Miksi varakkaita aina kadehditaan? Vaikka kukaan ei tietenkään koskaan myönnä kadehtivansa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mies..";30329535]Ups, nyt sun vuoro virtsapylväs laittaa todisteita etteikö varallisuudella olisi vaikutusta onnellisuuteen?[/QUOTE]

Koko maailma saa toimia linkkinäni, en ala moisille tyhjäpäille selittää mistä onnellisuus juontuu. Pervot. Idiootit. Munapäät. :D Menkää nussimaan pappanne bemarin pakoputkea.

Ja älkää luulkokaan että avaan noita kusilinkkejänne, yksikin linkki bisnesmiesten sivuilta, todella uskottavaa, HHAHAHAHAHHA, LOLLLLL.

Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30329469:
Mene pyyhkimään ipanasi persettä, siinä sulle kysymysmerkkiä. Ehkä olet senverran pentu ettet vielä ole ymmärtänyt ettei suuri omaisuus tee onneliseksi.
Toki raha on välttämätöntä, ja toki joku lottovoittaja voi tuntea suunnatonta onnellisuuden euforiaa jonkun aikaa.
Ilmeisesti kysymysmerkki oli toive saada nenä niskaan, onnistuu kyllä.

On tutkittu, että tiettyyn pisteeseen asti varakkuus tuo mukanaan myös onnea. Onko se niin kamalan vaikea uskoa ja myöntää itselleen? Kyllä minä ainakin olen tyytyväinen elämääni, jossa ei tarvitse kituuttaa ja saa toteuttaa unelmiaan askel kerrallaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30329563:
Koko maailma saa toimia linkkinäni, en ala moisille tyhjäpäille selittää mistä onnellisuus juontuu. Pervot. Idiootit. Munapäät. :D Menkää nussimaan pappanne bemarin pakoputkea.

Ja älkää luulkokaan että avaan noita kusilinkkejänne, yksikin linkki bisnesmiesten sivuilta, todella uskottavaa, HHAHAHAHAHHA, LOLLLLL.

Sun teksteistä kumpuaa onnellisuus :) Yhtään ei ole havaittavissa katkeruutta.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
On tutkittu, että tiettyyn pisteeseen asti varakkuus tuo mukanaan myös onnea. Onko se niin kamalan vaikea uskoa ja myöntää itselleen? Kyllä minä ainakin olen tyytyväinen elämääni, jossa ei tarvitse kituuttaa ja saa toteuttaa unelmiaan askel kerrallaan :)

Mä puhuinkin kuulepas ÖKYRIKKAIDEN onnellisuudesta, toki se ettei ole nälkä ja vilu, on aina yksi onnen siemen.
Mutta näyttääkö ökyrikkaat teidän mielestä jotenkin onnell.isemmilta kuin taviksesti toimeentulevat, minusta ei. Toki voin olla väärässä, mutta tuohan sellanen valtava omaisuus useasti myös stressiä ja ökyrikkaat vaikuttavat lähinnä todellisuudentajun kadottaneilta kuin onnellisilta. Otetaan nyt vaikka Donald Trump, se mies ei ole onnellinen vaan suoraansanoen puhtaasti mulkku. Ihminen joka haluaa olla täys mulkku, ei voi olla onnellinen. Vai voiko, kai tästäkin joku apina on eri mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30329590:
Mä puhuinkin kuulepas ÖKYRIKKAIDEN onnellisuudesta, toki se ettei ole nälkä ja vilu, on aina yksi onnen siemen.
Mutta näyttääkö ökyrikkaat teidän mielestä jotenkin onnell.isemmilta kuin taviksesti toimeentulevat, minusta ei. Toki voin olla väärässä, mutta tuohan sellanen valtava omaisuus useasti myös stressiä ja ökyrikkaat vaikuttavat lähinnä todellisuudentajun kadottaneilta kuin onnellisilta. Otetaan nyt vaikka Donald Trump, se mies ei ole onnellinen vaan suoraansanoen puhtaasti mulkku. Ihminen joka haluaa olla täys mulkku, ei voi olla onnellinen. Vai voiko, kai tästäkin joku apina on eri mieltä.

:D

Ei tarvitse kahta kertaa miettiä kumpi olisin (Suomessa) mieluummin: ökyrikas vai yhteiskunnan tuilla elävä tai todella pienipalkkainen köyhä. Onnellisuus on hetkiä ja asennekysymys, kenen tahansa elämää voi varjostaa vaikka mitkä huolet, mutta väitän että rahahuolet ovat niistä yksiä pahimpia jos niille ei näy edes loppua missään.

En usko mihinkään "olen köyhä mutta sentään onnellinen" tai "köyhä mutta sentään elämässäni on rakkautta toisin kuin rikkailla" - liipalaapaan kuin harvojen ihmisten kohdalla, ja ne ihmiset on sydämiltään sellaisia että se on helppo uskoa.

Keskusteluun jossa on koko ajan puhuttu hyvin toimeen tulemisesta ei mistään vatun Donald Trumpeista ;)

Mulla onnellisuuden tasoa nostavia asioita on se että mä pystyn mahdollistamaan perheelleni hyvän asunnon.
Se että mä pystyn hoitamaan mahdolliset ongelmat joita tulee elämässä, esim vaikkapa se ettei tarvitse odotella 6kk polvileikkausta.
Se että pystyn huolehtimaan itsenäisesti ihmisistä joita olen tähän mailmaan saattanut.
Se että pystyn tekemään asioita jotka tuovat nautintoa minulle, seuraava asia on jolla parannan fiiliksiäni on auton päivitys.
Sitä seuraava mökin muokkaaminen paremmaksi minulle ja perheelleni..

Asiat jotka vuosien varrella ovat huonontaneet elämänlaatuani ovat esim: yt neuvottelut.
Stressi pärjäämisestä-.

Millään näillähän ei tietysti ole mitään virkaa jos terveys pettää, on muuten tutkittu että suomalainen stressaa eniten taloudellisesta pärjäämisestä, ja myös sitä on tutkittu että stressi sairastuttaa ihmisiä :)

Ei tarvitse kahta kertaa miettiä kumpi olisin (Suomessa) mieluummin: ökyrikas vai yhteiskunnan tuilla elävä tai todella pienipalkkainen köyhä. Onnellisuus on hetkiä ja asennekysymys, kenen tahansa elämää voi varjostaa vaikka mitkä huolet, mutta väitän että rahahuolet ovat niistä yksiä pahimpia jos niille ei näy edes loppua missään.

En usko mihinkään "olen köyhä mutta sentään onnellinen" tai "köyhä mutta sentään elämässäni on rakkautta toisin kuin rikkailla" - liipalaapaan kuin harvojen ihmisten kohdalla, ja ne ihmiset on sydämiltään sellaisia että se on helppo uskoa.

Luitko sä tyhjäpää ollenkaan kommenttiani, mä en puhunut köyhistä vaan ihmisistä jotka tulevat ihan hyvin toimeen ja sitten taas ökyrikkaista.

Vittu saatana, kaivakaa ne silmät perseestänne edes yhden kerran.
Tällä palstalla ei tule käytyä juuri siksi kuin kerran kuussa, kun täällä saa joka helvetin viestin suomentaa helvetti sataan eri kertaan jokaiselle tollolle erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30329643:
Luitko sä tyhjäpää ollenkaan kommenttiani, mä en puhunut köyhistä vaan ihmisistä jotka tulevat ihan hyvin toimeen ja sitten taas ökyrikkaista.

Tällä palstalla ei tule käytyä juuri siksi kuin kerran kuussa, kun täällä saa joka helvetin viestin suomentaa helvetti sataan eri kertaan jokaiselle tollolle erikseen.

Hmm kannattaisi jättää se yksikin kerta väliin, jos ei osaa edes pysyä aiheessa vaan alkaa lässyttään omiaan :)

[QUOTE="Mies..";30329660]Hmm kannattaisi jättää se yksikin kerta väliin, jos ei osaa edes pysyä aiheessa vaan alkaa lässyttään omiaan :)[/QUOTE]

Siis aihe oli nähdäkseni ketjun otsikko. Koko ketjua en ole lukenut eikä se edes kiinnosta, kerroin oman mielipiteeni ap:n väittämään, joka ei pidä paikkaansa.
Siitähän se ilo urkeni. :)

Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30329643:

poke.gif

Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30329674:
Siis aihe oli nähdäkseni ketjun otsikko. Koko ketjua en ole lukenut eikä se edes kiinnosta, kerroin oman mielipiteeni ap:n väittämään, joka ei pidä paikkaansa.
Siitähän se ilo urkeni. :)

Otsikossa puhutaan varakkaista ei ökyrikkaista ;) Ja ilo taisi alkaa sinun väitteestäsi jonka mukaan varakkaat eivät ole onnellisia. Vitun imbesilli

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30328867:
Musta tuntuu, että me puhutaan nyt hiukan eri asioista. Ja nuo korkeasti koulutetut asiantuntijat palkkoineen eivät varsinaisesti olleet sitä porukkaa, jota tarkoitin. Ja sä edelleen luet näitä viestejäni niin, että minä arvostelen joidenkin palkkoja (kenen? korkeasti koulutettujen? tarkoitatko korkeasti koulutetulla maistereita? olen itsekin maisteri, joten ainakaan tästä näkökulmasta ei ole tarpeen kadehtia kenenkään koulutusta tai sen myötä tulevien työpaikkojen palkkoja.) - mutta pointti oli, että on ymmärrettävää, jos pienituloinen (tai itse asiassa kuka vaan) kritisoi sitä tilannetta, että joku saa ylisuuria palkkoja, kun toinen ei tule toimeen omalla palkallaan. Ja vaikka joku muu olisi opiskellut kuinka pitkälle, niin kyllä se silti vaan on paska tilanne, että jostain työstä maksetaan niin pientä palkkaa, ettei sillä pysty elämään. Ja sä et näytä ymmärtävän sitä, että opiskelu ei aina takaa edes hyviä tuloja - ja samalla työmäärällä opiskeluaikana voi päätyä ihan eri tuloluokkien ammatteihin.

Mutta tuolla laillahan saadaan tavalliset palkansaajat hyväsymään kaikkein kovatuloisimpien ylisuuret palkat jättimäisine bonuksineen, kun kuvitellaan, että "he vaan tekevät niin paljon enemmän/kovemmin töitä kuin kaikki muut" :laugh:

Niin tässä keskustelussa on tietääkseni puhuttu palkkaerojen aiheuttamasta kateudesta joidenkin ihmisten kohdalla, mikä on ihan faktaa. Tai sitten vaikka siitä, että joku sattuu syntymään varakkaaseen perheeseen ja lapsen tilillä makaa kymppitonneja ennen kun hän on edes täysi-ikäinen. Sitten on myös ihan mielestäni se "suurin joukko" eli keskiluokka, joka joutuu katsomaan/vertailemaan hintoja, tekemään valintoja mihin satsaavat rahallisesti ja mihin eivät niinkään.

Hassua, että kyselet ja kummastelet miten se kateus mukamas näkyy? Eikö kateus ole äärimmäisen inhimillinen tunne, jota varmasti jokainen on tuntenut joskus?

Mitä tuohon ahkeruuteen tulee, niin kuten sanottu: jokaikinen vaikuttaa ja valitsee itse mitä työkseen rupeaa tekemään, ja mihin palkkatasoon "tyytyy". Kyse ei ole siitä kuka tekee koviten/eniten töitä vaan mm. Työn vastuullisuus ja vaativuus määrittävät palkkaa tosi paljon. Ei ole oikein siksi arvostella hyvätuloisia siitä että ansaitsevat hyvin, mutta sinusta näköjään perisuomalainen kyräily ja pahansuopainen arvostelu on ok.

No se jos joku tienaa hyvin/on periny/tehny rahakkaan naimakaupan ei sinänsä o kateuden kohde tai syy. Kateuteen taipuvaiset kun oikeesti tuppaavat kadehtimaan myös taaempana ketjussa mainittua ostarin Peraa joka aamuysiltä menee baariin ottamaan sen kolmen euron kaljan.

Samoin kuin ketjus mainittu pikkutytön tappanu kuski, jonka suurin murhe oli se, et lehdessä oli autonsa mallimerkki kirjoitettu halvemmaksi ei autollaan onnistunu herättämään kateutta, vaan vastenmielisyyttä.

Eflopille sit vois olla vähän kade. Just oli lehdessä, et jokainen päivänsä dirikana söi firman arvosta 18 miljoonaa ja se oli sit parinkymmenen miljoonan bonuksien arvoinen asia. Tiedä sit onko toikaan kateutta vai vaan asian ihmettelyä?

Jotenkin taitaa olla silviisiä, et kateutta herättävät ne jotka vaikuttavat olevan onnellisia. Ihan varallisuudestaan riippumatta.

Asiaa!
Jos nyt verrataan työttömien saamia kateuskejuja ja rikkaiden, niin ei voi verrata. työtöntä kadehditaan enemmän , paljon enemmän.
Omassa tuttavapiirissä ketään ei kiinnosta toisten talous, vaan kiinnostuksenkohteet ja ihmisten luonteen sisältö.

Täytyy myöntää, että jos olet pystynyt rahoittamaan kaikki unelmasi, olet todella onnekas - esim. omista merkittävimmistä unelmistani kaikki ovat sellaisia, joita ei voi ostaa tai rahoittaa. Helpompaa olisi (ollut), jos ne saisi tai olisi saanut rahalla!

Se on tosiaan tutkittu, että tiettyyn pisteeseen asti varakkuus lisää onnellisuutta - mutta sen jälkeen rahamäärän lisääntyminen ei enää lisää onnellisuutta. Muistaakseni siitä oli ihan konkreettisia summiakin, en vaan muista niitä.

Niin tässä keskustelussa on tietääkseni puhuttu palkkaerojen aiheuttamasta kateudesta joidenkin ihmisten kohdalla, mikä on ihan faktaa. Tai sitten vaikka siitä, että joku sattuu syntymään varakkaaseen perheeseen ja lapsen tilillä makaa kymppitonneja ennen kun hän on edes täysi-ikäinen. Sitten on myös ihan mielestäni se "suurin joukko" eli keskiluokka, joka joutuu katsomaan/vertailemaan hintoja, tekemään valintoja mihin satsaavat rahallisesti ja mihin eivät niinkään.

Hassua, että kyselet ja kummastelet miten se kateus mukamas näkyy? Eikö kateus ole äärimmäisen inhimillinen tunne, jota varmasti jokainen on tuntenut joskus?

Mitä tuohon ahkeruuteen tulee, niin kuten sanottu: jokaikinen vaikuttaa ja valitsee itse mitä työkseen rupeaa tekemään, ja mihin palkkatasoon "tyytyy". Kyse ei ole siitä kuka tekee koviten/eniten töitä vaan mm. Työn vastuullisuus ja vaativuus määrittävät palkkaa tosi paljon. Ei ole oikein siksi arvostella hyvätuloisia siitä että ansaitsevat hyvin, mutta sinusta näköjään perisuomalainen kyräily ja pahansuopainen arvostelu on ok.

Eli siis sinusta sen kritisointi tai edes kriittinen pohdiskelu, miten raha jakautuu yhteiskunnassa, on kyräilyä ja pahansuopaista arvostelua? Kysehän ei ollut arvostella hyvätuloisia, vaan puhuin siitä, jos joku pitää ylisuuria palkkoja kohtuuttomina - tällaistako sitten ei saisi sanoa? Et voi olla niin naiivi, että kuvittelet vastuullisuuden ja työn vaativuuden tuovan automaattisesti jättisuuren liksan.

Miksi et usko, että köyhä voisi olla onnellinen? Eivät kaikki halua ostella merkkilaukkuja tms. Ihminen voi olla onnellinen, vaikka olisi köyhä tai vaikka sinkku, lapseton, eri alalla töissä minne ensi sijaisesti halusi, jne.

Eikä kaikilla pienituloisilla edes ole mitään rahahuolia. Eräs pitkäaikainen tuttuni eli parikymppisenä niin, että muiden hippihenkisten kanssa dyykkasi ruokansa, teki vapaaehtoistyötä tai työkkärin kautta samaa työtä eräässä järjestössä ja sen kirppiksellä, vieti aikaa siinä porukassa järjestön tiloissa (käytännössä melkein asui siellä) - hän sai jotain työttömyyskorvauksen tapaista, mutta ei käyttänyt sitä elämiseensä juuri ollenkaan, joten hän sitten matkusteli niillä rahoilla ja saattoi ostaa kalliin kameran halutessaan. En tiedä, oliko hän sen onnellisempi kuin muutkaan, mutta hyvin tyytyväiseltä hän ainakin vaikutti eläessään sellaista elämää kuin halusi juuri siinä yhteisössä, jossa halusi - ja josta löysi parisuhteenkin. Joskus ihminen voi saada tyydytystä sellaisestakin, että EI tee jotain, mitä muut tai mitä oletetaan kaikkien haluavan. Tai jotkut nauttivat yksinkertaisesta elämästä vähällä kulutuksella ja vaikka kaukana muista ihmisistä. Kaikkien elämässä rahalla ei ole niin suurta merkitystä.

Tuli muuten mieleen tuosta vaikenemisesta... Jos joku on tosi hyvännäköinen, mutta joku toinen ei muista kehua häntä hyvännäköiseksi, johtuuko se kateudesta?

Entä jos on ostanut uuden kivannäköisen takin kirppikseltä, mutta kukaan ei huomioi/huomaa sitä, johtuuko se kateudesta?

Jos joku päivittää facebookiin "sain kultaraksulilta kukkia" tai "3-vuotishääpäivä tänään hanipupun kaa" tai "mullon maailman ihanin kultsipuppeli" niin ovatko kaikki ne vaan kateellisia, jotka eivät "tykkää" (liketä) näistä päivityksistä?

Joku sanoo, ettei halua lasta - onko hän oikeasti vaan kateellinen perheellisille?

Joku ei kommentoi fb-kaverin lapsien kuviin mitään - kateellinen? itsellä rumemmat ipanat?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30330999:
Eli siis sinusta sen kritisointi tai edes kriittinen pohdiskelu, miten raha jakautuu yhteiskunnassa, on kyräilyä ja pahansuopaista arvostelua? Kysehän ei ollut arvostella hyvätuloisia, vaan puhuin siitä, jos joku pitää ylisuuria palkkoja kohtuuttomina - tällaistako sitten ei saisi sanoa? Et voi olla niin naiivi, että kuvittelet vastuullisuuden ja työn vaativuuden tuovan automaattisesti jättisuuren liksan.

Kuulepas nyt, Suomessa meillä on erittäin korkea verotus joka pitää huolen siitä, että kovapalkkaiset maksavat todella tämän hyvinvointiyhteiskunnan "pyörityksestä" kovahkon hinnan. Kaikki koulutus, terveydenhuolto yms on veronmaksajien ansiota ja täällä ei pääse rikastumaan työnteolla.

Mitkä ammattiryhmät ansaitsevat "ylisuurta liksaa" sitten? Kerro ihmeessä :)

Mikä olisi tarpeeksi vakuuttavaa? Pitäisikö henkilön huutaa suoraan että olen niin hiton kateellinen että vihaan sinua, jotta uskoisit?

No kerron nyt kuitenkin vaikka tämä ei tietenkään riitä ja käännät varmasti asian, mutta eräs ystävä tekee nimenomaan sitä hiljaisuusjuttua ja sitten epäsuoraa vähättelyä myös. Esimerkkejä on lukuisia, mutta ne liittyvät aina jollain tavalla rahaan.
Muutimme aikoinaan pieneen kaksioon mieheni kanssa ja siitä hän löysi kyllä positiivista sanottavaa. Itsellään oli vähän suurempi siihen aikaan. Sitten se kääntyikin, ostettiin aina vähän isompi sitö mukaan mitä tarvittiin/haluttiin ja ero häneen kasvoi. Mitä "hienompi" hankittiinkaan, esim auto, asunto, telkkari..hitto pöytä, tietokone, astianpeskone tai mitä tahansa rahalla saatavaa mukaanlukien osakkuudet jne, sitä vähemmän häneltä kuuli mitään positiivista. Tämä hienompi oli siis aina kalliimpi, se oli se punainen vaate. Sen sijaan googletti heti ensimmäisenä sen koneen, alueen tai AUDIN :D kaikki viat (aikaisemmista halvoista autoista ei ikinä mitään) ja kertoi niistä naureskellen meille. Nyt vasta vajaa vuoden aikana onkin ollut tuota käytöstä ja syyn saa arvata.

Sitten ostettiin isompi ensiasunto kuin heillä, siitäkin löytyi kaikkia vikoja tietenkin (ei löytynyt sillon kun oli pienempi asunto). Sitten tulikin hyvä työtarjous miehelleni Amerikkaan ja tottakai se oli ihan "pyh". Yhtäkkiä tämä jenkkihypettäjä ei ollutkaan yhtään kiinnostunut Amerikasta eikä oikeastaan edes kiinnostanut tulla kyläilemään kun ei se tosiaan yhtään kiinnosta. (aikaisemmin kummasti kiinnosti)

Tässä muutamia esimerkkejä, mitä muuta tuo on?
Ja ei, emme leuhota asioilla(emmekä ole rikkaitakaan). Varsinkin tämän ihmisen kohdalla jätämme mieluummin kertomatta monista asioista mistä ehkä voisimme puhua muiden kanssa luonnollisemmin. Asunnot ja autot nyt vaan valitettavasti näkyy aika selkeästi ja ei voitu olla kertomatta lähdöstäkään.

Nyt kun on se isompi asunto niin viimeksi puhuikin, että harkitsevat 20m2 suurempaa asuntoa kuin meillä ja onhan siinä sitten oltava muitakin hienompia juttuja kuin meidän asunnossa. Mietin vaan mielessä, että pidän varmaan suuni kiinni siitä, että tarkoituksenamme on lähivuosina ostaa vielä sitäkin suurempi asunto. Tulkoot ikävänä yllätyksenä sitten. Onhan se varsin ikävää jos kaverilla menee hyvin. (?!)

Puhutte ehkä liikaa autoista ja asunnon neliöistä kavereiden kanssa?

Mutta joo, vaikuttaa siltä että kaverisi on tehnyt noista jonkun oudon kilpailun. Mutta ehkä teidän kannattaisi jutella muunlaisista asioista. Itse en edes tiedä kavereiden autoista tai asuntojen koosta, eikä kiinnostakaan.

Kuulepas nyt, Suomessa meillä on erittäin korkea verotus joka pitää huolen siitä, että kovapalkkaiset maksavat todella tämän hyvinvointiyhteiskunnan "pyörityksestä" kovahkon hinnan. Kaikki koulutus, terveydenhuolto yms on veronmaksajien ansiota ja täällä ei pääse rikastumaan työnteolla.

Mitkä ammattiryhmät ansaitsevat "ylisuurta liksaa" sitten? Kerro ihmeessä :)

Yrität ilmeisesti jallittaa minua jauhamaan tiettyjen ihmisten palkoista ja bonuksista. Kalloosi ei näytä uppoavan, vaikka kuinka olen tolkuttanut, että kysehän ei ollut siitä, mitä minä kritisoin, vaan että minusta on ymmärrettävää, jos rahan jakautumista kritisoidaan.

Näytät myös pitävän kaikkein rikkaimpia pyyteettöminä hyväntekijöinä, vaikka juuri siinä porukassa harrastetaan verokikkailua siirtämällä omaisuutta veroparatiisiin, jotta ei tarvitsisi pyörittää tämän maan koulutusta ja terveydenhuoltoa ainakaan niin suurilla summilla kuin periaatteessa pitäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30331040:
Yrität ilmeisesti jallittaa minua jauhamaan tiettyjen ihmisten palkoista ja bonuksista. Kalloosi ei näytä uppoavan, vaikka kuinka olen tolkuttanut, että kysehän ei ollut siitä, mitä minä kritisoin, vaan että minusta on ymmärrettävää, jos rahan jakautumista kritisoidaan.

Näytät myös pitävän kaikkein rikkaimpia pyyteettöminä hyväntekijöinä, vaikka juuri siinä porukassa harrastetaan verokikkailua siirtämällä omaisuutta veroparatiisiin, jotta ei tarvitsisi pyörittää tämän maan koulutusta ja terveydenhuoltoa ainakaan niin suurilla summilla kuin periaatteessa pitäisi.

No niinpä niin, ei tainnut tulla yhtäkään mieleen ;) Turha sinun on sympatisoida ja korostaa sitten sossun varassa eläviä/huonopalkkaisia, faktahan on, että heidän leipänsä maksetaan työväen pussista. Onko se ymmärrettävää sitten, että heille valitetaan vielä ahneudesta ja muusta mistä kintaalla viittaat? Kun mielestäsi on niin kovin ymmärrettävää kritisoida heitä ;o

Suomessa veronkierrosta saa todella suuret talousrikos tuomiot, joten lienee vähemmistössä nuo sinun "verokikkailijasi". Minusta olisi ihan hyvä jos suostuisit puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä! Varakkaat tekevät hurjan työn päästäkseen asemaansa ja maksavat yhteiskuntamme palvelut, joten se kritiikki ei ehkä nyt osu oikeeseen osoitteeseen.

No niinpä niin, ei tainnut tulla yhtäkään mieleen ;) Turha sinun on sympatisoida ja korostaa sitten sossun varassa eläviä/huonopalkkaisia, faktahan on, että heidän leipänsä maksetaan työväen pussista. Onko se ymmärrettävää sitten, että heille valitetaan vielä ahneudesta ja muusta mistä kintaalla viittaat? Kun mielestäsi on niin kovin ymmärrettävää kritisoida heitä ;o

Suomessa veronkierrosta saa todella suuret talousrikos tuomiot, joten lienee vähemmistössä nuo sinun "verokikkailijasi". Minusta olisi ihan hyvä jos suostuisit puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä! Varakkaat tekevät hurjan työn päästäkseen asemaansa ja maksavat yhteiskuntamme palvelut, joten se kritiikki ei ehkä nyt osu oikeeseen osoitteeseen.

Sä et tajunnut vieläkään, mistä kirjoitin. :headwall:

Ja ilmeisesti mielestäsi tuota verokikkailua ei tapahdu, juuri ollenkaan? Se vaan tehdään niin, että se ei ole laitonta. Yksinkertaisimmin esim. siirretään kirjat jonnekin veroparatiisiin ainoana syynä vältellä suomalaista verotusta. Ja sitten voidaan kyllä asua vaikka Suomessakin, mutta omaisuus on turvassa verotukselta.

:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30331064:
Sä et tajunnut vieläkään, mistä kirjoitin. :headwall:

Ja ilmeisesti mielestäsi tuota verokikkailua ei tapahdu, juuri ollenkaan? Se vaan tehdään niin, että se ei ole laitonta. Yksinkertaisimmin esim. siirretään kirjat jonnekin veroparatiisiin ainoana syynä vältellä suomalaista verotusta. Ja sitten voidaan kyllä asua vaikka Suomessakin, mutta omaisuus on turvassa verotukselta.

:headwall:

Miksi kirjoitit ylempänä, että on ymmärrettävää kritisoida työntekijöitä jotka ansaitsevat kohtuuttomia liksoja kun joku toinen ei tule edes palkallaan toimeen? Ilmeisesti heitä ei kuitenkaan ole olemassa? :D

Sinusta siis kateutta ei ole köyhien ja varakkaiden välillä. No se on kyllä todella naiivia ja aliarvioit samalla talouden tuoman turvan merkityksen ihmiselle.

Yhteistyössä