Miksi ylipainoinen haluaa olla ylipainoinen?

  • Viestiketjun aloittaja Eikö painavana ole epämukava olla?
  • Ensimmäinen viesti
Eikö painavana ole epämukava olla?
Ja jos ei halua, niin miksi ei sitten laihduta niin ei tarvitsisi enää harmitella? Inhottaa ajatuskin, että olisin joku 80-kiloinen jötkäle. Aina kun tuntuu et housut kiristää, syön muutaman päivän kevyemmin.
 
taas näitä....
No ootko kuullut syömishäiriöstä? Kaikille ei vain ole päivänselvää oikeanlainen syöminen ja taustalla on yleensä muitakin ongelmia.

Enpä ole edes kuullut että kukaan olisi ylipainoinen vain sen takia että ruoka olisi hyvää.

Ja muista, normaalipainoinkaan ei ole automaattisesti hyvännäköinen vaikka niin haluatkin luulla. Läskistä pääsee eroon mutta rumaa ei kaunista mikään ;)
 
lihava vieras
en tiedä, en haluaisi olla lihava, mutta en pysty olemaan syömättä väärin. Raskaana ollessani olen osannut syödä oikein, mutta sitten se taas alkaa. Olen varmaan heikko.
 
Anonyymi ylipainoinen
Ei mua haittaa olla ylipainoinen. Elämässä on niin paljon kaikkea muuta kuin keskittyä ruokavalioon ja urheiluun. En ole mikään hillittömän lihava, mutta lähempänä tuota 80 kiloa kuin 60:tta.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Eikö painavana ole epämukava olla?:
Ja jos ei halua, niin miksi ei sitten laihduta niin ei tarvitsisi enää harmitella? Inhottaa ajatuskin, että olisin joku 80-kiloinen jötkäle. Aina kun tuntuu et housut kiristää, syön muutaman päivän kevyemmin.
Olet joko täysi idiootti tai sitten (todennäköisemmin) provo
 
jötkäle
Mä olen tuo 80 kiloinen jötkäle.
Ylimääräistä minulla siis sellaiset 5kiloa,jotka ei kyllä tästä kropsta näy mihinkään.Missään muualla ei tiedäetä mun olevan ylipainoinen ku neuvolassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jötkäle:
Mä olen tuo 80 kiloinen jötkäle.
Ylimääräistä minulla siis sellaiset 5kiloa,jotka ei kyllä tästä kropsta näy mihinkään.Missään muualla ei tiedäetä mun olevan ylipainoinen ku neuvolassa.
Sori, kyllä se 80 kiloa näkyy ulospäin, vaikka omasta peilistäsi et sitä näkisikään...

 
pullukka
mulla on 10kiloa vielä tiputettavana, 10 jo tiputtanut. en usko että kukaan haluaa olla lihava, mutta se laihduttaminen ei ole ihan helppo juttu, varsinkin jos ei ole koskaan ollut kovin liikunnallinen. helppoahan se on jos aina on ollut hikka vartinen ja liikkunut enemmän mitä syö, mutta kaikki ei tosiaan ole sellaisia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
en tod halua olla ylipainoinen ja haaveilen hoikasta kropasta.
No jos et halua olla, niin mikä estää laihtumasta?
koko ajan laihdutan ja olen laihtunutkin, nyt lähtenyt 5 kiloa. olen siis synnyttänyt ja tuli liikaa painoa raskaana.
Ok, no sua ymmärrän, koska et ole pysyvästi valinnut ylipainoisuutta.
 
jötkäle
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jötkäle:
Mä olen tuo 80 kiloinen jötkäle.
Ylimääräistä minulla siis sellaiset 5kiloa,jotka ei kyllä tästä kropsta näy mihinkään.Missään muualla ei tiedäetä mun olevan ylipainoinen ku neuvolassa.
Sori, kyllä se 80 kiloa näkyy ulospäin, vaikka omasta peilistäsi et sitä näkisikään...
Sori,mut niinku sanoin niin sinäkään ei huomaisi että oeln ylipainoinen.Olenkin joskus laittanut tänne kuvan itsestäni,eikä kukaan edes ehdottanuit että liikakiloja olisi.
Olen ollut sellainen sata kiloinen,ja sen kyllä huomasi,joo kaikki kanssaihmiset ja minä itse...Peilit oli silloin peitetty.
 
pallo
jos se tulee niin hitaasti ettei oikein huomaakaan. Nyt kun lihoo 16 kg (?) muutamassa kuukaudessa niin ainakin tällainen keskivartalopallo käy kunnon päälle tosi paljon ja sen kyllä huomaa ylämäkeen puuskuttaessa. Sellainen ylipaino joka on tasaisesti vartalolla ei varmaan haittaa niin paljoa. ymmärrystä kehiin ap!
 
huoh
ois se nii helppoo jos jokainen kantas vaan ne omat kilonsa eikä muiden :) kai se on jokaisen oma asia minkä painoinen on, muut voi aina kääntää katseensa muualle jos kerran inhottaa yhtä paljon ku ketjun aloittajaa..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pullukka:
mulla on 10kiloa vielä tiputettavana, 10 jo tiputtanut. en usko että kukaan haluaa olla lihava, mutta se laihduttaminen ei ole ihan helppo juttu, varsinkin jos ei ole koskaan ollut kovin liikunnallinen. helppoahan se on jos aina on ollut hikka vartinen ja liikkunut enemmän mitä syö, mutta kaikki ei tosiaan ole sellaisia.
No mutta kun en minä liiku mitenkään erityisesti (kävelen kauppaan mutta en muuta), enkä mä "itsestään" hoikkana pysy. Raskauden loppuvaiheessa painoin 77 kiloa ja tunsin olevani ihan jättiläinen - siksi on niin vaikea kuvitella että joku haluaisi olla siinä olotilassa pysyvästi. En noita kiloja erityisesti urheillut pois, mutta päätin vaan syödä terveellisesti niin kauan kunnes olisin taas hoikka oma itseni. On se minusta siis melko yksioikoista, enkä ymmärrä, mikä siinä päätöksessä on niin vaikeaa, ellei oikeasti halua olla sen näköinen kuin on.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Eikö painavana ole epämukava olla?:
Ja jos ei halua, niin miksi ei sitten laihduta niin ei tarvitsisi enää harmitella? Inhottaa ajatuskin, että olisin joku 80-kiloinen jötkäle. Aina kun tuntuu et housut kiristää, syön muutaman päivän kevyemmin.
Miks joku on yksinkertainen vaikka kaikki haluais olla fiksuja? Mietippä tätä ap oikein pitkään ja hartaasti.
 
vooeee sentään. eihän kaikki "valitse" ylipainoisuutta. on helppo esimerkiksi sellaisen sanoa, että miksei vaan laihduta joka on aina ollut normaalipainoinen. ja sitten on niitä ylipainolle altistavia sairauksia ja ylipainoa aiheuttavia sairauksia. Ja ei, en ole ylipainoinen tippaakaan. ainoastaan raskauden jälkeen jouduin tiputtamaan 5kg ja ei ollut niin helppoa kuin luulisi, koska minulla on juurikin tuollainen ylipainolle altistava tauti. Mutta, en huomannut myöskään elämänlaadussani mitään muutosta siinä, että painanko 70kg vai 65kg.

muoks. niin, ja sairauksia ne ovat ne syömishäiriötkin, eivätkä vaan itsekurista kiinni. ja jotkut mieluummin ovat vaikka 10kg painavampia ja herkuttelevat kuin 10kg laihempia ja kurinalaisia syömisissää. eipä ainakaan minun päänsärkyni muiden paino. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eikö painavana ole epämukava olla?:
Ja jos ei halua, niin miksi ei sitten laihduta niin ei tarvitsisi enää harmitella? Inhottaa ajatuskin, että olisin joku 80-kiloinen jötkäle. Aina kun tuntuu et housut kiristää, syön muutaman päivän kevyemmin.
Miks joku on yksinkertainen vaikka kaikki haluais olla fiksuja? Mietippä tätä ap oikein pitkään ja hartaasti.
:LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pullukka:
mulla on 10kiloa vielä tiputettavana, 10 jo tiputtanut. en usko että kukaan haluaa olla lihava, mutta se laihduttaminen ei ole ihan helppo juttu, varsinkin jos ei ole koskaan ollut kovin liikunnallinen. helppoahan se on jos aina on ollut hikka vartinen ja liikkunut enemmän mitä syö, mutta kaikki ei tosiaan ole sellaisia.
No mutta kun en minä liiku mitenkään erityisesti (kävelen kauppaan mutta en muuta), enkä mä "itsestään" hoikkana pysy. Raskauden loppuvaiheessa painoin 77 kiloa ja tunsin olevani ihan jättiläinen - siksi on niin vaikea kuvitella että joku haluaisi olla siinä olotilassa pysyvästi. En noita kiloja erityisesti urheillut pois, mutta päätin vaan syödä terveellisesti niin kauan kunnes olisin taas hoikka oma itseni. On se minusta siis melko yksioikoista, enkä ymmärrä, mikä siinä päätöksessä on niin vaikeaa, ellei oikeasti halua olla sen näköinen kuin on.
Niinpä se mullakin oli, painan nykyään enemmän kuin ekan raskauden loppumetreillä. 10 vuotta lisää, 3 lasta, paljon työtä ja opiskelua ohessa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pallo:
jos se tulee niin hitaasti ettei oikein huomaakaan. Nyt kun lihoo 16 kg (?) muutamassa kuukaudessa niin ainakin tällainen keskivartalopallo käy kunnon päälle tosi paljon ja sen kyllä huomaa ylämäkeen puuskuttaessa. Sellainen ylipaino joka on tasaisesti vartalolla ei varmaan haittaa niin paljoa. ymmärrystä kehiin ap!
Muttä miten sitä painoa voi tulla huomaamatta Kai nyt jokainen huomaa, jos vaatteet eivät enää mahdu päälle? Ja jos s-koko vaihtuu m:ään jne? Ei siinä huomaamisessa mitään vaakoja edes tarvitse, näkeehän sen nyt silmilläänkin, milloin sitä läskiä on kertynyt ja milloin ei.

 

Yhteistyössä