V
"vieras"
Vieras
Näitä on tullut nyt tässä syksyllä muutaman kerran ja viimeksi tänä aamuna sanoi noin. En osunut häneen mitenkään edes ohi kulkiessa. Tuo puhe on ihan höpöpuhetta ja koskaan en ole lyönyt, tukistanut tms. lapsiani. Tai edes uhannut millään tällaisella. Mietin hakeeko tuolla jotain huomiota, koska olen itse kotona äitiyslomalla ja on aihetta mustasukkaisuuteen. Puhuin tuosta aamulla ja sanoin miten häntä löin niin sanoi, että nyrkillä silmään löin ihan äsken. Puhuin sitten miten tällaiset höpöpuheet on väärin ja jos kertoo niistä eskarissa niin se on todella vakava asia ja jos jotkut vanhemmat tekee näin niin niiden lapset otetaan pois niiltä toisiin perheisiin. Sanoin, jos joku tekee näin ja muuta pahaa niin täytyy kertoa, mutta ihan huvikseen ei saa valheita kertoa, koska nämä vakavia asioita.
Sitten toinen mitä on alkanut toitottaa jo päiväkodissa on mieheni kaljan juominen. "Isi se aina juo kaljaa". Kaiken huippu tässä on se, että mieheni ei ryyppää vaan ottaa vain pari kertaa vuodessa saunakaljan tai pari eikä ole edes kännissä. Meillä ei ole mitään kaljabileitäkään tms. Itsekin viimeksi olen alkoholia eli viiniä juonut kesällä 2010.
Voisiko lapsi kuulla noita joltain toiselta lapselta ja alkaa puhua niistä oman perheen asioina? Vai kehitteleekö jotain omia juttujaan jostain? Miten tähän suhtautua? Vai onko normijuttuja tuon ikäiselle?
Sitten toinen mitä on alkanut toitottaa jo päiväkodissa on mieheni kaljan juominen. "Isi se aina juo kaljaa". Kaiken huippu tässä on se, että mieheni ei ryyppää vaan ottaa vain pari kertaa vuodessa saunakaljan tai pari eikä ole edes kännissä. Meillä ei ole mitään kaljabileitäkään tms. Itsekin viimeksi olen alkoholia eli viiniä juonut kesällä 2010.
Voisiko lapsi kuulla noita joltain toiselta lapselta ja alkaa puhua niistä oman perheen asioina? Vai kehitteleekö jotain omia juttujaan jostain? Miten tähän suhtautua? Vai onko normijuttuja tuon ikäiselle?