Millä rv:llä olet nyt ja mitä pyörii mielessä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uteliasAP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
40+6

Esikoinen tulossa ja mielessä pyörii synnytys ja miten siinä käy... tuleva elämänmuutos myös sekä millainen vauva tulee (tuleeko tyttö vai poika, minkäluonteinen yms.) Olo ollut onneksi sen verran ok että en ole muuten ollut hyppimässä seinille kärsimättömyydestä vaikka laskettu aika jo ylitettykin.

33. viikko alkoi juuri.
Mietin vauvani kokoa, milloin hän selviäisi mahdollisimman pienellä tehojaksolla maailmassa? Onkohan hän minun näköiseni (toivottavasti). Olen odottanut tätä lasta yksin melkein alusta saakka. Tuntuu mukavalta lopulta saada hänet syliin, kuhan aika joskus on :)

RV 33+4 ja viimeviikolla ilmesty ensimmäiset raskausarvet. Missä vaiheessa muilla on ilmestyny? Mulla ei kyllä oo tullu kun pari hassua arpea mahan alapuolelle.
Väkisinkin tässä alkaa jo synnyttämistä miettimään enemmän ja enemmän..

37+2

On se jännä mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään, sitä vähemmän huolettaa mitkään asiat. Vaikka tekemistä olisi kuinka paljon tahansa, niin ei ole mitään sisäistä pakkoa rehkiä. Enemmänkin alkanut keskittymään vain siihen, että nauttii olostaan.
Kali kali kali vain siis... että pitikin mennä syömään jäätelöä ja palella nyt :D.

:D Sitä alkoikin nyt yhtäkkiä miettimään, että miltähän kaveri mahtaa näyttää. Ja toisaalta kuinka suloinen näky mahtaakaan olla vauva isänsä sylissä <3. Oikeastaan aika uskomattomat fiilikset nyt kun alkoi ajattelemaan noita asioita. Kuitenkin näiden vuosien aikana salaa aina haaveillut lapsesta jne. Ja nyt ne ajat oikeasti alkaa olla käsillä.

rv12+1, mielessä pyörii kumpikohan sieltä tulee- tyttö vai poika(jotenkin on hiukan aavistus, että tyttö tulisi tälläkin kertaa). Ja kauppaan lähtö olis edessä, jotta saan kinkku-aurajuusto-ananas leipiä ja mustikkarahkaa :p vois sanoa ekaksi mieliteoksi :D

rv 37+6 ja mielessä pyörii että onkohan mulla alkava raskausmyrkytys. Ja se että annetaanko raskauden mennä loppuun asti, vauva tällä hetkellä jo melko iso raskausdiabeteksestä johtuen. Samoin mietityttää miten arki alkaa sujua vauvan ja ekaluokkalaisen kanssa, mies on pitkiä pätkiä töissä toisella paikkakunnalla.

Memmmeli : Mulla nyt rv 34+1, ei (vielä) yhtään raskausarpea mutta vielähän niitä ehtii jos on tullakseen. Oon koittanut rasvailla ahkeraan, mut en tiedä onko se vaikuttanu asiaan. Ei mun mahakaan kyllä mikään jättiläispallo oo.

Mä kans niiiiiiiiiiiiin odotan että saa pikkusen syliin, joka kerta kun ajattelen asiaatulee sellanen olo että en ikinää päästä irti <3 :)

rv31
vauva on ihana asia, oikea taivaanlahja ja odotan sitä kovasti.että voin ottaa sen syliin ja että se on turvassa sylissäni, mutta vielä paremmassa turvassa nyt jonkin aikaa tuolla kohdussa.

iltaisin mut valtaa surullinen olo ihan muista asioista. masentaa, tuntuu etten jaksa enää ajatella mitään. olo on niin turha, niin yksinäinen ja niin epätoivoinen. kun ei halua että päivät lipuu ohi, mutta haluaa silti että koittaa pian päivä jolloin rakas syntyy. mutta pakko se on elämää elää ennen sitäkin ja arvostankin joka ainutta päivää.
en tiedä olenko kyllästynyt parisuhteeseen, koska rakastan kuitenkin miestäni mutta välillä on paha olla henkisesti. vaikkei hän sanoisi tai tekisi mitään erityistä. joskus silti ajattelen että olisi helpompaa ilman häntä... ja samaan aikaan en voisi kuitenkaan elää ilman häntä. sekavaa...

Minulla ehkä ensimmäinen raskausarpi koskaan. Raskaus numero 3.
Kriisin paikka. ;)

Eilen tuntui painetta kohdunsuulla kun silitin liinavaatteita muutaman tunnin innoissani. Jotenkin alko taas huolettaa tuleeko tää omia aikojaan ulos.

Rv 38+2 ja päivän teemavaivana niskasärky. Vaivat vaihtelee päivittäin, milloin särkee päätä, milloin on lantio ihan törkeän kipeä. Toivon, että vauva syntyisi mahdollisimman pian, tosin synnytys pelottaa niin paljon, että toivoisin jonkun muun tekevän sen mun puolesta :D

Hoplaa : me varmaan käydään samassa neuvolassa, kun terkat vaihtuu joka kerta :D mulla oli kans eilen viides eri tätönen siellä vastaanottamassa... Ja alue semmonen ettei mitään uskalla jättää vartioimatta :D

Joku kysy kans raskausarvista, mulla tuli ekassa ihan loppuvaiheessa alavatsaan ja sisäreisiin (laskeutumisen ja turvotuksen myötä) nyt tokassa ei oo tullut uusia, entiset maha-arvet on tummentuneet vähän.

Täällä 37+6 ja erittäin odottava tunne. Limatulppaa valutellut viikon, vauva laskeutunut ja kiinnittynyt (ja pienilantioisena jokainen vauvan liike sitten sattuukin selkään ja luihin ja ytimiin), menkkakipuja ja maito nousee (tissejä pakottaa, janottaa älyttömästi ja sitä esimaitoa tiputtelee). Mutta eiköhän tästä päivä lähde liikenteeseen kun uhmaikäinen esikko herää ja otetaan aamupalaa ja suunnataan puistoon...

31+3
Rupeaa kotona olo jo ärsyttää. Laittoivat töistä sairaslomalle rv28, kun rupes supistamaan säännöllisesti. Vaikka kohdunsuulla ei sillon ollut mitään tapahtunut, niin fyysisen työn ja koska esikko syntyi jo 36+3, niin samantien tuli äippälomaan saakka saikkua.

Ei vaan jaksa paljoa tehdä, kun koko ajan lantio särkee. Tässä raskaudessa on tullut jo nyt hirveät lonkkasäryt. Supistelee kivuttomasti päivisin ja iltaisin on ruvennut tulla supistuksiin pientä jomotusta mukaan. Vatsa on jo nyt lähtenyt laskeutumaan, ihan anoppikin ihmetteli kuin alhaalla se on. Päivittäin on myös vihlasuja emättimellä (ei siis häpyliitoksen kipuja). Eli jännätään päivittäin, pitäskö taas mennä häiritsemään neuvolatätejä ja pyytää päästä lääkärille.

Rv 41+1 ja olo on totaalisen kypsä, masentunut, tylsistynyt ja raskas... eikö tämä ikinä synny. En jaksa vastata enää yhteenkää uteliaaseen puhelinsoittoon enkä tekstiviestiin, enkä avaa facebookkia. "Meenny jo sinne synnyttämään, kuinka sä ny vieläki oot siinä?!?!!" Joo menisin perhana jos se olis musta kiinni... valivalivalivalivali, mutta mä en jaksa enää odottaa.

37+6

Ihana sairastaa :(. Niin nuutunut olo, kun ei ole muutamaan yöhön saanut kurkkukivun/tukkoisen nenän takia nukuttua. Ei siinä ketään, en sitten ole viitsinyt tänään koirien kanssa vielä lenkille mennä. Onneksi isäntä käytti koirat ennen lähtöään.

Pientä pyykinpesua ja tavaroiden järkkäämistä vähän väliä sekä teekupin kanssa sohvalla makaamista. Meneehän tämä päivä toki näinkin. Vaikka olisi suonut, että olisi ollut hieman reippaampi olo ja saanut aikaiseksi tänään jotain.

29+0, olo on riemukas, tässähän ollaan jo voiton puolella! Malttamatonkin olen. Parina päivänä tässä pessyt ja silittänyt pojalle vaatteita kaappiin, ehkä se aika kuluu nopeammin jos teen kaikkea konkreettista ja vauvan tuloon liittyvää?

Yhteistyössä