Miksi tuo 4v on alkanut pissata housuun?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ollut yli vuoden jo ihan täysin kuiva, ei ole sattunut vahinkoja juuri ollenkaan. Nyt on n. kuukauden aikana pissannut housuun useita kertoja joko niin, että ihan kunnolla tulee housuun tai sitten niin, että vessaan mennessä lirahtaa vähän. Lapsi itse sanoo, että pissa vaan tulee. Mitä tää nyt on? Meillä ei elämäntilanne ole mitenkään muuttunut tai muutakaan erikoista ole tapahtunut.
 
Meillä myös tuli tuollainen takapakki pari kuukautta takasin. Lähinnäkuitenkin tuota et ei kerennyt vessaan ja vähän tuli. Nyt taasen alkaa tasaantua. Ei malttanut mennä leikeistään vessaan kun liian myöhään. En kummempaa syytä keksinyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ollut yli vuoden jo ihan täysin kuiva, ei ole sattunut vahinkoja juuri ollenkaan. Nyt on n. kuukauden aikana pissannut housuun useita kertoja joko niin, että ihan kunnolla tulee housuun tai sitten niin, että vessaan mennessä lirahtaa vähän. Lapsi itse sanoo, että pissa vaan tulee. Mitä tää nyt on? Meillä ei elämäntilanne ole mitenkään muuttunut tai muutakaan erikoista ole tapahtunut.

meillä ihan sama ja meni vähän aikaa, että vahinkoja sattui useita kertoja päivässä. Nyt tulee silloin tällöin, mutta yöllä tulee vahinkoja. Lapsi nukkuu tosi sikeästi, vaikka olisi pissannut sänkyyn. Jos emme herätä yöllä pissa tulee varmasti sänkyyn.

Meilläkin nämä vahingot alkoivat yhtäkkiä, vaikka muuten on ollut jo 2-vuotiaasta kuiva. Elämäntilanne ei ole muuttunut, joten en myöskään tiedä mistä johtuu. Tosin jos jotain postiivista niin ainakin meillä päivävahinkoja tulee tosi paljon vähemmän kuin noin pari kuukautta sitten.
Kävimme myös lääkärissä jossa otettiin virtsa- ja verikokeet, mutta ei niissäkään ollut mitään. Eli arvoitukseksi jäi tämä vaiva, ainakin meillä.
 
Voisiko liittyä johonkin hermoston kasvuun?! Meillä 4-vuotias reagoi "kaikkeen" pissimällä housuun. Esim. jos joku vieras, ketä ei ole aikoihin nähnyt, tulee tai menee kerhoon pitkästä aikaa. Samoin jos kotona on "kireätä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkapari:
oisko saanu kylmää? pissatulehuskin kannattaa pois sulkea

Voiko se oireilla noin vain? Tai siis ettei ole muita oireita kuin lirahtelu?

Yleensä ei, mut se kannattaa kuitenkin pois sulkea. Jos sulla on tälle aamulle käyntiä tk.ssa ni vie näyte. Tytöillä tuo lirahtelu etenkin kylmään aikaan on hyvinki yleistä, eikä sille ole sen kummempaa syytä..
 

Yhteistyössä