MIKSI tuo tuntematon sotilas esitettään JOKA hemmetin itsenäisyyspäivä??? >:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eikö suomen sodista ole nyt muitakin elokuvia tehty! Vaihtasivat välillä! Mua on ainakin suoraan sanottuna v***ttanut jo monta vuotta tuo sama hemmetin elokuva joka vuosi. Ei sillä, etteikö se olis ihan ok leffa, mutta kun mä en tykkää kattoa yleensäkään samoja elokuvia montaa kertaa, ja varsinkaan vuoden välein... :/ Tyhmää, kun tietää valmiiksi, mitä missäkin kohtaa tapahtuu...

Aivan samat ajatukset minullakin kuin ap:llä!

En ole ikinä tykännyt Tuntematon sotilas -elokuvasta ja se näytetään joka helkkarin itsenäisyyspäivä. |O Esim. Talvisota -elokuva on mielestäni paljon parempi.

Minä olen samaa miettinyt, että minkä ihmeen takia elokuva tulee joka vuosi, mutta sitten keksin että no tietenkin se yritetään näyttää jokaisella kansalaiselle ja minäkin sivistymätön yksilö olen sen 30 vuotta ohittanut, ja niin käy myös tänä vuonna ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Beck:
Minä olen samaa miettinyt, että minkä ihmeen takia elokuva tulee joka vuosi, mutta sitten keksin että no tietenkin se yritetään näyttää jokaisella kansalaiselle ja minäkin sivistymätön yksilö olen sen 30 vuotta ohittanut, ja niin käy myös tänä vuonna ;)

Samoin käynyt minullekin. :D En ole kertaakaan jaksanut katsoa sitä kokonaan, vain pätkiä sieltä täältä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö suomen sodista ole nyt muitakin elokuvia tehty! Vaihtasivat välillä! Mua on ainakin suoraan sanottuna v***ttanut jo monta vuotta tuo sama hemmetin elokuva joka vuosi. Ei sillä, etteikö se olis ihan ok leffa, mutta kun mä en tykkää kattoa yleensäkään samoja elokuvia montaa kertaa, ja varsinkaan vuoden välein... :/ Tyhmää, kun tietää valmiiksi, mitä missäkin kohtaa tapahtuu...

Eikös se kuulu suomen historiaan.. sun mielestä on varmaan käsikirjoittajan mielikuvituksen puutetta, koska suomi hävis sen sodan.. heh

tuleehan TVstä muutakin. Ei se koko päivää pyöri.
joka vuosi syntyy uusia lapsia ja joka vuosi tuntematon sotilas on jollekin uusituttavuus.

Ja itsenäisyyspäivään se ehkä kuuluu niinkun jouluun ne kuluneet joulu ohjelmat.
ehkä ne on tapoja ja niin edelleen.

Traditiohan tuo on, mutta rehellisesti niin minäkään en jaksais sitä kiroilua ja suolenpätkien lentämistä kuunnella ja katsoa joka vuosi, joten kun huomasin että elokuva alkaa klo 11 en sanonut mitään miehelle, joka muuten olis varmaan taas katsonut sen.

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Minusta on taas hyvä että tuo tuntematon tulee joka vuosi, on sen verta nostalginen elokuva. Ja joka vuosi kasvaa uutta sukupolvea sitä katsomaan.

samaa mieltä. Ei sitä taritse katsoa jos noin kovasti ahdistaa, en minäkään katso.
Silti olen tyytyväinen, että tulee. Sodasta on pitkä aika, mutta vielä on elossa ihmisiä joille siitä ei ole kun hetki vain.
Kunnioitus ja nöyryys, on asia jotka tänään pitäisi tuntea, eikä se näytetäänkö joku elokuva vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja sakky:
No miksi joka uudenvuoden yönä esitetään illallinen kahdelle :D
On ollut niin monena vuonna kun vaan muistan, mutta aina se naurattaa

Ja miksi joka päivä tulee salkkareita?
Miksi ne uusitaan joka viikonloppu?
Ja miksi ne uusitaan vielä kesälläkin? Nehän näytetään yhteensä kolmekertaa vuodessa!!!!!
Tuntematon tulee vain kerran vuodessa ja se sentään kertoo kansamme historiasta tärkeimmän asian!

Alkuperäinen kirjoittaja iskari:
Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Minusta on taas hyvä että tuo tuntematon tulee joka vuosi, on sen verta nostalginen elokuva. Ja joka vuosi kasvaa uutta sukupolvea sitä katsomaan.

samaa mieltä. Ei sitä taritse katsoa jos noin kovasti ahdistaa, en minäkään katso.
Silti olen tyytyväinen, että tulee. Sodasta on pitkä aika, mutta vielä on elossa ihmisiä joille siitä ei ole kun hetki vain.
Kunnioitus ja nöyryys, on asia jotka tänään pitäisi tuntea, eikä se näytetäänkö joku elokuva vai ei.

Näinpä.
Tosin meillä se pyröii tuossa taustalla joka vuosi ja katsoo kúka haluaa, muut voi puuhata muuta.
On se kuitenkin aika pirun tärkeä osa meidän kaikkien historiaa.

Ymmärrään toki, että Tuntematon sotilas kertoo suomen historiasta/sodasta ym, mutta eikös muutkin Suomen sodista tehdyt elokuvat kerro samat asiat. Tuo tuntematon sotilas alkaa olla jo niin loppuun kulutettu jokavuotisella esityksellä ja siksi sitä ei viitsisi enää katsoa, enkä ole katsonutkaan. Jos TV:sta näytettäisiin esim. se aijemmin mainitsemani Talvisota, sen kyllä katsoisin.

No se on perinne ihan niinkun joulukuusi :D
Paitsi et joulukuusi seisoo sotkemassa kämppää ihan kokoajan näkösällä, tv:ssä on muitakin kanavia =)
Mä just mietin, et pitäs lukee tuntematon, noi henkilöt on niin hyviiä, aitoja.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No se on perinne ihan niinkun joulukuusi :D
Paitsi et joulukuusi seisoo sotkemassa kämppää ihan kokoajan näkösällä, tv:ssä on muitakin kanavia =)
Mä just mietin, et pitäs lukee tuntematon, noi henkilöt on niin hyviiä, aitoja.

Kirjana se onkin hyvä, elokuva ei koskaan voi vastata kirjaa.