Kuspää perhetyöntekijä tehnyt lastensuojelu ilmoituksen meistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihtuttaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kun sain kolmannen lapsen meille tarjotiin jokaisella neuvolakäynnillä perhetyöntekijää. kahdella oli 1v ikäeroa ja vanhin 4v.
jaksoivat ihmetellä mun jaksamista ihan joka kerta. kieltäydyin,koska en tuntenut mitään tarvetta ulkopuoliseen apuun.
mulla on ja oli sillonkin mies joka oli päivät töissä,mutta aina 16 eteenpäin kotona. vkonloppuisin sain nukkua pidempään ja sekä mun että mieheni vanhemmat tykkäsi ja tykkää edelleen hoitaa lapsia.
meillä ei ole koskaan ollut asiaa lastensuojeluun tai ongelmia muutenkaan mistä ne ois voinu saada päähänsä ettei "pärjätä" neuvolantäti vain oletti etten voi jaksaa kolmen pienenkanssa. miksi niin,entiedä.

kieltäydyin tuosta avusta monesti ekan 6kk aikana,sitten se lopetti kyselemisen. toivottavasti vaan tajus kysyä sellaiseltakin äidiltä joka sitä apua tarvis vaikkei ehkä itse uskaltanutkaan kysyä.

Tuosta tukiperhehommastahan voit kyllä kieltäytyä. Lapsethan voivat olla yökylässä sukulaisten (esim. serkut, mummola) luona aina välillä - ja tämänhän voit ihan sanoa niille sossuillekin. Onko heidän mielestään välttämätöntä että lapset tukiperheeseen menee? Jos, niin miksi? Sinuna tosiaan ottaisin selvää, minkä takia sukulaiset eivät kelpaa tähän tukemiseen, kun teiltä kerran tuota tukiverkkoa jo omastakin takaa löytyy.

Oletko ap nyt ollut yhteydessä sossuihin (en ole lukenut nyt koko ketjua, joten anteeksi jos olet jo täällä jossain asian tuonut esille) ja kysellyt heiltä, mihin ihmeeseen he perustavat nämä ketjun alussa kertomasi asiat? Miksi perhetyöntekijän on pakko viedä lapsi sinne - miksei vaikka joku sukulainen kelpaa viemään?

Minä odotin esikoistani yksin. Tämän vuoksi mulle tarjottiin perhetyöntekijää, mutta en kokenut tälle olevan tarvetta hyvän tukiverkkoni vuoksi. Tätä tyrkytettiin moneen kertaan, mutta loppuihan se sitten aikanaan... :)

ja nyt vittutaa ihan suoraan sanottuna!
ihmettelin miksi he aikaa ovat tunkeneet minulle hanakasti!

Meistä on tehty lastensuojelu ilmoitus etten jaksa 5 lapsen kanssa,vauva syntyi juuri.
Ja selvisi että vaikka se on nimettömästi tehty ainoa joka tiesi minun raskauden aikaisista komplikaatioista oli tuo perhetyöntekijä joka kerran viikossa käy ainoastaan hakemassa ja tuomassa pojan puheterapiasta koska minulla ei ole itselläni autoa millä viedä häntä sinne.

Änkytti vain äsken tuossa kun pojan toi ja kysyin että jaa sinäkös sen ilmoituksen teit että kiitos vain.sanoin vaan että miksi tuollainen että onko kodissani jotain valittamista tai minun voinnissa nyt synnytyksen jälkeen.
Änkytti vain että eihän sinulla enää ole mitään mutta kun sinulla oli raskausajan lopussa niitä komplikaatioita niin pitää sinun saada omaa aikaa,MUTTA ENHÄN MINÄ OLE ENÄÄ RASKAANA ja lisää änkytystä.

Olin raskausaikana kipeä ja liikkuminen siis hankalaa,koti siitä huolimatta siisti ja puhdas,ruokaa kaapissa jne.

Nyt minua ollaan pakottamassa antamaan lapset tukiperheeseen joka toinen viikonloppu ETTÄ SAAN OMAA AIKAA!
hei haloo minulla on 3 viikkoinen vauva miten hemmetti minä tarvitse mitään aikaa itselleni kun voin aivan loistavasti ja jaksetaan miehen kanssa touhuta lasten kanssa.
Väkisin ollaan tunkemassa perhetyötä lisää että tiskaavat siivoovat yms.
SIIS MITÄ HELVETTIÄ OIKEASTI?
minä ja mies osataan täyttää astian pesukone sen 3x päivässä edelleen ja sitten pyykinpesukone aina kun koriin tulee jotain.
eihän oikeasti minua voida pakottaa antamaan lapset vieraaseen paikkaan hoitoon?
sitä se lastesuojelu naine jankasi ja pistin kyllä kovan kovaa vastaan ja sanoin että meillä on 4 eri mummolaa jos tarvitsemme vapaa aikaa että sinne heidät viedään jos tarvetta on!
ei kuulema tukiperhe on oikea ratkaisu että sitä lomaa saadaan..
on se mukavaa kun sinut pakotettaan lomaa viettämään vedoten ettei äiti jaksa 5 lapsen kanssa jos mies käy töissä! se on se peruste mikä kirjattiin tuohon paperiinkin!

anteeksi jos on sekavaa sepustusta ottaa vain päähän!

Just tätä mäkinb pelkään =( Meillekin syntymässä kuudes ja sitten jos jotkut kateelliset puuttuvat elämään noin....

En lukenut kuin pari ekaa sivua kun jutut meni taas sellaisiksi. Huh huh ihmiset, koittakaa nyt käyttäytyä! Mikä tätä palstaa vaivaa kun ihmisillä on hirveä tarve lytätä ja haukkua. Ja vielä äiti-ihmisiä suurin osa, tuollaistako mallia te lapsille haluatte näyttää toisten ihmisten kohtelemisesta?

Ap, voimia ja onpa kurja tilanne. Ymmärrän sen, että monista kirjoittajista saattaa tuntua ihmeelliseltä että joissain kunnissa on tällaisia resursseja. Täällä missä mekin asutaan, on resurssit tosi tiukilla ja hirveässä hädässä olevista perheistäkin kun tehdään ls-ilmoitus niin voi mennä kuukausia tai vuosia ennen kuin mitään tapahtuu. Teen sosiaalityötä ja siksi tiedän. Ehkä siitä tulee monille ajatus, että pitää olla joku pahasti vialla jos tukiperhettä tarjotaan. Sosiaalityötä tekevät ovat kuitenkin vaan ihmisiä, joten virheitä sattuu myös heille. Kuulostaa siltä, että tässä on nyt sellainen. Itselläni on vain yksi lapsi, mutta ihan kamalalta tuntuisi jos lasta oltaisiin viemässä johonkin tukiperheeseen joka toinen viikko, itse haluan lapseni hoitaa.

Pyydä tai vaadi verkostopalaveria! Siellä sitten selvität juurta jaksain, mikä sossuilla nyt mättää että teille työnnetään väkisin tukimuotoa mitä ette halua ettekä koe tarvitsevanne! Muistaakseni sellaiseen on asiakkaalla oikeus. Ja ota mukaan isovanhempia ym. jotka seuraavat tilannettanne läheltä, jotta sinulla on muidenkin näkemystä tueksesi. Tsemppiä!

Mä oon hetken ihmetellyt tuota kun monet toitottaa ettei tuo perhetyöntekijä (tmv) voi tehdä nimetöntä ilmoitusta. Jos se ilmoitus on nimetön, niin mistä ne tietää kuka sen on tehnyt? :D

Muuten tsemppiä ap:lle, mutta toivottavasti olet niissä sossun kanssa käytävissä keskusteluissa rauhallisempi ja asiallisempi kuin täällä - sillä tavalla voit ehkäpä olla uskottavampi omassa asiassasi kuin "hermoheikkona raivopäänä" :)

Alkuperäinen kirjoittaja suurenmoinenelämä;23947532:
Muuten tsemppiä ap:lle, mutta toivottavasti olet niissä sossun kanssa käytävissä keskusteluissa rauhallisempi ja asiallisempi kuin täällä - sillä tavalla voit ehkäpä olla uskottavampi omassa asiassasi kuin "hermoheikkona raivopäänä" :)

Näin. Käyttäydy rauhallisesti, asiallisesti. Harva tuntuu muistavan, että sosiaalityöntekijä on viranomainen. Jokainen ymmärtää, että jos alat poliisille huutamaan, raivoamaan, tappelemaan vastaan niin siitä seuraa vaan lisää ongelmia. Sama koskee sossuja. TEE YHTEISTYÖTÄ. Kerro hyvin selvästi, RAUHALLISESTI, ilman kirosanoja, millon lapset voivat mennä ja minne (mummot yms), miten teillä arki sujuu, mikä sun vointi nyt on verrattuna raskausaikaan ja mainitse että KIITOS AVUSTA mutta sitä EI VIELÄ tarvita ja OTAT VASTAAN sitten kun/jos se on ajankohtaista. Keskustele, neuvottele. Jos sä alat tappelemaan vastaan, käyttäydyt kiihtyneesti, niin se tulkitaan ihan joksikin muuksi kun terveen tasapainoisen hyvinvoivan vanhemman käytökseksi.

Taas yksi äiti joka luulee olevansa itse täydellisyys mutta joka ei sitä todellisuudessa taida olla. Niele se ylpeytes ja ota vastaan se apu mitä tarjotaan. Helpommalla (ja halvemmalla) pääset eroon sossuista niin kuin että lähdet käräjille tappelemaan. Siellähän voit myös hävitä juttusi ja joudut maksamaan paitsi omat myös kotikuntasi sosiaalitoimen oikeudenkäyntikulut.

Taas yksi äiti joka luulee olevansa itse täydellisyys mutta joka ei sitä todellisuudessa taida olla. Niele se ylpeytes ja ota vastaan se apu mitä tarjotaan. Helpommalla (ja halvemmalla) pääset eroon sossuista niin kuin että lähdet käräjille tappelemaan. Siellähän voit myös hävitä juttusi ja joudut maksamaan paitsi omat myös kotikuntasi sosiaalitoimen oikeudenkäyntikulut.

ei ei ei.

Olen tullut siihen johtopäätökseen että monilla sosiaalialan työntekijöillä on hyvin vahva hoito - ja kontrollointitarve sekä oikeassa olemisen ja pätemisen tarve jota he sitten voivat väärällä tavalla myös työssään toteuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt sossun täti vastaa;23887285:
Lisättäköön vielä, että moraalittomampi työntekijä saattaisi antaa tilanteen mennä pahemmaksi ja jättäisi ne ikävät iltatyöt tekemättä ja huostaanoton valmistelematta. Koska, ihan oikeasti, se olisi kyllä helpompaa. Vaan ei oikein. En tokikaan voi kertoa, millaisista oloista tai tilanteista olen huostaanottoja joutunut tekemään, mutta voin kertoa, että suurin osa näistä "paha sossu" - huutelijoista ihmettelisikin sitten korkeintaan sitä, miksi ei toimittu aiemmin. Siksi ei, kun laki suojaa perhettä hyvin pitkälle. Siinä jää joskus lapsi lain jalkoihin, kun aina pitää palauttaa lapsi kotiin esimerkiksi juovien vanhempien ryhdistäydyttyä riittävän pitkäksi aikaa. Olisi mielenkiintoista kyllä nähdä ihmisten mielipiteet sen jälkeen, kun näkisivät mitä me näemme, vaikkapa kuukauden ajan.

Mutta eivätpä näe, ja nettiralli ja ihmeelliset kuvitelmat jatkaa kulkuaan...

Anteeksi nyt mutta on täyttä paskaa ettei huostaanottoa voitaisi tehdä väärin perustein, on täyttä paskaa että aiheettomia huostaanottoja ei ole! Anteeksi mutta ärsyttää koska minä olen läheltä seurannut erään perheen taistelua nimenomaan turhan huostaanototn vuoksi ja he sai lapset kotiin niinku kuuluikin,mutta se vuosi jätti traumat lapsiin ja vanhempiin pelon myös.

Joten kukaan järkevä ihminen ei luota sosiaaliviranomaisiin.

Kyllähän se sosiaaliportistakin on luettavissa että konkreettisesti teillä ei oo tarjota kunnon apua,mutta kontrollia on em.perhetyöntekijän muodossa(ja kyllä tukiperheen on kirjoitettava raportti joka kerrasta kun lapsi on siellä)

[QUOTE="hohhoijaa";23947384]Just tätä mäkinb pelkään =( Meillekin syntymässä kuudes ja sitten jos jotkut kateelliset puuttuvat elämään noin....[/QUOTE]

Kateelliset mistä?

Yhteistyössä