Miksi ylipäätänsä pitää juoda alkoholia??Miksi sä juot viinaa?

Viinaa en juo koskaan. Viiniä tykkään juoda ruoan kanssa, nytkin harmitti kun ei ollut yhtään punkkua tortillojen kaveriksi. Siideriä on kiva juoda kesällä grillatessa.

Kohtuukäyttö on minusta ihan ok, en ymmärrä fanaattisuutta myöskään alkoholiasioissa suuntaan enkä toiseen. Sekä alkoholismi että absolutismi ovat minusta tarpeettomia asioita.

isomasunen
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Sanokaa te miksi te juotte?

Mä olen tosissaan alkanut miettimään maistuuko mulle kuppi enää ikinä,kun olen joutunut alkoholisti-isäni ja tuon idiootti mieheni toilailuja katselemaan...
Peesi. Vaikka isäni ei olekaan alkkis ja mies toilailee harvoin...Mua ällöttää alkoholinkäyttö ja ihmiset jotka lemuaa (vanhalle)viinalle ja yököttää ihmiset jotka istuu kuppiloissa tämän tästä. EVVK juominen missään määrin, saati biletyskään...Ehkä mieli muuttuu, kun raskaus loppuu ja vauva kasvaa isoksi. On tässä ehtinyt jo tähän ikään mennessä bilettääkin, ei kiinnosta enää.(26v)

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Viinaa en juo koskaan. Viiniä tykkään juoda ruoan kanssa, nytkin harmitti kun ei ollut yhtään punkkua tortillojen kaveriksi. Siideriä on kiva juoda kesällä grillatessa.

Kohtuukäyttö on minusta ihan ok, en ymmärrä fanaattisuutta myöskään alkoholiasioissa suuntaan enkä toiseen. Sekä alkoholismi että absolutismi ovat minusta tarpeettomia asioita.
Tässä kohtaa on helppo sanoa: olen just niin samaa mieltä.

Minä muuten en ennen "ymmärtänyt" viinien päälle. Nyt ne alkaa "aueta" mulle. Ja voi että niissä ON eroja. Ennen koko juttu oli minusta ihan silkkaa snobbailua....

Ja muutenkin olen yleensä sitä mieltä, että ns. äärilaita asiassa kuin asiassa ei ole niinkään hyvä juttu... Mikä EI tarkoita, etteikö joku saa olla absolutisti, kun ei vain lyö sillä muita päähän.

En tiedä. Mä en tykkää siitä olosta, kun on humalassa, joten en juo niin paljoa. Joskus join, mutta kuitenkin aika pian tuli sellainen olo että empä mä jaksa enempää, haempa tiskiltä vettä tai cokiksen; en ole ikinä sammunut tai menettänyt muistiani.

Mä en tarvitse alkoholia yhtään mihinkään, paitsi omenoiden liekittämiseen :LOL: Mutta siis en tarvi, eikä tee mieli. Joidenkin drinkkien maku on hyvä, ja Lime Breezer on kyllä nam. Vaan voin olla ilman ihan helposti.

Jos alkoholia tarvitsee että rentoutuu, on jotain jo pielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Tuskin se alkoholi on ainoa rentoutuskeino vaan ehkäpä yksi niistä.
No jos on aina hartiat korvissa kiinni, tai aina stressaantunut tai aina kiukkuinen ja alkoholi on ainoa mikä auttaa niin... ei hyvä. Jotain on pielessä.

No jos on aina hartiat korvissa kiinni, tai aina stressaantunut tai aina kiukkuinen ja alkoholi on ainoa mikä auttaa niin... ei hyvä. Jotain on pielessä.
Mistä sä keksit tuon ainoan? Missasinko mä jonkun viestin :ashamed:

Mistä sä keksit tuon ainoan? Missasinko mä jonkun viestin :ashamed:
Et missannut. Mä kärjistän ihan tahallani :ashamed:

Mutta kun niin usein kuulee että ihmiset juo rentoutuakseen ja musta se on melkeempä surullista. Eikö mitään muuta keinoa ole, vaikka kävelylenkki tai hyvä kirja?

Muu
Join ennen aika paljonkin. Siis meillä oli illanviettoja ja juhlia, joissa oli ihan normaalia olla humalassa. Nykyään juon todella vähän. Eilen join puoli lasia siideriä, alkoi jo väsyttää. Viimeeksi join paljon pikkujouluissa enkä ihan kauheasti halua sitä iltaa muistella :). Alkoholi tekee musta melkoisen flirtin ja estottoman, hauskan ja rohkean...ei mua kiinnosta usein olla sellainen. Ja koska muistan kaikista humalista ja känneistä aina kaiken, olo on välillä hyvinkin epämiellyttävä.
En oikein tiedä, mihin sitä alkoholia enää tarvitsen.

voi teitä

Mä olen tosissaan alkanut miettimään maistuuko mulle kuppi enää ikinä,kun olen joutunut alkoholisti-isäni ja tuon idiootti mieheni toilailuja katselemaan...
Ai sulla idioottimies. Miks ihmeessä olet moisen huolinut?

Alkuperäinen kirjoittaja voi teitä:

Ai sulla idioottimies. Miks ihmeessä olet moisen huolinut?
Joo,se on katos ollut alusta asti idiootti :whistle:

Yhteistyössä