MILLÄ PERUSTEELLA voit vaatia pelkosekstiota jo ensimmäisestä? MITEN voi pelätä jotain mitä ei ole edes koskaan kokenut?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Onpa tyhmä kysymys! Ihmiset pelkäävät paljon asioita joita eivät ole koskaan kokeneet. Kuten sairauksia, onnettomuuksia, lentokoneen putoamisia jne.

Ompa tyhmä vastaus. Jokainen täydellä järjellä varustettu tajuaa, ettei synnytys ole mitään tukan leikkuuta, tottakai se sattuu.
Mutta tuntuu, että nykyään kaikki pitää naisten saada tuntematta pieneitäkään nipistystä.

Tuskin tuosta on kysymys. Jotkut pelkäävät oikeasti todella paljon synnytystä. Miksi heidän pitäisi sinun mielestäsi joutua kärsimään turhaan? Pääseväthän hammaslääkärikammoisetkin ilokaasuhoitoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
"Synnytys voi vaikka hiukan nipistää". Onkohan ihan PIENTÄ aliarviointia?? Olet sä hyvä äiti joo, tosi hyvä.

No mitä muutakaan se on, kuin pelkoa ihan turhasta??? Tottakai synnytys sattuu! :o

Mitä nämä pelkosektion (ekasta lapsesta ) kiljujat odottavat?
 
sitä minä joskus ihmettelen, että ihminen jolla on omia lapsia ei ollenkaan tajua kanssaihmisiään eikä elämä ole hänelle mit.ään opettanut. mutta minähän en tajuakaan pumpulissa kasvaneita en sitten ollenkaan. kait se meneekin niin, ettei sellaista voi tajuta mitä ei itse ole kokenut
 
ite säästyin synnyksestä pienellä nirhaumalla,onneksi! mutta ymmärrän kyllä miksi jotkut haluaa sektion, mitä ihmettelemist siinä on, jos ei halua ottaa sellasii riskei?
 
ite säästyin synnyksestä pienellä nirhaumalla,onneksi! mutta ymmärrän kyllä miksi jotkut haluaa sektion, mitä ihmettelemist siinä on, jos ei halua ottaa sellasii riskei?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jumalasta:
seuraava vissiin luulet olevasi? Että joko saa lapset vaikka kaiken repeämisen uhalla niinkuin sinä oikeaksi näet tai sitten ei ollenkaan?

Who died and made you God?

:D:D:D

Melkoisia ennustajaeukkoja nämä ensisynnyttäjät, jotka vaativat pelkosektiota, koska TIETÄVÄT repeävänsä puoleen selkään :D.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kirkkain kruunu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Onpa tyhmä kysymys! Ihmiset pelkäävät paljon asioita joita eivät ole koskaan kokeneet. Kuten sairauksia, onnettomuuksia, lentokoneen putoamisia jne.

Ompa tyhmä vastaus. Jokainen täydellä järjellä varustettu tajuaa, ettei synnytys ole mitään tukan leikkuuta, tottakai se sattuu.
Mutta tuntuu, että nykyään kaikki pitää naisten saada tuntematta pieneitäkään nipistystä.

Kärsi kärsi, niin kirkkaimman kruunun saat. Mistä näitä marttyyreitä oikein sikiää? Ai niin, niidenkin äidit on kärsineet ja saaneet kirkkaimman kruunun. Ah...

Kysymys ei ole siitä vaan siitä että nykyaikana kaikki pitää saada kuin manun illallinen, lapsetkin :(.




Se sektio ei tosiaan oo mikään helppo, jos sitä kuvittelet..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Onpa tyhmä kysymys! Ihmiset pelkäävät paljon asioita joita eivät ole koskaan kokeneet. Kuten sairauksia, onnettomuuksia, lentokoneen putoamisia jne.

Ompa tyhmä vastaus. Jokainen täydellä järjellä varustettu tajuaa, ettei synnytys ole mitään tukan leikkuuta, tottakai se sattuu.
Mutta tuntuu, että nykyään kaikki pitää naisten saada tuntematta pieneitäkään nipistystä.

Tuskin tuosta on kysymys. Jotkut pelkäävät oikeasti todella paljon synnytystä. Miksi heidän pitäisi sinun mielestäsi joutua kärsimään turhaan? Pääseväthän hammaslääkärikammoisetkin ilokaasuhoitoon.

Hammaslääkärikammo johtuu siitä, että sinua on vaikkapa joskus porattu ilman puudutusta hermoon. =Tiedät, että se sattuu, joten vaadit troppia.
Miten ensimmäistään odottava tietää mitä on tulossa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äpoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Onhan se mahdollista ihan psykologisella tasolla ja fyysisellä tasolla pelätä jotakin mitä ei edes ole kokenut. Yleensähän pelko perustuu mielikuviin. Ei niiden tarvitse olla faktoja.

Minusta jokaisen turhaan leikkaukseen menijän kuuluisi myös itse maksaa ne, eikä maksattaa yhteiskunnalla leikkauksia ja lekureiden palkkoja, kun kauhistellaan, miten synnytys voi vaikka hiukan nipistää.


Kyllä mä ainakin maksoin ihan sievoisen summan siitä paskasta mitä jouduin kokemaan. Tosin en mennyt leikkaukseen turhaan, mutta silti.

Mitä sitten kitiset, jollet mennyt turhaan ;)?



SInähän se tässä kitiset, asioista vielä mitkä ei sulle kuulu. Sanoin vaan, että eipä ne leikkaukset ilmasia ole, edes niille "turhaan" haluajille.

Ja vinkkinä: älä käytä ilmaisuja mistä et tiedä mitä tarkoittaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei kaikki synnytyspelko ole kivun pelkoa. Äiti voi pelätä esim. lapsen vammautumista tai kuolemaa.

Se lapsi voi kuolla tai vammautua leikkauksessakin...

Todennäköisyyksillä pelataan, ja todennäköisyys siihen on suunnitellussa sektiossa äärimmäisen pieni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äpoi:
SInähän se tässä kitiset, asioista vielä mitkä ei sulle kuulu. Sanoin vaan, että eipä ne leikkaukset ilmasia ole, edes niille "turhaan" haluajille.

Ja vinkkinä: älä käytä ilmaisuja mistä et tiedä mitä tarkoittaa ;)

Poliklinikkamaksu on kaikille. Kyllä. Muut kulut meneekin veronmaksajien pussista...MIKSI? Äitien turhamaisuuden takia.

Ja vinkkinä: Älä vittuile, kun et osaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei kaikki synnytyspelko ole kivun pelkoa. Äiti voi pelätä esim. lapsen vammautumista tai kuolemaa.

Se lapsi voi kuolla tai vammautua leikkauksessakin...

Todennäköisyyksillä pelataan, ja todennäköisyys siihen on suunnitellussa sektiossa äärimmäisen pieni.

Niin, voihan sitä leperrellä mitä vaan satuja lääkäreille, kun halutaan ettei tavara veny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Onpa tyhmä kysymys! Ihmiset pelkäävät paljon asioita joita eivät ole koskaan kokeneet. Kuten sairauksia, onnettomuuksia, lentokoneen putoamisia jne.

Ompa tyhmä vastaus. Jokainen täydellä järjellä varustettu tajuaa, ettei synnytys ole mitään tukan leikkuuta, tottakai se sattuu.
Mutta tuntuu, että nykyään kaikki pitää naisten saada tuntematta pieneitäkään nipistystä.

Tuskin tuosta on kysymys. Jotkut pelkäävät oikeasti todella paljon synnytystä. Miksi heidän pitäisi sinun mielestäsi joutua kärsimään turhaan? Pääseväthän hammaslääkärikammoisetkin ilokaasuhoitoon.

Saahan sitä ilokaasua alatiesynnytyksessäkin jos haluaa.

Mut nää hammaslääkärissä sitä käyttävät maksavat myös itse siitä, kyl munkin mielestä pelkosektion sais itse maksaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysymys ei ole siitä vaan siitä että nykyaikana kaikki pitää saada kuin manun illallinen, lapsetkin :(.

niin, onhan se vaan kohtuullista että lasten saamiseksi pitää nähdä kamala vaiva ja tuska. ehdottomasti.

miesparatkin joutuvat lasten saamiseksi kärsimään orgasmin niin onhan se vaan reilua ja kohtuullista että nainenkin joutuu jotain kärsimään :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Onpa tyhmä kysymys! Ihmiset pelkäävät paljon asioita joita eivät ole koskaan kokeneet. Kuten sairauksia, onnettomuuksia, lentokoneen putoamisia jne.

Ompa tyhmä vastaus. Jokainen täydellä järjellä varustettu tajuaa, ettei synnytys ole mitään tukan leikkuuta, tottakai se sattuu.
Mutta tuntuu, että nykyään kaikki pitää naisten saada tuntematta pieneitäkään nipistystä.

Tuskin tuosta on kysymys. Jotkut pelkäävät oikeasti todella paljon synnytystä. Miksi heidän pitäisi sinun mielestäsi joutua kärsimään turhaan? Pääseväthän hammaslääkärikammoisetkin ilokaasuhoitoon.

Hammaslääkärikammo johtuu siitä, että sinua on vaikkapa joskus porattu ilman puudutusta hermoon. =Tiedät, että se sattuu, joten vaadit troppia.
Miten ensimmäistään odottava tietää mitä on tulossa?

Ei pidä paikkaansa. Sen sijaan pelkoa lietsoo varmasti se, että kun useampi nainen osuu yhteen, he alkavat kertoa kauhukokemuksia synnytyksistä.

"Vanhempien hammaslääkäripelko siirtyy lapsiin
28.11.2008 3:34 STT

Lasten hammaslääkäripelko on usein peräisin heidän omilta vanhemmiltaan. Oulun yliopistossa tänään tarkistettavan väitöstutkimusten mukaan vanhempien asenteella on suuri merkitys siihen, miten lapset kokevat hammaslääkärissä käynnin. Lasten aiemmilla kokemuksilla ei ole yhtä suurta vaikutusta pelkoon. Väittelijän mukaan vanhempien tulisikin tehdä hammashoidosta osa normaalia elämää eikä lietsoa turhaan pelkoa. Suomalaislapsista joka kolmas potee hammaslääkäripelkoa."
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Se sektio ei tosiaan oo mikään helppo, jos sitä kuvittelet..

Sanoo sektiomamma :)..

Ikävää, kun et ole saanut kokea oikeata synnytystä :hug:.



Niinpä, sen takia nimeomaan voin sanoa että ei ole helppo. Oli kuitenkin ainoa vaihtoehto, että selvittiin hengissä, koska kohtuni repesi. Ja nyt en voi ikinä kokea normaalia synnytystä, enkä mitään muutakaan, eli en voi saada enää lapsia. Hienoa että sinulla asiat on toisin.
Jos minäkin olisin ollut fiksu ja ottanut pelkosektion kun sitä minulle ehdotettiin ja niinkuin vaistoni olisi sanonut, voisin ehkä vielä joskus saada lapsia.
Oikean synnytyksen sain kokea niin pitkälle että pääsin ponnistusta yrittämään, ja tiedän etten olisi jäänyt mistään paitsi, jos olisin vaan tehnyt niin kuin vaisto käski.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äpoi:
SInähän se tässä kitiset, asioista vielä mitkä ei sulle kuulu. Sanoin vaan, että eipä ne leikkaukset ilmasia ole, edes niille "turhaan" haluajille.

Ja vinkkinä: älä käytä ilmaisuja mistä et tiedä mitä tarkoittaa ;)

Poliklinikkamaksu on kaikille. Kyllä. Muut kulut meneekin veronmaksajien pussista...MIKSI? Äitien turhamaisuuden takia.

Ja vinkkinä: Älä vittuile, kun et osaa ;)



En vittuile, en osaa vittuilla, ei ole tarvetta vittuilla. Niin kuin näköjään sinulla. Miksi asia on sinulle niin arka, ettet osaa asiallisesti vastailla?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei kaikki synnytyspelko ole kivun pelkoa. Äiti voi pelätä esim. lapsen vammautumista tai kuolemaa.

Se lapsi voi kuolla tai vammautua leikkauksessakin...

Todennäköisyyksillä pelataan, ja todennäköisyys siihen on suunnitellussa sektiossa äärimmäisen pieni.

Niin, voihan sitä leperrellä mitä vaan satuja lääkäreille, kun halutaan ettei tavara veny.

mä oon tosi pahoillani et sun tavaras on venyny :( *halaus* kyllä se siitä. ehkä sun miehes ei kauaa jaksa käydä vieraissa enää :)
 
Mä en myöskään ymmärrä niitä, jotka haluavat pelkosektion. Naiset ovat synnyttäneet alateitse tuhansia vuosia ja ties minkälaisissa oloissa. Sitten toiset eivät uskalla synnyttää edes sairaalassa alateitse, koska pelkäävät kipua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en myöskään ymmärrä niitä, jotka haluavat pelkosektion. Naiset ovat synnyttäneet alateitse tuhansia vuosia ja ties minkälaisissa oloissa. Sitten toiset eivät uskalla synnyttää edes sairaalassa alateitse, koska pelkäävät kipua.



Ei se pelko välttämättä siihen kipuun liity, ei ainakaan minulla.
Ja tiedoksi, en halunnut sektioon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Saahan sitä ilokaasua alatiesynnytyksessäkin jos haluaa.

Mut nää hammaslääkärissä sitä käyttävät maksavat myös itse siitä, kyl munkin mielestä pelkosektion sais itse maksaa.

Niimpä :whistle:

peesi!

tosiaan sen ymmärrän että pelätään oman hengen tai lapsen puolesta mutta en pelkosektiota sillä syyllä että pelätään tavaran venyvän tai repeävän jollei niin ole aiemmin käynyt. naisen värkki on kuitenkin suunniteltu synnyttämistä varten. joo, ja kaksi olen alateitse synnyttänyt ja värkki on ihan samanlainen kuin ennen synnytyksiäkin. ekassa pistettiin tikkejä mutta ei ne nyt mitenkään erilaista tuosta alapäästä tehnyt.
 

Yhteistyössä