Miksi varakkaita aina kadehditaan? Vaikka kukaan ei tietenkään koskaan myönnä kadehtivansa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E vieläkään ymmärrä miksi vedät tähän mukaan jatkuvasti asioiden hyväksymistä, kun se ei millään tavalla tänne kuulu. Ei se silti ole sen oikeampaa haukkua varakkaita.

Enpä kai ole sanonutkaan, että olisi oikein haukkua ketään.

Mutta kysyn nyt sinulta, keneltä meidän perheen suuret tulot ja bonukset on pois? Mitä hyötyä niiden pienentämisestä siis käytännössä olisi?

Vaikea sanoa, kun en tunne tilannetta tarkemmin. Mutta sinäkään et näköjään osannut lukea noita tekstejäni. Tarkoitin sitä, että on ymmärrettävää, jos joku joka ei itse tule toimeen palkallaan, kritisoi sitä, että joku muu saa kuukaudessa sen, mitä iste saa vuodessa tai enemmänkin ja bonukset päälle. Ja että se kritiikki ei ole pelkkää kateutta, vaan se voi olla paljon muutakin. Enemmän otin kantaa liian pieniin palkkoihin kuni suuriin palkkoihin. Ja oikeisin tuon Happygirlin virheellistä käsitystä siitä, että suuret palkat ja bonukset kertovat suoraan valtavasta ahkeruudesta tai muita kovemmasta työnteosta - tai että ainakaan palkkojen suuruudesta ei voi mitata tai päätellä sitä kovaa työntekoa.

Voidaan me sopia, että mitä tahansa tilanteita kukakin tänne antaa esimerkiksi, niissä ei missään nimessä ole kyse kateudesta vaan keksit aina jonkun kiertoreitin. Ilmeisesti et vain kestä sitä totuutta, että ihmiset kadehtivat varakkaampia ja käyttäytyvät surkeasti.

Onko sinusta siis kaikki kritiikki aina pelkkää kateutta???

Niin, ja vielä tuohon itseään varakkaampien kadehtimiseen - olen yrittänyt täällä kysellä, että miten se kateus sitten ilmenee ja kuinka yleistä luulette sen olevan? Kukaan ei ole osannut vastata. En ole itse koskaan huomannut, että kukaan minua pienituloisempi tai köyhempi olisi kadehtinut minua ainakaan rahan takia - olisikin kiva tietää, millaisia kokemuksia muilla sitten on, kai se kateus jotenkin selvästi näkyy, jos kerran olette niin varmasti sen huomanneet? Ja kertokaa nyt että osaan sitten päätellä, jos joku vaikka joskus kadehtii ;)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30328895:

Vaikea sanoa, kun en tunne tilannetta tarkemmin. Mutta sinäkään et näköjään osannut lukea noita tekstejäni. Tarkoitin sitä, että on ymmärrettävää, jos joku joka ei itse tule toimeen palkallaan, kritisoi sitä, että joku muu saa kuukaudessa sen, mitä iste saa vuodessa tai enemmänkin ja bonukset päälle. Ja että se kritiikki ei ole pelkkää kateutta, vaan se voi olla paljon muutakin. Enemmän otin kantaa liian pieniin palkkoihin kuni suuriin palkkoihin. Ja oikeisin tuon Happygirlin virheellistä käsitystä siitä, että suuret palkat ja bonukset kertovat suoraan valtavasta ahkeruudesta tai muita kovemmasta työnteosta - tai että ainakaan palkkojen suuruudesta ei voi mitata tai päätellä sitä kovaa työntekoa.

Niin, ja vielä tuohon itseään varakkaampien kadehtimiseen - olen yrittänyt täällä kysellä, että miten se kateus sitten ilmenee ja kuinka yleistä luulette sen olevan? Kukaan ei ole osannut vastata. En ole itse koskaan huomannut, että kukaan minua pienituloisempi tai köyhempi olisi kadehtinut minua ainakaan rahan takia - olisikin kiva tietää, millaisia kokemuksia muilla sitten on, kai se kateus jotenkin selvästi näkyy, jos kerran olette niin varmasti sen huomanneet? Ja kertokaa nyt että osaan sitten päätellä, jos joku vaikka joskus kadehtii ;)
Todella moni on jo kertonut kokemuksistaan.

Yleensä kritiikki joka kohdistuu toisen omistamiin asioihin on puhdasta kateutta, annan nyt esimerkin ostin kalliin auton 63 000 sain välittömästi kuulla useammalta ihmiseltä, etteivät he ymmärrä miksi ostin juuri tuon auton.. Moni työkaveri myös alkoi keskustelemaan siitä kuinka tyhmää on laittaa omaisuutta autoon..

Toinen esimerkki, Sain kesämökin muutama vuosi sitten jossa oli paljon rantaviivaa ja niihin rakennusoikeus.. Tuttavani joka oli aiemmin kehunut kyseistä aluetta paljon alkoikin yllättäen morkkaamaan aluetta ja oli vahvasti sitä mieltä ettei noilla tonteilla ole arvoa..

Miksi sitä pitäisi kritisoida jos joku Pertti saa it-alalla 10t kuukaudessa ja siivooja-Jarkko 1800ekk? Miten se siivooja hyötyy tästä kritisoimisesta kohdistaessaan tämän juuri Perttiin?

Eli sinun mielestäsi tässä ketjussa ei ole tullut esiin niitä kateelllisuushetkiä? Käännät ne vain mielesi mukaisiksi, kun kukaan ei-vaan-voi-olla kade varakkaalle?

Yleensä kritiikki joka kohdistuu toisen omistamiin asioihin on puhdasta kateutta, annan nyt esimerkin ostin kalliin auton 63 000 sain välittömästi kuulla useammalta ihmiseltä, etteivät he ymmärrä miksi ostin juuri tuon auton.. Moni työkaveri myös alkoi keskustelemaan siitä kuinka tyhmää on laittaa omaisuutta autoon..

Toinen esimerkki, Sain kesämökin muutama vuosi sitten jossa oli paljon rantaviivaa ja niihin rakennusoikeus.. Tuttavani joka oli aiemmin kehunut kyseistä aluetta paljon alkoikin yllättäen morkkaamaan aluetta ja oli vahvasti sitä mieltä ettei noilla tonteilla ole arvoa..

Itsekin tulkitsisin tuollaisen kateudeksi tai joksikin vastaavaksi. Mutta tosiaan, onpa käynyt hyvä tuuri kun en itse ole kokenut tuollaista sen enempää rahan kuin muidenkaan asioiden suhteen.

Silti kaikki kritiikki ei ole kateutta. Jos esim. henkilö X ostaa tonnin laukun ja henkilö Y toteaa toiselle, että ei kyllä ymmärrä, miksi joku ostaa tonnin laukun, niin kyse voi olla ihan siitäkin, että ei tykkää tuollaisesta shoppailukulttuurista. En muuten itsekään ymmärrä, miksi joku maksaa älyttömiä summia vain merkin takia laukusta, joka omasta mielestäni on ruma, tosin en kyllä koskaan puhu aiheesta. Jotkut vaan ovat sellaisia, että jauhavat tällaisista asioista, vaikka ne voisi sivuuttaakin ja antaa olla.

Tunnen todella varakkaita ja hyväpalkkaisia ihmisiä, itsekin olen korkeakoulutettu mutta sairauden vuoksi pienituloinen.
Osa näistä ns.parempiosaisista omalla käytöksellään saa vihat niskaansa ja en näe sitä kateutena rahasta/omaisuuksista. ;) Se on helppoa toki vetää kateuskortti esiin, kun ihmiset katoaa ympäriltä tai kritisoi omaa käytöstään.
Esim. Osa valittaa miten joku vähempiarvoinen ihminen voi ostaa samoja juttuja kuin itse & tuntuu olevan suuri vääryys jos joku osaa säästää tai saa vaikka lahjaksi jotain tyyriimpää?
Arvostellaan tukia ja selitellään pienituloisille kuinka satasella voi syödä oikein hyvin!

Eräs kaverini äkkirikastui ja hänen käytös muuttui parissa kuukaudessa, ihan eri ihmiseltä tuntuu. Joten vähensin yhteydenpitoa, en rahan vuoksi vaan etten jaksanut niitä ihmettelyjä kuinka en voi tehdä sitä tai tätä ja kuinka sitä nyt voi kuka vaan mennä lääkäriin tuosta vaan. (itse kun otti kalleimmat mahdolliset terveyspalvelut ja muita sättii, ettei kukaan joudu odottamaan aikoja Suomessa... ennen valitti itsekin ettei kunnalliseen hammashoitoon pääse ajoissa) Korkeita asumiskuluja ihmettelee myös, koska itsehän asuu velattomassa talossa nykyään ;) Kuulemma jokainen voi määritellä kulunsa.. juu niin voikin muttei kaikki voi maksaa edes kohtuullista asuntolainaansa kerralla. Ennen oli sekin toisin. Myös kaikki toimeentulotuet, työttömyyskorvaukset ovat nykyään hänen mielestään aivan liian korkeita koska itsekin pärjää ilman niitä tai työntekoa. :D
- nyt kaikki ovat hänelle "kateellisia" vaikka itse muuttui muita arvostelevaksi ja sättiväksi tyypiksi.
Kyllä, olen mielummin empatiaa tunteva ja kuunteleva ystävä muka köyhänä kuin vältelty entinen ystävä.. Hieman jopa säälin häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30328957:
Ei, vaan nuo perustelut eivät olleet ihan vakuuttavia. Esim. joku esimerkiksi annettu "Seppo on ärsyttävä" - millä perusteella tällainen johtuu Sepon varallisuudesta?

Ihan helvetin naurettavaa että sä kiellät kateellisuuden olemassaolon :)
Hahahah.. Verotoimistoon tulee vuosittain tuhansia ilmoituksia kun ihmiset luulevat naapurin tai sukulaisen painavan pimeitä hommia..

Mä olen elämäni aikana törmännyt kateellisuuteen noin miljardi kertaa, mm ihmisiin jotka ovat halunneet olla mun ystäviä jostain syystä kun tuli nuoruudessa selville kuka mun isä on niin nämä henkilöt eivät sitten enää pitäneetkään yhteyttä..
Johtuisikohan siitä että mua pidettiin kultalusikka suussa syntyneenä-

Alkuperäinen kirjoittaja jklöäölkj;30328960:
Miksi sitä pitäisi kritisoida jos joku Pertti saa it-alalla 10t kuukaudessa ja siivooja-Jarkko 1800ekk? Miten se siivooja hyötyy tästä kritisoimisesta kohdistaessaan tämän juuri Perttiin?

Eli sinun mielestäsi tässä ketjussa ei ole tullut esiin niitä kateelllisuushetkiä? Käännät ne vain mielesi mukaisiksi, kun kukaan ei-vaan-voi-olla kade varakkaalle?

Ei se siivooja hyödykään. Mutta kyse olikin siitä, että jos itse ei tule toimeen omalla palkallaan, on ymmärrettävää kritisoida tilannetta, jossa toiselle tulee rahaa enemmän kuin ehtii käyttää ja toinen ei saa edes jokapäiväiseen elämäänsä tarpeeksi.

Jotkut esille tulleet ovat mahdollisesti kertoneet kateudesta, mutta mukana on aina tulkintaa. Osa saattoi olla jotain ihan muuta. Minusta tuntuu, että ihmiset tykkäävät ajatella, että muut kadehtivat heitä ja tulkitsevat sen vuoksi kaikki hiljaiset hetketkin (!) kateudeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30328971:
Silti kaikki kritiikki ei ole kateutta. Jos esim. henkilö X ostaa tonnin laukun ja henkilö Y toteaa toiselle, että ei kyllä ymmärrä, miksi joku ostaa tonnin laukun, niin kyse voi olla ihan siitäkin, että ei tykkää tuollaisesta shoppailukulttuurista. En muuten itsekään ymmärrä, miksi joku maksaa älyttömiä summia vain merkin takia laukusta, joka omasta mielestäni on ruma, tosin en kyllä koskaan puhu aiheesta. Jotkut vaan ovat sellaisia, että jauhavat tällaisista asioista, vaikka ne voisi sivuuttaakin ja antaa olla.

Eikös normaali käytöstavat omaava henkilö pidä noissa tilanteissa suunsa kiinni?
Miksi ihmeessä pitäisi kommentoida mitään jos ei tykkää laukusta, sehän kuitenkin on toisen ihmisen ja hän on siihen tyytyväinen...

Samaan tapaan en mäkäään mene haukkumaan kenenkään ulkonäköä tai kampausta vaikkei mun mielestä toimisikaan.

Ihan helvetin naurettavaa että sä kiellät kateellisuuden olemassaolon :)
Hahahah.. Verotoimistoon tulee vuosittain tuhansia ilmoituksia kun ihmiset luulevat naapurin tai sukulaisen painavan pimeitä hommia..

Mä olen elämäni aikana törmännyt kateellisuuteen noin miljardi kertaa, mm ihmisiin jotka ovat halunneet olla mun ystäviä jostain syystä kun tuli nuoruudessa selville kuka mun isä on niin nämä henkilöt eivät sitten enää pitäneetkään yhteyttä..
Johtuisikohan siitä että mua pidettiin kultalusikka suussa syntyneenä-

En ole kieltänyt kateuden olemassa oloa. Mutta tuo on oma tulkintasi - voihan se olla, että sinua pidettiin liian hyväosaisena. Mutta voi myös olla, että tapasi puhua varallisuudestasi vaikutti ylimieliseltä. Voi myös olla, että olit ylimielinen.

Itse satun tietämään yhden tyypin, joka on myös menettänyt kavereitaan mentyään varakkaan miehen kanssa naimisiin. Osa kyllästyneistä kavereista on jopa parempiosaisia kuin hän itse, mutta ihmiset eivät vaan jaksaneet enää kuunnella ihmistä, jolla oli noussut miehen rahat päähän ja joka oikeasti leveili niillä rahoillaan jatkuvasti ja kaikille ja alkoi haukkua köyhiä ihmisiä (jollainen oli itse ollut aiemmin). En väitä toki, että sinä olisit ollut tällainen, mutta tuossa on vaan yksi esimerkki, jossa kyse ei ollut muiden kateudesta vaan siitä, että ihmisessä itsessään oli jotain vikaa.

Eikös normaali käytöstavat omaava henkilö pidä noissa tilanteissa suunsa kiinni?
Miksi ihmeessä pitäisi kommentoida mitään jos ei tykkää laukusta, sehän kuitenkin on toisen ihmisen ja hän on siihen tyytyväinen...

Samaan tapaan en mäkäään mene haukkumaan kenenkään ulkonäköä tai kampausta vaikkei mun mielestä toimisikaan.

Tottakai, sitähän kirjoitinkin. Ja tarkoitin, että kommentoi jollekin kolmannelle henkilölle. Mutta kuten kirjoitin, voisihan asiasta silti jättää sanomattakin. Olet oikeassa, tapa on huono, mutta ei siitä silti voi sanoa henkilön olevan nimenomaan kateellinen. Hänhän voi vaan rehellisesti vaikka inhota niitä laukkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30328984:
En ole kieltänyt kateuden olemassa oloa. Mutta tuo on oma tulkintasi - voihan se olla, että sinua pidettiin liian hyväosaisena. Mutta voi myös olla, että tapasi puhua varallisuudestasi vaikutti ylimieliseltä. Voi myös olla, että olit ylimielinen.

I.

Hmm, ajelin silloin vaatimattomalla autolla ja asuin opiskelija solussa, mainitsin kyselijöille isästäni siinä tilanteessa kun he kysyivät olenko sukua..
Olen aina pitänyt hyvin vähän melua tuosta asiasta siihen aikaan en mielellään paljastanut edes sitä mitä isäni tekee työkseen..

Silti jostain kumman syystä huomasin tuon ilmiön toistuvan ja sain silloin kuulla asiasta usein esim baarissa ollessani.
Tarjoa nyt sulla on kumminkin varaa ymym ja kun ei v....u ollut kun elin omillani :)

Paikallislehti teki mun faijan urakasta ison jutun joskus 2000 luvun alussa jossa mainittiin että veloitus kuukauden hommasta oli 440 000mk ton jutun seurauksena mä sain kuulla vittuilua todella paljon..
Varmaan siihen joku muu syy oli kuin kateus... Mä en vaan koskaan ole keksinyt mikä-

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30328957:
Ei, vaan nuo perustelut eivät olleet ihan vakuuttavia. Esim. joku esimerkiksi annettu "Seppo on ärsyttävä" - millä perusteella tällainen johtuu Sepon varallisuudesta?

Mikä olisi tarpeeksi vakuuttavaa? Pitäisikö henkilön huutaa suoraan että olen niin hiton kateellinen että vihaan sinua, jotta uskoisit?

No kerron nyt kuitenkin vaikka tämä ei tietenkään riitä ja käännät varmasti asian, mutta eräs ystävä tekee nimenomaan sitä hiljaisuusjuttua ja sitten epäsuoraa vähättelyä myös. Esimerkkejä on lukuisia, mutta ne liittyvät aina jollain tavalla rahaan.
Muutimme aikoinaan pieneen kaksioon mieheni kanssa ja siitä hän löysi kyllä positiivista sanottavaa. Itsellään oli vähän suurempi siihen aikaan. Sitten se kääntyikin, ostettiin aina vähän isompi sitö mukaan mitä tarvittiin/haluttiin ja ero häneen kasvoi. Mitä "hienompi" hankittiinkaan, esim auto, asunto, telkkari..hitto pöytä, tietokone, astianpeskone tai mitä tahansa rahalla saatavaa mukaanlukien osakkuudet jne, sitä vähemmän häneltä kuuli mitään positiivista. Tämä hienompi oli siis aina kalliimpi, se oli se punainen vaate. Sen sijaan googletti heti ensimmäisenä sen koneen, alueen tai AUDIN :D kaikki viat (aikaisemmista halvoista autoista ei ikinä mitään) ja kertoi niistä naureskellen meille. Nyt vasta vajaa vuoden aikana onkin ollut tuota käytöstä ja syyn saa arvata.

Sitten ostettiin isompi ensiasunto kuin heillä, siitäkin löytyi kaikkia vikoja tietenkin (ei löytynyt sillon kun oli pienempi asunto). Sitten tulikin hyvä työtarjous miehelleni Amerikkaan ja tottakai se oli ihan "pyh". Yhtäkkiä tämä jenkkihypettäjä ei ollutkaan yhtään kiinnostunut Amerikasta eikä oikeastaan edes kiinnostanut tulla kyläilemään kun ei se tosiaan yhtään kiinnosta. (aikaisemmin kummasti kiinnosti)

Tässä muutamia esimerkkejä, mitä muuta tuo on?
Ja ei, emme leuhota asioilla(emmekä ole rikkaitakaan). Varsinkin tämän ihmisen kohdalla jätämme mieluummin kertomatta monista asioista mistä ehkä voisimme puhua muiden kanssa luonnollisemmin. Asunnot ja autot nyt vaan valitettavasti näkyy aika selkeästi ja ei voitu olla kertomatta lähdöstäkään.

Nyt kun on se isompi asunto niin viimeksi puhuikin, että harkitsevat 20m2 suurempaa asuntoa kuin meillä ja onhan siinä sitten oltava muitakin hienompia juttuja kuin meidän asunnossa. Mietin vaan mielessä, että pidän varmaan suuni kiinni siitä, että tarkoituksenamme on lähivuosina ostaa vielä sitäkin suurempi asunto. Tulkoot ikävänä yllätyksenä sitten. Onhan se varsin ikävää jos kaverilla menee hyvin. (?!)

Viimeksi muokattu:
Mikä olisi tarpeeksi vakuuttavaa? Pitäisikö henkilön huutaa suoraan että olen niin hiton kateellinen että vihaan sinua, jotta uskoisit?

. Sensijaan googletti heti ensimmäisenä sen koneen, alueen tai AUDIN :D kaikki viat (aikaisemmista halvoista autoista ei ikinä mitään) ja kertoi niistä naureskellen meille.

Kyllä mörköäiti varmasti tuossakin vaiheessa saisi uskoteltua itselleen ettei huutaja tarkoita tuota..

Hahah google juttu pisti naurattamaan silloin kun ostin tuon 63k€ maksavan auton mun kaveri toimi täysin samoin, entinen autohullu ei ikinä halunnut ajaa kyseisellä autolla >:) Ja oli niin perkeleen onnellinen kun autoon tuli vikaa.

Tarkoitin sitä, että on ymmärrettävää, jos joku joka ei itse tule toimeen palkallaan, kritisoi sitä, että joku muu saa kuukaudessa sen, mitä iste saa vuodessa tai enemmänkin ja bonukset päälle. Ja että se kritiikki ei ole pelkkää kateutta, vaan se voi olla paljon muutakin.

No se jos joku tienaa hyvin/on periny/tehny rahakkaan naimakaupan ei sinänsä o kateuden kohde tai syy. Kateuteen taipuvaiset kun oikeesti tuppaavat kadehtimaan myös taaempana ketjussa mainittua ostarin Peraa joka aamuysiltä menee baariin ottamaan sen kolmen euron kaljan.

Samoin kuin ketjus mainittu pikkutytön tappanu kuski, jonka suurin murhe oli se, et lehdessä oli autonsa mallimerkki kirjoitettu halvemmaksi ei autollaan onnistunu herättämään kateutta, vaan vastenmielisyyttä.

Eflopille sit vois olla vähän kade. Just oli lehdessä, et jokainen päivänsä dirikana söi firman arvosta 18 miljoonaa ja se oli sit parinkymmenen miljoonan bonuksien arvoinen asia. Tiedä sit onko toikaan kateutta vai vaan asian ihmettelyä?

Jotenkin taitaa olla silviisiä, et kateutta herättävät ne jotka vaikuttavat olevan onnellisia. Ihan varallisuudestaan riippumatta.

Kyllä mörköäiti varmasti tuossakin vaiheessa saisi uskoteltua itselleen ettei huutaja tarkoita tuota..

Hahah google juttu pisti naurattamaan silloin kun ostin tuon 63k€ maksavan auton mun kaveri toimi täysin samoin, entinen autohullu ei ikinä halunnut ajaa kyseisellä autolla >:) Ja oli niin perkeleen onnellinen kun autoon tuli vikaa.

Joo ja siis meidän auto ei tosissaan ollut edes mikään öky-Audi, mutta se riitti kun itsellään oli halvempi auto. Kummallista vielä, kun sen auto oli paljon parempi hänen käyttöön, ei tämä meidän auto olisi mitenkään riittänyt edes hänen tarpeisiin kokonsakaan puolesta, joten todellakin kyseessä oli vain se hinta.

Kaverin kommenteissa autoa koskien se että musta oli jotenkin huono väri autooni ( suurin osa myydyistä oli mustia) kaverin auto oli musta..

Konetyyppi oli huono kuulemma paljon vikoja, ajoin 80tkm ja yksi vesiletku hajosi josta kaverini sai melkein orgasmin.. Sanatarkasti Siinä sen näkee ettei ne osaa autoja tehdä..
Tästä viasta sai myös kuulla kaikki muutkin yhteiset kaverimme.

Hän oli vannoutunut autofani mm audi s4 oli hänen unelma autonsa, silti kun ostin omani niin sain kuulla että neliveto ja iso kone ovat turhia Suomessa..

Ja tuo mun autolla ajaminen, ennen tätä aiemmalla autolla kaverini ajoi usein.. Auton vaihdettuani hän ei ajanut ikinä mun autolla..

Vaihdoin tämän auton halvempaan normaali perheautoon niin yhtä-äkkiä taas kaverikin ajeli mun autolla ja alkoi puhumaan taas miten neliveto ja iso kone olisikin hieno asia :)

• Tykkää
Reactions: Pin
asiantuntijoista sen verran et yhessä duuni paikassa oli kova asiantuntija. tulostimesta loppui muste noh sit kun tilaus oli saapunut niin tää asiantuntija katteli lappua ja sitä kelaa ja sit kun niissä oli väärä numero tää joutu soittamaan ranskaan asti saadakseen opastusta ja siis kaikki tulostimet siinä paikassa oli samaa sarjaa.. sit se kysy multa et mitähän tälle ylimääräselle tehtäis ni mä sanoin et turkkase vaan seuraavaan mistä loppuu muste.. tarina on tosi.. Et mä voisin kyllä tehä saman homman ilman koulututsta :) mut joo kovia piirtämään hienoja kaavioita ja pylpyröitä.. kerran kysyin yheltä johtajalta joka vastasi laadusta ja siisteydestä. oli hienot kaaviot taas ja miten se homma siinä kirjassa hoidetaan oli 50 sivunen vasstaus :) kun kysymys oli missä on jätepisteet työpaikalla :) ja toinen oli miten laatu ja kiire kohtaavat? sit kakkos mieheltä kysyin varaston saldoarvoa ja näit peruskyssäreitä niin se esitti mulle vastarin harmi kun en muista tarkkaan mut se meni jotenkin niin että se kysy multa ssitä samaa takas sitten sanoin emmä tiää siks mä sulta kysyinkin sitä alko punottaa ihan sikana :) noh sit mä sain sitä mun koulutyötä varten taas saatanallisen lista taulukoita..

hauska juttu oli se viel et mua luultiin verotarkasstajaks alemalla tasolla kun ihmettelin miten noin paljon menee hukkaan tota tavaraa ja miten lasskette noi ja noi ukko täris ihan sikana ssiinä ku koitti vastailla vaik mä vaan kysyin sitä koulu juttua varten.. noh sekavaa ssettiä taas mut sillon mulla aukes silmät siihe nettä kyllä suhteillakin pääsee tolalsiin hommiin vaikka juurikaan ymmärä..

Haluaisit siis varakkaita kadehdittavan ja myönnät ettei heitä kadehdita ja sillä verukkeella päättelet heitä kadehdittavan.

Loppudilemma: kadehdit tai et niin siis kadehdit.

lääkäri hommaan sen verta et paljon hyviä ja fiksuja tyyppei. Ainoo en ymmärrä et jotkut nurkuu sitö olikohan se et vuos pitää olla julkisella duunissa. onhan nää saannu kuiteski lähes ilmasen koulutuksen?

Yhteistyössä