Miksi te juotte muita kuin tuoremehuja?

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
d
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
tuoremehulasissa on 6palaa sokeria
No koska se on sama kuin söisi hedelmiä en siitä välitä.

Miksi joku ostaa mehukattia, jos haluaa mehua? Miksi ei tuoremehua? Sitä mietin itsekin. Väitätkö että mehukatti olisi parempaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletkos koskaan tsekannut tuoremehujen sokerimäärää...
Harvemmin kuitenkaan lisättyä sokeria tai itse en ainakaan osta koskaan sellaisia.

Miksi joku juo virvoitusjuomia, energiajuomia, siideriä, viiniä, kahvia tai ihan mitä muuta vaan kuin vettä? Ikuisuuskysymys, johon ei löydy muuta vastausta kuin että pitää niistä.
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Joko turhaa sokerinlipitystä tai vaihtoehtoisesti turhia keinotekoisia makeutusaineita. Joka tapauksessa ihan turhia lisä- ja säilöntäaineita.
Vesi on ainoa janojuoma tässä perheessä. En ymmärrä yleensäkään tuota mehun lipitystä. Milloin sitä oikein juodaan? On meillä toki vieraiden kanssa mehua aina tarjolla, mutta yleensä?
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
tuoremehulasissa on 6palaa sokeria
No koska se on sama kuin söisi hedelmiä en siitä välitä.
Ei oo sama - mehusta puuttuu mm. hedelmien kuitu. Eli hedelmät hedelminä ja vesi juomaksi, jos nyt oikein aletaan saivarrella :D
Hyllä noissa tuoremehuissa on on sitä sakkaa ihan reilusti :) Omatekoinen nektarini on survottua marjaa :D Toki siinä on sokeria sitten reilusti, mutta en täydellsienä terveysruokana ajattelekaan.

Mä voin juoda kyllä sekä tuoremehua että vettä.
 
Jos mehua tahtoo juoda, niin paras on lisäaineeton marjamehu ilman sokeria, tai pienellä sokerimäärällä jos ei ole parempaa makeutusta tai jos ei voi makeuttamatta juoda.

Tuoremehuista juon ainoastaan luomuappelsiinimehua, max puoli desiä päivässä. Muuten juon vaan vettä, ja satunnaisesti maitoa.
 
hup
Itse olen samaa miettinyt. Eritisesti lapsille juotetaan pillimehuja, joissa vain sokeria ja jotain esansseja. Itse suosin lapsilla vesipulloa, mutta jos on pillimehua, niin jotain täysmehua. Vähän kalliimpaa, mutta taatusti terveellisempää. Ja ei meillä tule pillimehut kalliimmiksi kuin muillakaan, kun mielummin tosiaan juodaan sitä vettä ja vain harvoin mehua.
 
vieras
Jokainen juo mitä juo. Minusta nuo kaikenmaailman hömpötykset sokerista ja sen paheellisuudesta on mennyt jo aikoja sitten yli. Sokeri on minulle luonnontuote ja minä en sitä tietoisesti välttele, juon sitä mitä mieli tekee. Tuoremehuja juon aika paljon, koska etenkin näin raskaana ne oli yhdessä vaiheessa melkein ainoa mitä sain kurkusta alas ja oli ainakin tukusampaa kuin vesi.
 

Yhteistyössä