MIKSI tuttipullot pitää sterilisoida joka käytönjälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä en ole tätä koskaan ymmärtäny. Että miksi?
Eihän tuttiakaan sterilisoida joka kerran jälkeen?
Mut miksi pullot ja pullotutit?
Suomessa on niin puhdas vesi ja hyvät pesuaineet et kyllä se on ihan turha joka välissä keittää niitä pulloja.

No ei niitä tarvikaan. :xmas: Kuka käskee? tervettä järkeä saa käyttää. Jos mä syöttäisin vastasyntynyttä pullosta niin voisin keittää ne ehkä 2-3 päivän välein, muuten sais tavallinen pesu riittää. Isomman vauvan pullon keittäisin ehkä kerran kuussa, jos muistaisin.

No ei tarvitse joka kerta. Itse esim käytän yhtä pulloa yhden yön läpi siten, että huuhtelen syöttöjen välillä huolella kuumalla vedellä. Sitten laitan aamulla sen pesukoneeseen, jossa kuumassa steriloituu.

Ei kai siihen ole järkevää syytä. Mietin tuota neuvoa että onko se sellaisia äitejä varten jotka eivät edes pese pulloa.. Niin toi neuvo tavallaan saisi ne edes pesemään pullon. Tuskin sitäkään. Itse en siis todellakaan desinfioi pulloja.

En miekään. Pullot ja tutit keitin tasan sen kerran kun käyttöön otin. Silleen ne laitoksella jo neuvoivat ettei tartte kun pestä hyvin ja nykyään se riittää. Ei tuolla oo ollu mitään mahatauteja tuttiaikana ja sillo alussa ku pulloakin sai.

Maito on hyvä bakteerialusta. Jos pullot ja tutit pesee heti käytön jälkeen, ei niihin tietenkään ehdi mitään kasvaakaan. Mutta turha niitä on liottaa...

Yhteistyössä