Miksi tänne kirjoittaa lähinnä tietyntyyppiset ihmiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan Homma-foorumi tää palsta. Mutta ehkä tää kantajengi pysyy täällä siksikin, että aina tänne tulee niitä vanhoja "väärinajattelijoita" joita sitten kiva kiusata.

Ja yksi paasaa sananvapaudesta. En tiedä mitä sanoa. Se mitä tämmöseen turhaan palstaan kirjoittelee on nyt se ja sama. Mutta kun sama ihminen sanoo, että media on rikki kun ei kirjoitella samaa pashaa valtamedioissa. Katsos kun valtamedioilla on se journalistinen etiikka. Ei ne voi kaivaa juutubesta vaan mitä huvittaa ja kirjoittaa ilman faktantarkistusta.

Se ei ole sananvapautta, että saa levittää valheita totena. Vaikka kuinka vääntäisit. että valtamediat huijaa, niin erittäin harvoin ne mistään valheista kiinni jää? Miksikö? Koska heiltä vaaditaan todisteita.

Se, että sä löydät tubesta jonkun mölisijän sanomaan, että "Valtamedia valehtelee" ei vielä tarkoita, että se oikeasti olisi näin.

Totuus on se, että kaikki normaalisti ajattelevat ovat aikapäiviä lähteneet tältä palstalta. Jotkut sitten lukee tätä vielä. Vähän kuin omasta kotimaastaan paenneet seuraavat välillä oman maansa tapahtumia.

Lissun mielestä se, että kaikki saa sanoa ihan mitä vaan on sananvapautta. Kuhan ei sano "senkin ku*ipää". Mutta ei asioista voi keskustella kun toinen elää "omien medioidensa" todellisuudessa ja kiistää suurimman osan medioista. Se olis ihan sama kuin keskustelis pelin säännöistä, mutta toisella olisi Monopolin säännöt ja toisella Afrikan Tähden säännöt.

Johtopäätös: Kyseisen ihmisen kanssa ei voi eikä varsinkaan kannata keskustella. Siksi täältä monet häippässeet. Ja tunkee vielä joka ketjuun ja tukiporukkaa piisaa.

Koskahan viimeksi täällä on ollut joku musta yli vuoden, joka jaksaa persuporukan kanssa vääntää... Ja mikä on lopputulos?

harmaat vittuilijat on karkoittanut suurimman osan entisistä jäsenistä
Minä vähän luulen, että on ennemminkin käynyt niin, että tietyn ikäisiltä ihmisiltä ovat lapset kasvaneet ja heidän tarpeensa tälle palstalle on poistunut. Elämä palannut uomaansa. Mutta samaan aikaan uusia tuoreita vanhempia tulee palstalle entistä vähemmän koska tällaiset foorumit eivät yksinkertaisesti ole enää nuorten ihmisten juttu.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Lissun mielestä se, että kaikki saa sanoa ihan mitä vaan on sananvapautta. Kuhan ei sano "senkin ku*ipää". Mutta ei asioista voi keskustella kun toinen elää "omien medioidensa" todellisuudessa ja kiistää suurimman osan medioista. Se olis ihan sama kuin keskustelis pelin säännöistä, mutta toisella olisi Monopolin säännöt ja toisella Afrikan Tähden säännöt.

Johtopäätös: Kyseisen ihmisen kanssa ei voi eikä varsinkaan kannata keskustella. Siksi täältä monet häippässeet. Ja tunkee vielä joka ketjuun ja tukiporukkaa piisaa.

Koskahan viimeksi täällä on ollut joku musta yli vuoden, joka jaksaa persuporukan kanssa vääntää... Ja mikä on lopputulos?
Täällä on mustissakin useampia ei-persuja, minä mukaanlukien. En silti pidä persuja ihmishirviöinä vaan ihmisinä. Maailmasta tulee kovin karu, jos sitä yrittää katsella musta-valkoisena. Niitä harmaan sävyjä on vähintään 50...

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää

No ei nyt kannata liioitella enempää kuin on tarpeen.

• Tykkää
Minä vähän luulen, että on ennemminkin käynyt niin, että tietyn ikäisiltä ihmisiltä ovat lapset kasvaneet ja heidän tarpeensa tälle palstalle on poistunut. Elämä palannut uomaansa. Mutta samaan aikaan uusia tuoreita vanhempia tulee palstalle entistä vähemmän koska tällaiset foorumit eivät yksinkertaisesti ole enää nuorten ihmisten juttu.
Ei ole ihan noin. Täällä on joitakin joilla on lapset melkein aikuisia tai aikuisia. Mä olen edelleen täällä vaikka lapsi on aikuinen.

• Tykkää
Kyllä täällä sananvapaus on.

Toisin kuin vauvalla. Vauvalla moderointi menee valtavirran suuntauksien mukaan: pari vuotta sitten jos yritit piipittää asiallisesti että hei, Suomeen ei kannata ottaa liikaa ma-muja, lähti koko ketju.

No nyt kun Ranska ja joku muukin maa alkaneet vastustaa Turkin pakolaisvirtaa, on ma-mutusvastaisemmat viestit menneet läpi.

Eihän sen niin pidä mennä. Ei moderointi saa olla riippuvainen vaikka miljoonasta woke-trendistä.
Jos asiallisesti kirjoittaa, niin pitää olla lupa kirjoittaa suunnilleen kaikesta, kunhan ei kirjoita mitään tappamis-tai pedarijuttuja.

Juurikin näin. "Kaikki saa olla vapaasti omaa mieltä", mutta todellisuudessapa ei saakaan, vaan äkkiä käydään kimppuun.

Echo, lissu ja ellu vetää täällä kunnon prinsessakerhoa, sanelee, mitä saa sanoa ja miten, se on sitä sananvapautta. Näin oli 4vuotta sitten, ja näin on näköjään jatkunut:D

Minua vähän säälittää nämä uudet ihmiset, jotka selittävät samoja asioita, kuin itse selitin silloin. Eli vaikka tämä utopia tästä suvakki-ihmisen ja feministin stereotypiasta. Mörköjä piisaa.

Siinäpä vastaus aplle, miksei akateemiset, eli älykkäät jaksa. Vuodesta toiseen haukkua näitä mörköjä, vastustaa valtiota ymsyms SAMOILLA argumenteilla. :D ihmisten kanssa, jotka vajoaa yhä suurempaan suohon harhakuvitelmiensa kanssa..

Kyllä täällä sananvapaus on.

Toisin kuin vauvalla. Vauvalla moderointi menee valtavirran suuntauksien mukaan: pari vuotta sitten jos yritit piipittää asiallisesti että hei, Suomeen ei kannata ottaa liikaa ma-muja, lähti koko ketju.

No nyt kun Ranska ja joku muukin maa alkaneet vastustaa Turkin pakolaisvirtaa, on ma-mutusvastaisemmat viestit menneet läpi.

Eihän sen niin pidä mennä. Ei moderointi saa olla riippuvainen vaikka miljoonasta woke-trendistä.
Jos asiallisesti kirjoittaa, niin pitää olla lupa kirjoittaa suunnilleen kaikesta, kunhan ei kirjoita mitään tappamis-tai pedarijuttuja.
Mikset myöntäisi olevasi paholainen?

Täällä on mustissakin useampia ei-persuja, minä mukaanlukien. Ei silti pidä persuja ihmishirviöinä vaan ihmisinä. Maailmasta tulee kovin karu, jos sitä yrittää katsella musta-valkoisena. Niitä harmaan sävyjä on vähintään 50...

Mä en pidä persuja ihmishirviöinä. Tosin on niillä poliittikkoina muutama sellainen. Ainakin kaikki H:lla alkavat. Tai no Halla-Ahosta en tiiä, mutta Hakka-Huhta. Mut kaipa se uudemman puolueen pitää ottaa kyytiin kaikki, jotka saa.

Pidin kyllä sua pesunkestävänä persuna monilta ajatuksiltasi. Mutta ehkä se kokonaismeininki on sitten sulle liikaa? Oletko liikkuva äänestäjä, liikkuvat taakse-äänestäjä vai Kokkari?

Juurikin näin. "Kaikki saa olla vapaasti omaa mieltä", mutta todellisuudessapa ei saakaan, vaan äkkiä käydään kimppuun.

Echo, lissu ja ellu vetää täällä kunnon prinsessakerhoa, sanelee, mitä saa sanoa ja miten, se on sitä sananvapautta. Näin oli 4vuotta sitten, ja näin on näköjään jatkunut

Minua vähän säälittää nämä uudet ihmiset, jotka selittävät samoja asioita, kuin itse selitin silloin. Eli vaikka tämä utopia tästä suvakki-ihmisen ja feministin stereotypiasta. Mörköjä piisaa.

Siinäpä vastaus aplle, miksei akateemiset, eli älykkäät jaksa. Vuodesta toiseen haukkua näitä mörköjä, vastustaa valtiota ymsyms SAMOILLA argumenteilla. ihmisten kanssa, jotka vajoaa yhä suurempaan suohon harhakuvitelmiensa kanssa..
Ach just mietin Mörköäitii:) siinä oli tosi älykäs nainen ja puolusti heikompaa ja oli tosi rohkee kymmenet kävi sen kimppuun täällä mut se oli rautaa ja ei hätkähtänyt erittäin rohkee nainen on kyl ikävä aina välillä ja miettii mitä sille nyt kuuluu.

Ihan Homma-foorumi tää palsta. Mutta ehkä tää kantajengi pysyy täällä siksikin, että aina tänne tulee niitä vanhoja "väärinajattelijoita" joita sitten kiva kiusata.

Ja yksi paasaa sananvapaudesta. En tiedä mitä sanoa. Se mitä tämmöseen turhaan palstaan kirjoittelee on nyt se ja sama. Mutta kun sama ihminen sanoo, että media on rikki kun ei kirjoitella samaa pashaa valtamedioissa. Katsos kun valtamedioilla on se journalistinen etiikka. Ei ne voi kaivaa juutubesta vaan mitä huvittaa ja kirjoittaa ilman faktantarkistusta.

Se ei ole sananvapautta, että saa levittää valheita totena. Vaikka kuinka vääntäisit. että valtamediat huijaa, niin erittäin harvoin ne mistään valheista kiinni jää? Miksikö? Koska heiltä vaaditaan todisteita.

Se, että sä löydät tubesta jonkun mölisijän sanomaan, että "Valtamedia valehtelee" ei vielä tarkoita, että se oikeasti olisi näin.

Totuus on se, että kaikki normaalisti ajattelevat ovat aikapäiviä lähteneet tältä palstalta. Jotkut sitten lukee tätä vielä. Vähän kuin omasta kotimaastaan paenneet seuraavat välillä oman maansa tapahtumia.
Hyvin kirjoitettu. Allekirjoitan täysin analyysisi tästä palstasta.
Olen joutunut elämässäni tekemisiin vaikeiden ja sairaiden ihmisten kanssa.
En vähästä hätkähdä.
Skippaan jo rutiinilla yli nimimerkit, joiden juttuja en hyväksy.
Luin äsken IS:n sivulta jutun Sanna Marinista.
Hänellä on terve asenne ilkeilyyn.
Sannaa on höykytetty ankarasti tällä palstalla.
Minusta olisi mukavaa, jos täällä uskaltaisi kirjoittaa kaikenikäiset Suomessa ja ympäri maailmaa.
Kävin kaupassa ja sitten kirjastossa lukemassa Hesarin. En lainannut kirjoja.
Korona-aika meni ihan mukavasti.
Suoraan sanon, että tällä palstalla ei here tippaakaan myötätuntoa, jos on jostain syystä allapäin.
En suosittele tätä palstaa alavireisille ihmisille.
Olen ikäihmisenä oppinut pitämään itsestäni huolta. En seurustele ankeuttajien kanssa millään foorumilla.

Ach just mietin Mörköäitii siinä oli tosi älykäs nainen ja puolusti heikompaa ja oli tosi rohkee kymmenet kävi sen kimppuun täällä mut se oli rautaa ja ei hätkähtänyt erittäin rohkee nainen on kyl ikävä aina välillä ja miettii mitä sille nyt kuuluu.
Mörköäiti oli asiallinen kirjoittaja vaikka oli suvakki, samoin nykykirjoittajista Tero Pekka Suvakki. Tero kirjoittaa avoimesti ja ärsyttämättä.
Rekkautuneissa ketjulaisissa on myös pari mammaa, jotka eivät ihan persuimmasta pääsyä ole.
Ei em.tyyppejä ole täällä nyt ihan raadeltu.

Ei-persut joutuvat täällä koville, se on totta. Mutta jos he kestävät persujen kanssa väännöt, niin pärjäävät. Ihmisiä me ollaan esim. The Ketjussa, ei siellä politiikkaa jauheta.

Semmoiset eivät pärjää joissa on muutakin häröilyä.
Valitettavasti, vaikka sympatiseerasin FM:ää ja hän on iloinen persoona, niin hänen kirjoitustyylinsä oli kuin hurrikaani ja taifuuni iskisi yhtä aikaa. Vähän kun rauhoittuisi, niin hyvä tulisi. Tai puhumattakaan eräästä oman elämänsä kuvaamiseen (vaikka kukaan ei ole pyytänyt analyysiä häneltä, mitä on lukenut ja kattonu telkusta) rakastuneesta vanhemmasta rouvasta.

Valitettavasti. Pysyisitte siellä hommafoorumissanne.
En ole kun kerran pikaisesti käynyt katsomassa hommalla.
Oon ollut täällä jo monia vuosia ja nähnyt monet palstan muutokset. Mihinkä mä täältä nyt lähtisin.:giggle: Täältä oon saanut rakkautta, sympatiaa ja hyviä kamuja niin irl:eenkin kuin palstakamujakin.❤

Echo on ollut vielä pidempään kuin minä.

Täältä ei näköjään lähde ees kulumalla. Vielä vanhoina mummoina ja pappoinakin varmaan @Echo vääntää täällä @m1es :n kanssa tsainapimukuvista nekin jo harmaantuneita haahkoja, mutta @m1es kivenkovaa väittää että just ja just täysikäisiä.:LOL:

• Haha
Reactions: Echo
Echo, lissu ja ellu vetää täällä kunnon prinsessakerhoa, sanelee, mitä saa sanoa ja miten, se on sitä sananvapautta. Näin oli 4vuotta sitten, ja näin on näköjään jatkunut
Höpöhöpö sanella, anna edes yksi linkki ketjuun missä kukaan meistä on sanellut mitä täällä saa sanaoa?

Mörköäiti oli asiallinen kirjoittaja vaikka oli suvakki, samoin nykykirjoittajista Tero Pekka Suvakki. Tero kirjoittaa avoimesti ja ärsyttämättä.
Rekkautuneissa ketjulaisissa on myös pari mammaa, jotka eivät ihan persuimmasta pääsyä ole.

Ei-persut joutuvat täällä koville, se on totta. Mutta jos he kestävät persujen kanssa väännöt, niin pärjäävät. Ihmisiä me ollaan esim. The Ketjussa, ei siellä politiikkaa jauheta.

Valitettavasti, vaikka sympatiseerasin FM:ää ja hän on iloinen persoona, niin hänen kirjoitustyylinsä oli kuin hurrikaani ja taifuuni iskisi yhtä aikaa. Vähän kun rauhoittuisi, niin hyvä tulisi. Tai puhumattakaan eräästä oman elämänsä kuvaamiseen (vaikka kukaan ei ole pyytänyt analyysiä häneltä, mitä on lukenut ja kattonu telkusta) rakastuneesta vanhemmasta rouvasta.
Jaa että saa olla mitä mieltä haluaa kunhan kertoo sen sulle oikealla tavalla. Itsehän olet äärimmäisen hienovarainen keskustelija, että mitä hi*oa urputat?

Tämän toisenhan haukuit typ*ksi feministiäm*ksi sen ensimmäisestä viestistä! :D

Mä luulen että sellaiset tahallaan mielensäpahoittajat, tahallaan väärinymmärtäjät ja sellaiset, jotka eivät kykene argumentoimaan lähtevät täältä, tai sitten vaan huutelevat ketjuissa: ”tyhmä persu tyhmä salaliittoteoria, tyhmä you tube video” ja seuraavaan ketjuun ”populistipersu, persepersu” jne.😁

• Tykkää
Reactions: Echo
Mä luulen että sellaiset tahallaan mielensäpahoittajat, tahallaan väärinymmärtäjät ja sellaiset jotka eivät kykene argumentoimaan lähtevät täältä, tai sitten vaan huutelevat ketjuissa: ”tyhmä persu tyhmäsalaliittoteoria” ja seuraavaan ketjuun ”populistipersu persepersu” jne.
Niitä tuntuu olevan aika paljon täs vuosien varrella. Kaikki muut on siis mielensäpahoittajia ja sinä vain täysin viaton :D

Ei tällaisten harhojen kans kukaan kauaa jaksa..

Yhteistyössä