Kuinka kauan gerbiilit pärjää yksin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Lähdetään viikon lomalle ja mun isä käy niitä ruokkimassa, mut kuinka usein tarvis käydä? Jos täyttää 2 juomapulloa ja laittaa reilusti siemeniä ym. kuivaruokaa. Terraario on iso, joten jalottelemaan niiden ei tarvitse päästä.
 
pari kertaa viikossa riittää, jos noina kertoina lisää kuivaruokaa ja pistää jotain tuoretta kasvista silloin ja tsekkaa muutenkin että kaikki ok:) ja pari näkkäriä voi heittää terrarioon "tekemiseks".
 
näinkin voi käydä
Mun serkuilla oli gerbiilejä ja ne lähti vajaaksi viikoksi pois. Lähtiessä jättivät ruokakupit ja juomapullot ihan täyteen. Kun tulivat, oli kaikki ruoka syöty ja toinen oli tappanut toisen ja syönyt sitä =(
 
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin voi käydä:
Mun serkuilla oli gerbiilejä ja ne lähti vajaaksi viikoksi pois. Lähtiessä jättivät ruokakupit ja juomapullot ihan täyteen. Kun tulivat, oli kaikki ruoka syöty ja toinen oli tappanut toisen ja syönyt sitä =(
Juu, se on vähän niin, että nälkä kasvaa syödessä. Kun laittaa kipot täyteen niin gerbu meinaa että jaa, onnenpäivä ja hoplasee sen kaiken kitusiinsa. Sitten loppuviikosta voikin alkaa kannibalismi, kun nälkä kiristää hermoja.
 
Viikonlopun yli pärjää itsekseen ihan hyvin, viikon lomalla jos joku käy kerran-pari niin riittää. Vesipullo vaan täyteen, ja ruokaa isot kupit. Eihän gerbiilit edes tarvitse tuoreruokaa välttämättä, niin voit laittaa vaikka pussillisen ruokaa, eikä ne siitä pilalle mene. :) Suurempi huoli on juuri vedestä, jos vesipullo tippuu tai menee tukkoon, niin se on pahempi juttu, tosin gerbut kyllä pärjäävät aika pitkään ilman vettäkin, aavikkoeläimiä kun ovat.

Mut kaikenkaikkiaan, pari kertaa viikossa käyminen riittää ihan hyvin.
 
Linne
Silloin kun itsellä oli moisia hiirulaisia, niin kyllä mä yhden vk:n lopun olin reissussa ilman gerbsuja, ja jätin aina hyvät satsit tekemistä ja ruokaakin ja pari vesipulloa eri paikkoihin.. kyllä ne aina pärjäsi, mutta joka kerta mietein reissuissani että jos ne on kaatanut riehuessaan sen vesipullon. Vaikka niitä olikin 2 ja eri paikoissa ja se oli hyvin pieni todennäköisyys...mutta se vesi! se on tärkeää...
 
vierailija
Ite aina jätän kahelle gerbiilille paljon heinää ja pahvia tekemiseks, vesipullon & ruokakupin täyteen ja heitän puruihin ruokaa. Nyt lähettiin just to-su matkalle joten perjantaina meijän kaveri käy hoitamassa ja tarkistamassa siellä. Yleensä just joku meijän tuttu käy tarkistamassa että on vettä ja ruokaa siellä ja antaa jotain tekemistä :) iso terra kun on niin ei tarvitse jalotella.
 

Yhteistyössä