miksi vauvan hiukset kasvaa niin hitaasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunhan mietin

Vieras
kun ne - siis vauvat - kasvaa niin nopeasti. Aikuisilla ja isommilla lapsillahan hiukset kasvaa kuitenki noin 1 cm/kk. Meneeköhän se kaikki energia muuhun kasvamiseen ettei sitä enää riitä hiuksille? :)

Ai kasvaako? Siis hitaasti? Meillä on molemmilta pojilta jouduttu hiukset leikkaamaan säännöllisesti 4kk:n iästä alkaen. Mä taas oon ihmetellyt miten voivat kasvaa niin hirveällä vauhdilla, jatkuvasti silmillä =)

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Ai kasvaako? Siis hitaasti? Meillä on molemmilta pojilta jouduttu hiuket leikkaamaan säännöllisesti 4k:n iästä alkaen. Mä taas oon ihmetellyt miten voivat kasvaa niin hirveällä vauhdilla, jatkuvasti silmillä.

no meillä ainakin ovat olleet melko mulipäitä yli vuoden ikään asti. Eka kerran jouduin hiuksia leikkaan vasta 2 v ikäisenä. Kaverien muksut olleet kans vähähiuksisia kyllä samalla lailla

mielenkiintoinen kysymys! Oisko niin että kaiken muun kasvaminen on tärkeempää hengissäpysymisen kannalta? Meinaan muinaisina aikoina lie ollu tärkeempää päästä omin jaloin karkuun luolaleijonia kuin saaha letit päähän. Tosin lämmittäähän ne hiukset hieman, mutta kantoivatko alkuihmiset sitte lapsensa parivuotiaiksi sylissään lämpimässä? 2 vuotiaana vasta meillä alko tukka kunnolla kasvaa, ja vajaa 4 v kasvaa ihan aikuisten tahtia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Ai kasvaako? Siis hitaasti? Meillä on molemmilta pojilta jouduttu hiuket leikkaamaan säännöllisesti 4k:n iästä alkaen. Mä taas oon ihmetellyt miten voivat kasvaa niin hirveällä vauhdilla, jatkuvasti silmillä.

no meillä ainakin ovat olleet melko mulipäitä yli vuoden ikään asti. Eka kerran jouduin hiuksia leikkaan vasta 2 v ikäisenä. Kaverien muksut olleet kans vähähiuksisia kyllä samalla lailla

Niin erilaisia taitaa tosiaan ne vauvat olla... Mä tosiaan oon vähän stressannutkin sitä, kun tuntuu, että ne hiukset tosiaan aina olivat yli silmien ja pienellä vauvalla pitkä tukka menee viel niin pahasti takkuunkin, että ainainen murheenkryyni se toistuva leikkaaminen. Kuopuksella viel niin paksu tukka, että ihan parturilla on käynyt 2kk:n välein 7kk:n ikäisestä kun sitä oli niin hankala itse leikata.

tyhmille, siis kehityksestä jäljessä oleville, näkyy kasvavan hiukset hyvin pieninä. Fiksummilla kestää, että rakentuuko hiukset ja järki samoista aineista =)?

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmyys:
tyhmille, siis kehityksestä jäljessä oleville, näkyy kasvavan hiukset hyvin pieninä. Fiksummilla kestää, että rakentuuko hiukset ja järki samoista aineista =)?

Jep-jep. Saahan sitä selitellä, vaikka omalla kokemuksellahan tää on just toisin päin :D

geeneissä kait se on, meilläkin takkupää oli jo syntyessään ja reilu puol vuotiaana aloitettiin säännöllinen tukanleikkuu
ja kait se leikkaaminen vielä vaan kiihdyttää kasvua

En tiedä, mutta heti kun olen ekan kerran leikannut kummankin pojan vauvatukkaa lyhyemmäksi, niin tuntuu kuin tukan kasvuvauhti olisi huimasti nopeutunut ja hius tullut paksummaksi.

Anna kun arvaan, sulla on ollut paksu tukka syntymästä saakka?

:laugh:
Ilmankos meidän muksut ovat pitkään olleet kaljuja. :D

Yhteistyössä