Miksi työttömät vievät lapsensa päiväkotiin?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti joka on lastensa kanssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti joka on lastensa kanssa

Vieras
Kertokaa oi hyvät ihmiset, että miksi ihmeessä työttömät, kotona olevat vanhemmat vievät lapsensa päiväkotiin?
Tiedän, että tähän vastataan nyt että siksi koska lapseni tarvitsee virikkeitä. Ettekö ole kuulleet ohjatusta puistotoiminnasta? Mll:n ja srk sekä kaupungin kerhoista ja perhekahviloista? Puistoissa on aina joku leikkiseuraksi! Kotona voi askarrella ja järjestää temppurataa tai vaikkapa musisoida.
Sanon suoraan, että pidän jokaista lapsensa pk:hon vievää työtöntä laiskimuksena ja oman hyvän tavoittelijana. Onhan itselle enemmän aikaa kun lapsi on muiden holhottavana. Onhan se ihanaa kun saa rauhassa puuhailla omiaan ja joku muu kasvattaa lapset ja hoitaa heille virikkeitä.
Lapsi on lapsi vain vähän aikaa. Miksi vanhemmat tahallaan haluavat luovuttaa osan tästä muille?
Ottakaa hyvät äidit vastuu lapsistanne ja heidän kasvatuksestaan ja olkaa aidosti ja oikeasti lastenne elämässä mukana kun teillä kerran on siihen etuoikeutettu mahdollisuus!!

Siksi että lapsella on siellä hyvä ja mukava olla kavereiden kanssa ja on paljon hauskaa tekemistä. Mitä ihmettä me kahdestaan kotona nököttämään kun toiselle voi tarjota mukavampia päiviä kuin itselle? :)

Ei, kun siksi, että poika olisi menettänyt hoitopikan, ja mitenkäs minä sitten olisin lähtenyt pikakomennuksella töihin...? Toisekseen 5 v. tosiaankin tarvitsee leikkikavereita, siksi kävi olemassa hoidossa 2 - 3 päivänä viikossa, vaikka itse olinkin hetken työttömänä.

onko tullut pieneen mieleesi, että työnhakijan täytyy olla ¨koko ajan¨ valmis olla vastaanottamaan työpaikka. Lastenhoitopaikan puuttuminen ei ole syy kieltäytyä työstä. Ja ainakin täällä meidän kunnassa on neljän kuukauden hoitojonotukset ja pienen hoitomäärä 8pv/kk. jos haluat sitä paikkaa pitää.
En minäkään työttämänä lastani tarhaan veisi.

Siksi että lapsella on siellä hyvä ja mukava olla kavereiden kanssa ja on paljon hauskaa tekemistä. Mitä ihmettä me kahdestaan kotona nököttämään kun toiselle voi tarjota mukavampia päiviä kuin itselle? :)

eikö teillä ole lapsia omassa pihapiirissä? eikö teillä ole perhetuttuja joilla lapsia? Miksi ihmeessä sinä nököttäisit lapsesi kanssa kahdestaan kotona? Vastaus: et jaksa järjestää lapsellesi virikettä, et viedä häntä puistoon, perhekahvilaan tms jossa saisi ikäistään seuraa.

[QUOTE="vieras";22477440]Aattelitko että hoitopaikan saa sitten kun vaan sormia napsauttaa, kun niitä töitä taas löytyy?[/QUOTE]

Aattelitko miten mä TYÖSSÄKÄYVÄ saan sen hoitopaikan kun työttömien laiskojen äitien kullanmurut vie ne vähätkin tarhapaikat???!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti joka on lastensa kanssa;22477467:
eikö teillä ole lapsia omassa pihapiirissä? eikö teillä ole perhetuttuja joilla lapsia? Miksi ihmeessä sinä nököttäisit lapsesi kanssa kahdestaan kotona? Vastaus: et jaksa järjestää lapsellesi virikettä, et viedä häntä puistoon, perhekahvilaan tms jossa saisi ikäistään seuraa.

Juu, ei ole mitään tekemistä. Simple as that.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti joka on lastensa kanssa;22477467:

mut vastaappa tähän: jos työtön työnhakija pitää lapsensa kotona ilman hoitopaikkaa ja saakin osoituksen hakea duunia. Työtä haetaan ja päästään haastatteluun. Mihis muksu siks aikaa kun haastattelussa ollaan?

Haastattelun jälkeen saat tietoosi että seuraavan viikon maanantaina tulis alottaa. Minne lapsi jos ei ole hoitopaikkaa valmiina.

Kahdessa viikossa tulis hoitopaikka järjestää mutta 2 vkoo on liian pitkä aika. Siin voi mennä duunipaikka sivusuun.. ymmärrän täysin.

että isomman lapsen kanssa kotona oleminen vaatii paljon,esim 4v kuka haluaa kokoajan touhuta ja pitää olla kavereita yms. siksi monet joilla esim vauva ja isompi vievät isomman hoitoon..mä en vaan tehnyt niin ja kaikki tutut jotka tekee niin olettaa että mä pienemmän kanssa vaan loikoilen päivät ja isompi kattoo telkkaa..vaan eipäs mee niin,mun päivät on täynnä ohjelmaa ja tekemistä.vauvan synnyttyä en ole levänny hetkeäkään..mutta teen näin vaan koska koen että mun lapset on sen verran ainutlaatusia ja tärkeitä että haluan olla täysillä mukana niiden elämässä.erossa keretään olla paljon tulevaisuudessaki kun on koulut yms harrastukset.

Tarkoitankin tällä keskusteluaherättävällä, provosoivalla viestilläni niitä työttömiä jotka ovat työttömänä kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen. Niitä, joilla ei ehkäpä ole aikomustakaan palata työelämään pieneen hetkeen.
Ymmärrän täysin ns aktiivisen työnhakijan joka todellakin hakee työtä ja käy aktiivisesti haastatteluissa jne. Tässä vain piilee se pieni seikka, että nämä kyseiset hakijat yleensä työllistyvätkin oman aktiivisuutensa vuoksi hyvinkin nopsaan.

[QUOTE="nana";22477477]Kaikille löytyy hoitopaikka. Idiootti.[/QUOTE]

joo, mut en mä sitä mistään vitun kiinasta halua sen takia, ku joku laiskamamma on vieny lähipaikan tarhapaikat!

No mun on tarkoitus palata työelämään, mutta työpaikkaa ei ole odottamassa. Olen hakenut lapsille hoitopaikkoja vuodenvaihteesta alkaen ja haen töitä koko ajan. Mutta jos paikat järjestyy hakemastani paikasta, niin otan ne vastaan, on töitä tai ei. Ihan siksi että on sitten hoitopaikat järjestyksessä, pystyn ottamaan sitten töitä vastaan nopeallakin varoitusajalla. Mutta mun on kyllä todella tarkoitus mennä töihin niin pian kuin mahdollista vuodenvaihteen jälkeen. Tietty jos työpaikkaa ei heti löydy, niin sitten lapset käyvät turhaan hoidossa, mutta en ala paikkoja riskeeraamaan.

Jotta voisivat ottaa työ/koulutuspaikan vastaan vaikka päivän varoitusajalla - toisin lapsiaan kotona työttömyyskorvausten turvin hoitavat kotiäidit, jotka ruikuttaa "mutku lapsella ei oo hoitopaikkaa!" kun työkkäri tarjoaa työtä tai kurssia, ja sen jälkeen ruikkaavat karenssista jonka ovat täysin oikeutetusti saaneet :xmas:

Jotta lapsi ei kärsisi vanhemman työttömyysjaksosta, vaan saisi jatkaa tuttua arkeaan tutussa päiväkodissa tuttujen hoitajien ja kavereiden ympäröimänä.

Vaikkapa siksi?

Aattelitko miten mä TYÖSSÄKÄYVÄ saan sen hoitopaikan kun työttömien laiskojen äitien kullanmurut vie ne vähätkin tarhapaikat???!!

Ööö.. mä ainakin sain ihan hyvin tarhapaikan. Ei mitään ongelmaa. Nyt olen kotona kuopuksen kanssa, ja esikoinen hoidossa. Ja saa ollakkin.
Paikasta en luovu, enkä rytmistä. kuopus aloittaa tarhan 1.3 ja itse menen silloin töihin.
Ja sitä paitsi. nykyään työttömien lapset eivät saa kokopvä paikkaa, eivät ainakaan tuolta missä mun lapsi on. Paikka voidaan muuttaa kokopäivä hoidoksi, jos tilanne muuttuu ja on resursseja..

työtön työnhakija jonka lapsi tarvitsee rutiinit ja sopeutuu huonosti uusiin tilanteisiin ilmoittautuu täällä...en maksa tosin hoidosta mitään mutta en maksanut kyllä opiskelijanakaan..nyt vaan töitä odotellessa..hakiessa ja itkiessä...ja sinne töihin voi tosiaan joutua ihan parin päivän varotusjalla. ei siinä sitten enää sopeuta lasta uuteen rytmiin jne..

Yhteistyössä