Millä rv:llä olet nyt ja mitä pyörii mielessä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uteliasAP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uteliasAP

Vieras
Elikäs ihan ajankuluksi/huvin vuoksi..

Millä rv:llä olet nyt ja mitkä on päässä pyörivät ajatukset ?

Mulla rv 33+0, ajatukset alkaa pyörimään synnytyksessä ja toisella hetkellä hirvee kohtukuoleman pelko ja sit alan laskemaan liikkeitä. Raskaus on sujunut hyvin, vauva kasvaa keskiverron tavoin ja liikkeitä tuntuu.

Rv 22+5 ja kyseessä toinen lapsi
Mielessä pyörii vauvan sukupuoli, huoli raskausmyrkytyksestä (ensimmäisessä ei ollut mutta lähisuvussa ollut), synnytyksestä kunpa menisi yhtä hyvin kuin eka ja tietenkin huoli lasten tulevisuudesta. Toiveena siis että lapseni saisi hyvän ja onnellisen elämän.
Ja mielessä on kyllä sekin että yritetäänkö 3tta lasta vain sen takia että saisi puuttuvan sukupuolen edustajan lapsikatraaseen jos syntyvä lapsi on samaa sorttia kuin ensimmäinen. Ja myönnän että olen varmaan pinnallinen kun haluaisin molempia poikia ja tyttöjä.

39+5.. Alkaa jo kärsivällisyys loppua vaikkakaan laskettuaikakaan ei ole vielä mennyt..:) muuten suhkot hyvä olo fyysisesti,vaikka maha on jo aika tiellä joka asiassa niin ei pahempia muita kremppoja ole onneksi..

39+6, supistelee, mutta en tiedä onko kiihtymään päin vai ei. Supistellut kolmisen viikkoa tuntuvasti. Välillä fiilis, että pääsis jo synnyttämään, välillä suorastaan kauhistuttaa... en halua... Pelottaakin ja toisaalta utelias olo. Toinen synnytys.

Te joilla viikot on jo niin lähellä 40 niin melko rauhallisesti tunnutte ottavan.. Mä varmaan kiipeen tossa kohtaa jo pitkin seiniä ellen oo poksahtanu :D

Töissä oon jaksanu onneks olla niin on päivässä muutakin ajateltavaa kun synnytys mut siltikään en jaksais odottaa.. mutta en tietty vielää haluais synnyttääkään. Olis tasan 2 viikkoo ja sit eka äippälomapäivä :) .. oon koittanu buukata paljon kaikkee ohjelmaa ettei ihan pää hajoo.

Oliskohan 7+5. Vähän outo olo, en osaa sanoa. Perjantaina on ultra niin pääsee jännityksestä onko siellä minkalaista elämää ja onko kaikki hyvin. Hyvin jännittynyt olo tuonne perjantaille. Mielessä tietysti pyörii minkalaista elämää sitä ens vuonna olisi kahden pienen lapsen kanssa.

Te joilla viikot on jo niin lähellä 40 niin melko rauhallisesti tunnutte ottavan.. Mä varmaan kiipeen tossa kohtaa jo pitkin seiniä ellen oo poksahtanu :D

Kyllä tässä on hyviä ja huonoja hetkiä ollut. Lähinnä nämä kivut, kolotukset, liikkeen hidastuminen (olen niinkuin ikivanha vanhus!!) rasittaa, kiristää hermoja. Esikoisesta en muista tällaista olleen.. Ihailen niitä naisia, jotka loppuun asti ovat energisiä ja liikkuvaisia. Mutta sitten toisaalta taas nautiskelee vielä näistä päivistä, kun esikoinen on ainoa. Kohta se elämä muuttuu kertalaakista!

30+6, kolmas.

Perätilassa, ja kuopus tuli kahdessa tunnissa ilman lääkkeitä kamalalla tuskalla.
Mietin paniikissa entä jos tää lapsi ei käänny, ei saada käännettyä, lähtee tulemaan omia aikojaan, oon 100km päässä sairaalasta..
Sektiotakaan en tahtoisi.

No juu, tosiaan kyllä sitä ärsytyksen aiheitakin on ollut. Kun kylmemmät ilmat tuli ja huomasi ettei mahdukaan vaatteisiin enää ja pitäisi hankkia uusia vaatteita. Onneksi lopulta tosiaan tajusin, että pakko turvautua nettikauppoihin, kun vaatekauppoja muuten inhoan.

Mutta noin muuten ajatukset pyörii aikalailla samoissa asioissa missä muutenkin jne. Toki sitä on ollut pakko antaa hieman periksi jossain asioissa. Esim. agilitykilpailuissa ei jaksa juosta niin montaa starttia mitä aiemmin ja oma vauhti on hiipunut.

9.9 plussanu vieläkään en usko että raskaana odotan edelleen menkkoja :)) Esikoiselle toisalta toivon sisarusta että kaikki menis hyvin. milloinkohan uskoo todeksi. Varmaa ajan kanssa kunhan sydänäänet kuulen.

[QUOTE="katariina";24623163]9.9 plussanu vieläkään en usko että raskaana odotan edelleen menkkoja :)) Esikoiselle toisalta toivon sisarusta että kaikki menis hyvin. milloinkohan uskoo todeksi. Varmaa ajan kanssa kunhan sydänäänet kuulen.[/QUOTE]

Minäkin samana päivänä :) Ei tosiaan tunnu ihan todelliselta, ehkä se tästä konkretisoituu. Millainen ikäero tulossa?

Oi ja voi... ollakin taas raskaana... viime vuonna tähän aikaan olin noin 9 viikkoa kasassa... Viides raskaus, mutta vasta yhden lapsen olin saanut syliin asti... nyt heitä on kaksi eli tuossa vieressä tuhisee kuopus noin viisi kuukautta. Ihan kauhea vauvakuume päällä!!
Ihanaa raskausaikaa kaikille! <3

[QUOTE="lilli";24623288]Rv 40
Voisin juoda vaikka 10 litraa piimää jos vaan joku takais sen että synnytys lähtee käyntiin.[/QUOTE]

Oi hitsinpimpulat :) !! Toivottavasti syntyy pian, onkos ollut mitään lupaavia merkkejä ?

Kuinka oot voinu?

Mä ymmärrän varsin hyvin että raskauden kesto on 38-42viikkoa mut silti sitä tuppaa ajattelemaan niin että viimeistään viikkoon 40 mennessä pitäis syntyä ja jokainen päivä sen päälle on jo mennyt yli vaikka se ei oikeasti niin olekaan.

Rakenneultralaisille hyviä uutisia ja ihania ultrakuvia :)

Mietteet aika samoja. Myös arjen sujuminen askarruttaa..
Rv nyt 40+2.. toinen tulossa meillekin :)

39+6, supistelee, mutta en tiedä onko kiihtymään päin vai ei. Supistellut kolmisen viikkoa tuntuvasti. Välillä fiilis, että pääsis jo synnyttämään, välillä suorastaan kauhistuttaa... en halua... Pelottaakin ja toisaalta utelias olo. Toinen synnytys.

mää oon jo nyt niin täynnä raskaana oloa.
ihan kakkaa.
mut onneks ei monta viikkoa kun bebe sylissä.
hä tulee syntymään varmaankin vähä hätäisesti, lupa annetaan tulla rv 34. Ensi viikolla pistetään kortisonit just in case :)

Rv33+2. Olo on melko tukala, kävellessä alkaa heti supistella n. 50 metrin kävelyn jälkeen jää päälle sellanen kestosupistus joka loppuu vasta kun istuu. Toi supistelu kävellessä ottaa myös sen verran kipeää ettei sitten pysty ku hitaasti laahustamaan, kaupassa käynti on yhtä juhlaa...
Öisin särkee jalkoja ja vetää suonta, aamuyöstä ei oikein saa enää kunnolla nukuttua ja silloinkin herkästi supistelee.
Mahasta kuuluu muutaman kerran päiväs ihmeellistä kurinaa ja pulputusta, se ei kuitenkaan tunnu miltään, ei mun mielestä oo suolen kurinaa vaikka en tiedä mitä muutakaan vois olla?
Vauva painaa istues häjysti kylkiluuhun.
Joten olo on tuskainen ja pelottaa jos synnytys käynnistyy ennenaikojaan

Mulla on tulos suunniteltu sektio mutta poliaika on vasta 3.10. Tekis mieli pyytää tarkistusta aiemmin mutta enpä taitaisi sellaista saada.

Yhteistyössä