta vihdoin ok-näköisen ja hintaisenkin (suhteessa muihin) raskaustalvitakin. Product Detail | H&M FI

Kamala jano kokoajan mutta tuntuu ettei vesi (muka) vie janoa ja limuista ja mehuista yms tulee ikävä sokeriällötys, kuin olisi syönyt liikaa karkkia vaikka en ole moiseen koskenut viikkokausiin. Mehujakaan en ole juonut paljoa. Ihmeellinen olotila :)

Nyt rv 35+5.. Odotan vaan niin kovin jo että saisi pienen kullanmurun syliin ja samaan hengen vetoon toivon että ei kuitenkaan ihan vielä näillä viikoilla synny.

Uteliaana myös odotan synnytystä kaikista kauhutarinoista huolimatta, on se kuitenkin kivusta ja muusta huolimatta ainutlaatuinen kokemus.

Hiukan mietittää minkä kokoinen vauva on nyt ja minkä kokoiseksi kasvaa, jostain syystä on alkanut pelottamaan että olisi pieni vaikka tähän ei mitään järjellistä syytä olekaan.

uteliasap:lle tsempit viime metreihin ja muillekin!

Mulle syntyi ihana pieni keijuprinsessa torstaina. Vauva voi hyvin, hengittää itse, syö itse, sokeritippakin lopetettu. Joten kasvaa nyt tovin osastolle ennen kotiutumista.
Itse kotiuduin eilen ja olo on kun ei olisi synnyttänytkään, ei nirhaumia eikä muutakaan.
((Tissit on hllittömät meijerit, tuntuu että voisin tuiskahtaa nenälleni näiden painosta.. Rintapumppu on kaveri!))

uteliasap:lle tsempit viime metreihin ja muillekin!

Mulle syntyi ihana pieni keijuprinsessa torstaina. Vauva voi hyvin, hengittää itse, syö itse, sokeritippakin lopetettu. Joten kasvaa nyt tovin osastolle ennen kotiutumista.
Itse kotiuduin eilen ja olo on kun ei olisi synnyttänytkään, ei nirhaumia eikä muutakaan.
((Tissit on hllittömät meijerit, tuntuu että voisin tuiskahtaa nenälleni näiden painosta.. Rintapumppu on kaveri!))

Milläs viikoilla pikkuinen nyt sitten syntyi? En jaksa kelata ja laskeskella. Mutta onnittelut! Todellakin varmaan ihana tunne, kun pikkuinen syntyi ja on kunnossa :).

Itsellä 39+1 ja odotellaan. Viimein parantunut 1,5vk kestäneestä flunssasta ja todella tyytyväinen paranemisesta. Yhtään täysin valvottua yötä ei enää olisi jaksanutkaan.
Nyt pikkuhiljaa sitä on tosiaan enempi mieleen tullut lapsen syntyminen jne. Kun alkaa la olla jo sen verran lähellä. Niin olemattomin raskausoirein selvinnyt, että jo miettii tajuaako sitä koska sinne sairaalaan pitäisi lähteä :D. Kaipa se lähestyvä synnytys edes antaisi selkeitä oireita.

[QUOTE="hoplaa";24761473]Milläs viikoilla pikkuinen nyt sitten syntyi? En jaksa kelata ja laskeskella. Mutta onnittelut! Todellakin varmaan ihana tunne, kun pikkuinen syntyi ja on kunnossa :).
.[/QUOTE]

33+1.. olin sairaalassa 5pv ennenkun tuli, ehdittiin iskeä tosiaan kortisonit 2 annosta niin tilanne ollu sen vuoksi tosi hyvä alusta lähtien :)
sokeriseurantaki oli lopetettu tänään ja ei mee enää pikkuseen piuhan piuhaa :heart:

39+6

Saisi kyllä kaveri päättää tänään syntyä. Ei kovin suuri innostus ole huomenna kävellä 2km neuvolaan ja takaisin. Mutta onhan tässä huomiseen aamuun hieman aikaa. Jos sitä vaikka alkaa siivoilemaan taas ja järkkäilemään paikkoja.
Välillä tuntuu, että olen ainoa, joka ei innosta hihku jokaista neuvolakäyntiä. Toki se on hienoa, että Suomessa terveydenhuolto pelaa ja lapsikuolleisuus on pientä jne. Että puolensa varmasti asioilla, vaikka turhauttaakin moinen ravaaminen.

Uusimmat

Yhteistyössä