millä kissan voi pestä jos ei ole kissashampoota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitirapunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miks se pitää pestä? Mä kyl suosittelisin et ihan pelkällä vedelle, jos vaan sillä lähtee puhtaaks. Mäntysuopaa en kyl suosittele laimeenakaan... Saattasin enemmin kokeilla jotain lasten pesunestettä... ois ainakin mietoo jos välttämättä pitää se jollain aineella pestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks se pitää pestä? Mä kyl suosittelisin et ihan pelkällä vedelle, jos vaan sillä lähtee puhtaaks. Mäntysuopaa en kyl suosittele laimeenakaan... Saattasin enemmin kokeilla jotain lasten pesunestettä... ois ainakin mietoo jos välttämättä pitää se jollain aineella pestä.

Mäntysuopa kuivattaa ja saattaa aiheuttaa ihottumaa.

Tuota haloo...olen kasvattanut kissoja toista kymmentä vuotta ja juossut kissanäyttelyissä... paras kissanpesu aine on fairy, sillä lähtee rasva pois turkista ja turkista tulee puhdas eikä todellakaan tee haittaa iholle. Kissa on muistettava huuhdella niin hyvin, että voisit juoda sitä kissasta valuvaa vettä.

Näinä 17 vuotena, jona meillä on kissoja ollut, ei ole tarvinnut niitä pestä. Yhden kissan jouduin pesemään yhden kerran, ulkoloisten takia, kissashamppoolla. Kerran yksi kissa juoksi järveen pakoon koiria ja haisi ihan mudalle & kalalle sen jälkeen. Veimme lämpimän tiilitakan päälle, jossa nuoli itsensä puhtaaksi. Kissojen iho on herkkä ja itse ovat herkkiä hajuille, se täytyy ottaa huomioon. Säälin näyttelykissojen elämää, se on ihmisiä varten , ei kissojen elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Näinä 17 vuotena, jona meillä on kissoja ollut, ei ole tarvinnut niitä pestä. Yhden kissan jouduin pesemään yhden kerran, ulkoloisten takia, kissashamppoolla. Kerran yksi kissa juoksi järveen pakoon koiria ja haisi ihan mudalle & kalalle sen jälkeen. Veimme lämpimän tiilitakan päälle, jossa nuoli itsensä puhtaaksi. Kissojen iho on herkkä ja itse ovat herkkiä hajuille, se täytyy ottaa huomioon. Säälin näyttelykissojen elämää, se on ihmisiä varten , ei kissojen elämää.

On kissoja jotka nauttivat näyttelyistä ja huomion keskipisteenä olemisesta. Mutta on toki myös niitä jotka ovat arempia eikä pidä siitä, sellaista kissaa en näyttelyyn veisi. Mutta kirjoitustasi ei voida yleistää. Hyvin pärjäävät kissat eivät todellakaan pärjäisi, mikäli eivät siitä pitäisi.
Tutustu ensin "lajiin" ja kerro mielipiteesi vasta sitten.

meillä kissa pestiin, kerran kun ei ollut pesuaineita niin tiskiaineella. ei kyllä saisi mutta oli pakko. kisun turkki/"iho" ei siitä vaurioitunut. muistat ja tiedät varmaan ettei päätä saa kastella.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
miks kissan päätä ei saa kastella?

ensinäkin se voi saada siitä kivan raapimakohtauksen, ja lääketieteellisesti on vaarallista jos korviin menee vettä, voi tulla tulehduksia, ja sama jos saippuavettä menee silmiin yms.

Mä en saa pestyä mun kissaa se raapiii muo ja puree mutku se on pakko pestä muuten se rupee haisee ja mun äitee ei tykkää yht P.s millä se saa ees pestä ja pitääks sen kynnet leikata muuten mulla on yks tosi tosi hyvä kissojen leikki vinkki se on laita naru ja joku klikello ja sitten sido se siihen naruun kiinni ja vedä sitä naruu ympäriin sä ja sitten kun se kissa on saanut sen kiinni anna sille maku pala P.s ÄLÄ VEDÄ NARUA LIIAN KOVAA KISSA EI SAA SITÄ SITTEN KIINNI mä oon muuten jo 12 vutta opetellu kissojen juttuja ja oon ollu näyttelys :) Kivaa oli

Yhteistyössä