Miksi ylipainoinen haluaa olla ylipainoinen?

  • Viestiketjun aloittaja Eikö painavana ole epämukava olla?
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaksi kertaa olen laihduttanut itseni laihaksi ja molemmilla kerroilla olen rikkonut parisuhteeni sen vuoksi. Niin paljon olen alkanut vaatimaan mieheltä huomiota laihtumisen jälkeen ja jos en ole sitä saanut niin olen sitä muualta hakenut.
:LOL: Paras kuulemani selitys pitkään aikaan: "En halua laihtua, koska se ajaisi minut pettämään puolisoani!". Hmm.

 
vieras
minua lähinnä selvästi ylipainoiset ihmiset säälittävät, koska en ymmärrä miten voi päästä itsensä siihen jamaan, että ylipainoa on todella reippaasti. Se vaarantaa jo terveyttä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pullasorsa:
Koska haluan syödä sellaista, mikä maistuu minun suussani hyvälle. Jos minulta viedään tämä nautinto, alkaa tavarat lennellä ja karjun kitarisat vilkkuen pikkuasioista. Kokeiltu on.
Ok, eli sä haluat olla ylipainoinen? Mikäpä siinä sitten.
No niin se menee. Elämä on täynnä valintoja ja mä valitsen usein ruoan ja siitä saatavan nautinnon. Vaikka se tarkoittaakin sitä, että olen lihava.
 
sä olet kyllä yks urpo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaksi kertaa olen laihduttanut itseni laihaksi ja molemmilla kerroilla olen rikkonut parisuhteeni sen vuoksi. Niin paljon olen alkanut vaatimaan mieheltä huomiota laihtumisen jälkeen ja jos en ole sitä saanut niin olen sitä muualta hakenut.
:LOL: Paras kuulemani selitys pitkään aikaan: "En halua laihtua, koska se ajaisi minut pettämään puolisoani!". Hmm.
Jos ihminen huomaa olevansa vittupää ja onneton sen vuoksi ttä on laihana,niin mitä sitä sitten hakeutumaan sellaiseksi.
Olkoot lihava ja onnellinen.Onko se sinulta jotenki pois.
Eikö se sulle riittänytkään että sen läskin saa pois jos oikeesti haluaa?Niinhän tuo vieras sanoi.Sen saa kyllä pois,mutta hän ei halua sitä enää saada pois.
 
p
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Miksi narkkari ei vain päätä, että lopettaa aineiden käytön? Miksi alkoholisti juo, ei kai kukaan halua olla alkoholisti? Miksi peliriippuvainen pelaa, vaikka tietää että pistää vaakalaudalle koko talouden?
hyvä!!!!!
kerrankin joku ymmärtää!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymi ylipainoinen:
Painosta ja syömisistä hössöttäminen vie aivokapasiteettia tärkeämmistä asioista. Mieti mitä kaikkea saisit tehtyä jos kaiken omiin ja muodoin kiloihin käyttämäsi ajan ajattelisit jotain oikeita asioita.
Voi kuule, minusta oikeasti tuntuu, että minulla jää paljonkin aikaa kaikenlaiseen, koska minun ei tarvitse juosta jatkuvasti kaupoissa etsimässä "isojen ihmisten vaatteita", koska ihan tavallisenkin kokoiset vaatteet minulle sopivat. Minun ei myöskään tarvitse käyttää aikaani marketeissa siihen, että valitsen yhden sipsipussin sijaan kolme, yhden karkipussin sijaan viisi, ja limuhyllyt ohitan vielä noopeammin. Minulta ei myöskään kulu aikaa kuntosaleilla laihdutusprojektien parissa, koska pysyn normaalilla ruokavaliollani ja hyötyliikunnallani sen verran kunnossa, ettei syytä extrakuntoiluun ole.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Miksi narkkari ei vain päätä, että lopettaa aineiden käytön? Miksi alkoholisti juo, ei kai kukaan halua olla alkoholisti? Miksi peliriippuvainen pelaa, vaikka tietää että pistää vaakalaudalle koko talouden?
Niin? Ap voisitko vastata näihin?


Miksi joillain ei riitä ymmärrys siihen, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia kuin itse on? Miksi jotkut luulee, että asiat on aina yksinkertaisia?
 
Anonyymi ylipainoinen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymi ylipainoinen:
Painosta ja syömisistä hössöttäminen vie aivokapasiteettia tärkeämmistä asioista. Mieti mitä kaikkea saisit tehtyä jos kaiken omiin ja muodoin kiloihin käyttämäsi ajan ajattelisit jotain oikeita asioita.
Voi kuule, minusta oikeasti tuntuu, että minulla jää paljonkin aikaa kaikenlaiseen, koska minun ei tarvitse juosta jatkuvasti kaupoissa etsimässä "isojen ihmisten vaatteita", koska ihan tavallisenkin kokoiset vaatteet minulle sopivat. Minun ei myöskään tarvitse käyttää aikaani marketeissa siihen, että valitsen yhden sipsipussin sijaan kolme, yhden karkipussin sijaan viisi, ja limuhyllyt ohitan vielä noopeammin. Minulta ei myöskään kulu aikaa kuntosaleilla laihdutusprojektien parissa, koska pysyn normaalilla ruokavaliollani ja hyötyliikunnallani sen verran kunnossa, ettei syytä extrakuntoiluun ole.
Jos kuvittelet että 80-kiloinen joutuu etsimään "isojen ihmisten vaatteita" tai sipsipusseja kaupasta, niin voin kertoa olet väärässä. Tässä nyt alkaa haiskahtaa se lihavien pelko -aspekti, et voi ymmärtää tai hyväksyä että joku on onnellinen vaikkei olekaan jossain hoikkuusnormissa kiinni. :)

 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymi ylipainoinen:
Painosta ja syömisistä hössöttäminen vie aivokapasiteettia tärkeämmistä asioista. Mieti mitä kaikkea saisit tehtyä jos kaiken omiin ja muodoin kiloihin käyttämäsi ajan ajattelisit jotain oikeita asioita.
Voi kuule, minusta oikeasti tuntuu, että minulla jää paljonkin aikaa kaikenlaiseen, koska minun ei tarvitse juosta jatkuvasti kaupoissa etsimässä "isojen ihmisten vaatteita", koska ihan tavallisenkin kokoiset vaatteet minulle sopivat. Minun ei myöskään tarvitse käyttää aikaani marketeissa siihen, että valitsen yhden sipsipussin sijaan kolme, yhden karkipussin sijaan viisi, ja limuhyllyt ohitan vielä noopeammin. Minulta ei myöskään kulu aikaa kuntosaleilla laihdutusprojektien parissa, koska pysyn normaalilla ruokavaliollani ja hyötyliikunnallani sen verran kunnossa, ettei syytä extrakuntoiluun ole.
Oletko sinä oikeasti tyhmä,vai esitätkö vain?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Miksi narkkari ei vain päätä, että lopettaa aineiden käytön? Miksi alkoholisti juo, ei kai kukaan halua olla alkoholisti? Miksi peliriippuvainen pelaa, vaikka tietää että pistää vaakalaudalle koko talouden?
Niin? Ap voisitko vastata näihin?
No, näistä ajattelen, että narkarit ja alkoholistit ovat jo päänsä siihen kuntoon ajaneet, ettei tahdolla ole päätösten kanssa mitään sijaa. Mutta jos siis huomaa, ettei voi ruokahimolleen mitään, niin eikö sen pitäisi pelästyttää niin pahan kerran, että jo ensimmäisistä liikakiloista rupeaisi toimiin. Narkkareillahan ongelma on, että he huomaavat asian liian myöhään. Enkä sano, että itsekään enää 150-kiloisesta valaasta jaksaisin laihtua normaaliksi, mutta miksi ei sen sijaan muuttaisi elintapojaan jo matkalla noihin painolukemiin, koska liikasyömisen huomaa hyvin aikaisessa vaiheessa?
 
vieras
Onko paljon jos vauvan odotuksesta jää 5 kg ylimääräistä? minusta ei. Mutta kun kerrot sen kuudella niin se on paljon. ELi ei tuon kummempaa syytä tarvi olla. Ja kuuden lapsen kanssa ei jää aikaa miettiä mitä syöt tai että pääsis lenkille tms. Lsten kanssa kävely ei kovin kuntoa nosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
En minä halua ola ylipainoinne, mutta vaikka likun ei se paino noin vain putoa. Kävelen ja uin. silti vaan ei paino putoa
No sitten sä varmaan syöt liikaa? Hyvin yksinkertaista. Mutta eipä siinä mitään, kyllä jokainen saa syödä ihan niin paljon kuin haluaa. Turha vaan sitten on muille selitellä, että "mun paino ei vain tipu, vaikka mitä tekisin!". Olen edelleenkin sitä mieltä, että jos ei halua olla ylipainoinen, ei sitä kenenkään myöskään tarvitse olla.
Ajattelin olla kommentoimatta, mutta kommentoin silti. olen aina ollut normaalipainoinen, mutta raskauden lopulla sain raskausmyrkytyksen joka sotki aineenvaihduntajärjestelmän niin, että vielä 10 kk synnytyksen jälkeen ollaan lääkärin kanssa koitettu löytää sopiva dietti jolla paino lähtisi putoamaan. Olen 3 kk laihtunut 1.5 kiloa ja syön maks 1700 kcl päivä ja käyn 3 kertaa viikossa spinningissä. Mulla ei siis paino vaan tipu ennen kuin itse aineenvaihduntahäiriö saadaan korjattua. Liikkuminen ja oikein ja terveellisesti syöminen estää minua siis vain lihoamasta lisää. mitat 169 cm ja 75 kiloa nyt. Enkä todellanaak halua painaa enempää kuin 65!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
No ku se suklaa on niin hyvää. :( Mulla ei ylimääräiset kilot johdu mistään muusta ku suklaasta. Joskus vielä käy niinki (tänään esim) että syön suklaalevyn sen sijaan, että kävisin tunnin lenkillä. :( Ja mulla ois erityistä syytä ottaa itseäni niskasta kii (ei ainoastaan ne 10 ylimääräistä kiloa), mutta narkkari mikä narkkari. Mutta pakko se on koittaa kuitenki. Miten mä saan itseni irti suklaasta? Aina ne sielä kaupan hyllyllä huutelee... :( Ku ei oikeen voi kauppareissuja miehenkään niskoille sysätä, ku sillä ei ois aikaa ja mulla ei muuta olekaan ku aikaa.
Vihdoinkin joku rehellinen, joka myöntää, että yksinkertaisesti tykkää enemmän suklaasta kuin hoikkuudesta. Jos oikeasti ei haluaisi olla lihava, ei sitä suklaataakaan sitten söisi, kun kerran tietää että se on ongelma.
Mä tahtoisin olla hoikka JA syödä suklaata. :| Suklaa on mun pahin pahe. Ja siitä on päästävä eroon, sehän ei pelkästään lihota, vaan myös muuten tukkii elimistöä ja on epäterveellistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Miksi narkkari ei vain päätä, että lopettaa aineiden käytön? Miksi alkoholisti juo, ei kai kukaan halua olla alkoholisti? Miksi peliriippuvainen pelaa, vaikka tietää että pistää vaakalaudalle koko talouden?
Niin? Ap voisitko vastata näihin?
No, näistä ajattelen, että narkarit ja alkoholistit ovat jo päänsä siihen kuntoon ajaneet, ettei tahdolla ole päätösten kanssa mitään sijaa. Mutta jos siis huomaa, ettei voi ruokahimolleen mitään, niin eikö sen pitäisi pelästyttää niin pahan kerran, että jo ensimmäisistä liikakiloista rupeaisi toimiin. Narkkareillahan ongelma on, että he huomaavat asian liian myöhään. Enkä sano, että itsekään enää 150-kiloisesta valaasta jaksaisin laihtua normaaliksi, mutta miksi ei sen sijaan muuttaisi elintapojaan jo matkalla noihin painolukemiin, koska liikasyömisen huomaa hyvin aikaisessa vaiheessa?
Aivan. Miksi se peliriippuvainen ei lopeta pelaamista kun huomaa, että rahat eivät riitäkään? Miksi alkoholisti juo vielä, vaikka tajuaa että juo liikaa ja hänelle siitä huomautetaan? Miksei lopettaa ajoissa?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Miksi narkkari ei vain päätä, että lopettaa aineiden käytön? Miksi alkoholisti juo, ei kai kukaan halua olla alkoholisti? Miksi peliriippuvainen pelaa, vaikka tietää että pistää vaakalaudalle koko talouden?
Niin? Ap voisitko vastata näihin?
No, näistä ajattelen, että narkarit ja alkoholistit ovat jo päänsä siihen kuntoon ajaneet, ettei tahdolla ole päätösten kanssa mitään sijaa. Mutta jos siis huomaa, ettei voi ruokahimolleen mitään, niin eikö sen pitäisi pelästyttää niin pahan kerran, että jo ensimmäisistä liikakiloista rupeaisi toimiin. Narkkareillahan ongelma on, että he huomaavat asian liian myöhään. Enkä sano, että itsekään enää 150-kiloisesta valaasta jaksaisin laihtua normaaliksi, mutta miksi ei sen sijaan muuttaisi elintapojaan jo matkalla noihin painolukemiin, koska liikasyömisen huomaa hyvin aikaisessa vaiheessa?
Kun et näköjään pointtia tajua niin mä en ainakaan jaksa omalta osaltani ruveta setvimään miksi olen lihonut, miten olen tehnyt sen huomaamatta ja miksi en vaan laihduta. Voisin kokeilla, jos edes yrittäisit ymmärtää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaksi kertaa olen laihduttanut itseni laihaksi ja molemmilla kerroilla olen rikkonut parisuhteeni sen vuoksi. Niin paljon olen alkanut vaatimaan mieheltä huomiota laihtumisen jälkeen ja jos en ole sitä saanut niin olen sitä muualta hakenut.
:LOL: Paras kuulemani selitys pitkään aikaan: "En halua laihtua, koska se ajaisi minut pettämään puolisoani!". Hmm.
Tunnen itseni, sinä ilmeisesti et. Eikä se laihtuminen itsessään sitä aiheuta, vaan sen mukanaan tuoma ylisuuri merkitys sille miltä näyttää, millaisia vaatteita pitää ja sitten kun omasta mielestään niin jumalaisen kaunis niin siinä ei oman miehen huomio enää riitäkään. Tuo kaikkihan on valhetta enkä näytä sen paremmalta kuin nytkään mutta noin se vaan ihmisen mieli toimii tai ainakin minun. Ja monesta kaveristakin tuo on huomattu, kun vähän laihtuu niin sitä kuvittelee heti olevansa jumalan lahja kaikille maailman miehille.
 
Sara
Ylipaino voi olla seurausta stressistä, tunnesyömisestä, syömishäiriöstä, vähäisestä liikunnasta, vääristä ravintotottumuksista tai yksinkertaisesti siitä että epäterveellinen ruoka on niin paljon terveellistä parempaa. Maailmankuulu ranskalainen keittiökin käyttää vain voita ja kermaa, ei todellakaan mitään kevyttuotteita. Terveelliseen ruokaankin tottuu, mutta koskaan se ei ole niin hyvää kuin epäterveellinen. Kokemusta on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, näistä ajattelen, että narkarit ja alkoholistit ovat jo päänsä siihen kuntoon ajaneet, ettei tahdolla ole päätösten kanssa mitään sijaa. Mutta jos siis huomaa, ettei voi ruokahimolleen mitään, niin eikö sen pitäisi pelästyttää niin pahan kerran, että jo ensimmäisistä liikakiloista rupeaisi toimiin. Narkkareillahan ongelma on, että he huomaavat asian liian myöhään. Enkä sano, että itsekään enää 150-kiloisesta valaasta jaksaisin laihtua normaaliksi, mutta miksi ei sen sijaan muuttaisi elintapojaan jo matkalla noihin painolukemiin, koska liikasyömisen huomaa hyvin aikaisessa vaiheessa?
Aivan. Miksi se peliriippuvainen ei lopeta pelaamista kun huomaa, että rahat eivät riitäkään? Miksi alkoholisti juo vielä, vaikka tajuaa että juo liikaa ja hänelle siitä huomautetaan? Miksei lopettaa ajoissa?
Eli lihava on lihava siksi, ettei ole enää syyntakeinen? Koska hän on jo menettänyt elämänhallinnan? Jos te lihavat oikeasti rinnastatte itsenne narkkareihin ja alkoholisteihin, niin enpä voi tilaanne muuta kuin sääliä. :( Varmaan lapsillekin kiva elää ympäristössä, missä ruoka menee lähimmäistenkin edelle. Tämä EI siis ollut oma teoriani, vaan ilmeisesti "Ei-niin-hauskan-täti Moonikan"?

 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Eikö painavana ole epämukava olla?:
Ja jos ei halua, niin miksi ei sitten laihduta niin ei tarvitsisi enää harmitella? Inhottaa ajatuskin, että olisin joku 80-kiloinen jötkäle. Aina kun tuntuu et housut kiristää, syön muutaman päivän kevyemmin.
Olet joko täysi idiootti tai sitten (todennäköisemmin) provo
Ei kun se on molempia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunnen itseni, sinä ilmeisesti et. Eikä se laihtuminen itsessään sitä aiheuta, vaan sen mukanaan tuoma ylisuuri merkitys sille miltä näyttää, millaisia vaatteita pitää ja sitten kun omasta mielestään niin jumalaisen kaunis niin siinä ei oman miehen huomio enää riitäkään. Tuo kaikkihan on valhetta enkä näytä sen paremmalta kuin nytkään mutta noin se vaan ihmisen mieli toimii tai ainakin minun.
Mutta miksi sinulle tulee laihuuden myötä tunne, että olisit jotenkin "jumalaisen kaunis"? Kun ei minulle ainakaan tule, eikä kellään muullakaan lähimmäisistäni tuollaista käsitystä ole.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Ylipaino voi olla seurausta stressistä, tunnesyömisestä, syömishäiriöstä, vähäisestä liikunnasta, vääristä ravintotottumuksista tai yksinkertaisesti siitä että epäterveellinen ruoka on niin paljon terveellistä parempaa. Maailmankuulu ranskalainen keittiökin käyttää vain voita ja kermaa, ei todellakaan mitään kevyttuotteita. Terveelliseen ruokaankin tottuu, mutta koskaan se ei ole niin hyvää kuin epäterveellinen. Kokemusta on.
Kyllä sitä ranskalaistakin ruokaa voi syödä ilman että samalla tarvitsee olla lihava.

 

Yhteistyössä