E vieläkään ymmärrä miksi vedät tähän mukaan jatkuvasti asioiden hyväksymistä, kun se ei millään tavalla tänne kuulu. Ei se silti ole sen oikeampaa haukkua varakkaita.
Enpä kai ole sanonutkaan, että olisi oikein haukkua ketään.
Mutta kysyn nyt sinulta, keneltä meidän perheen suuret tulot ja bonukset on pois? Mitä hyötyä niiden pienentämisestä siis käytännössä olisi?
Vaikea sanoa, kun en tunne tilannetta tarkemmin. Mutta sinäkään et näköjään osannut lukea noita tekstejäni. Tarkoitin sitä, että on ymmärrettävää, jos joku joka ei itse tule toimeen palkallaan, kritisoi sitä, että joku muu saa kuukaudessa sen, mitä iste saa vuodessa tai enemmänkin ja bonukset päälle. Ja että se kritiikki ei ole pelkkää kateutta, vaan se voi olla paljon muutakin. Enemmän otin kantaa liian pieniin palkkoihin kuni suuriin palkkoihin. Ja oikeisin tuon Happygirlin virheellistä käsitystä siitä, että suuret palkat ja bonukset kertovat suoraan valtavasta ahkeruudesta tai muita kovemmasta työnteosta - tai että ainakaan palkkojen suuruudesta ei voi mitata tai päätellä sitä kovaa työntekoa.
Voidaan me sopia, että mitä tahansa tilanteita kukakin tänne antaa esimerkiksi, niissä ei missään nimessä ole kyse kateudesta vaan keksit aina jonkun kiertoreitin. Ilmeisesti et vain kestä sitä totuutta, että ihmiset kadehtivat varakkaampia ja käyttäytyvät surkeasti.
Onko sinusta siis kaikki kritiikki aina pelkkää kateutta???
Niin, ja vielä tuohon itseään varakkaampien kadehtimiseen - olen yrittänyt täällä kysellä, että miten se kateus sitten ilmenee ja kuinka yleistä luulette sen olevan? Kukaan ei ole osannut vastata. En ole itse koskaan huomannut, että kukaan minua pienituloisempi tai köyhempi olisi kadehtinut minua ainakaan rahan takia - olisikin kiva tietää, millaisia kokemuksia muilla sitten on, kai se kateus jotenkin selvästi näkyy, jos kerran olette niin varmasti sen huomanneet? Ja kertokaa nyt että osaan sitten päätellä, jos joku vaikka joskus kadehtii
Viimeksi muokattu: