Miksi tänne kirjoittaa lähinnä tietyntyyppiset ihmiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On muuttunut kyllä ilmapiiri ja kirjoitukset siitä, kun tänne tulin ekaa kertaa monta monta vuotta sitten. Viime aikoina on muuttunut paljon, kirjoitusten taso on alhainen ja ihmiset aika.. no yksinkertaisia.

Joskus tulee käytyä ja muistaa taas, minkälaista sakkia täällä on. Onneksi ei tarvitse livenä tuollaisten kanssa olla tekemisissä
Keskustelukulttuuri ylipäätään 2000-luvun alussa oli ehkä sivistyneempää. Vaikka mentiin anonyymeina nettiin, keskusteltiin silti nk oikeilla argumenteilla, ja tiedostettiin, että ne toiset ovat ihmisiä. Oikeilla argumenteilla tarkoitan esim tätä vääntelyä, jota toisten sanoista tehdään. Onhan se lapsellista väittää, että "akateeminen keskustelu" tarkoittaisi ikinä porkkanasose-juttuja. Mutta tietyllä tavalla niissäkin jutuissa on enemmän akateemisuutta, kuin toisten jyräämisessä.

En tiedä, koska tämä asetelma kääntyi päälaelleen, että viimeiset kylähullut ponnahtivatkin esiin palstoilla.

Olen aika varma, ettei yksikään akateemikko ole osallistunut.
Aivan, sen sijaan akateemisen koulutuksen saaneita on osallistunut useampiakin. 🤓

Akateemikko

Akateemikko on Suomessa valtiollinen tieteen ja taiteen korkein arvonimi, joka on myönnetty kautta aikojen vain muutamille kymmenille henkilöille. Ennen 1970-lukua Suomessa on ollut myös akateemikon virkoja, niitäkin rajallinen määrä kerrallaan.

Akateemikon arvonimen myöntää tasavallan presidentti. Nimitystä ei siis pitäisi käyttää kenestä tahansa akateemisen tutkinnon suorittaneesta.

Ne feministien ihmisoikeuspalstat ovat usein jokseenkin mahdottomia eri mieltä oleville, moderointi on tiukkaa ja kommentit, jotka eivät edusta alustan "arvopohjaa", moderoidaan pois. Ei kukaan jaksa kirjoittaa kymmeniä kommentteja, jos niistä yksikään ei läpäise sensuuria.
Pahin sensuurivaihe on onneksi ehkä helpottanut. Muutama vuosi sitten esim. Helsingin sanomien kommentointiin oli mahdotonta kirjoittaa asiallisesti tietyistä aiheista. Paradoksaalisesti kuitenkin joskus päästettiin läpi tyhmää huutelua - ehkä tarkoitus oli osoittaa, että lehden linjasta poikkeavat ovat kaikki idiootteja. Nyt moderointi on hieman vähemmän rajoittavaa.

Vihreiden nettilehti Vihreä lanka ei loppuvuosinaan sallinut lainkaan kommentointia. Täydellinen kupla vai pitäisikö sanoa "turvallinen tila".
En ole käynyt lukemassa Vihreä lanka-sivuja.
Päätoimittaja Riikka Sumisen juttuja olen lukenut. Hän liputtaa avointa parisuhdetta.
Luin Ylen koronainfon jälkeen tänän palstan koronakirjoituksia.
Samaa litaniaa kuin aikaisemmin.
Säälin ko. naisten perhe- ja tuttavapiirejä.
On taatusti raskasta elää ihmisten seurassa, joilla on noin heikko tiedon ymmärtämis- ja sisäistämiskyky..

Päätoimittaja Riikka Suomisen juttuja olen lukenut. Hän liputtaa avointa parisuhdetta.
On taatusti raskasta elää ihmisten seurassa, joilla on noin heikko tiedon ymmärtämis- ja sisäistämiskyky..
Korjaus ja lisäys edelliseen.

Tämän sivuston päivittäminen on lopetettu 20.12.2019

Lanka on kuollut, kauan eläköön Lanka!
17.12.2019
RIIKKA SUOMINEN

Päätoimittaja Riikka Suomisen juttuja olen lukenut. Hän liputtaa avointa parisuhdetta.
On taatusti raskasta elää ihmisten seurassa, joilla on noin heikko tiedon ymmärtämis- ja sisäistämiskyky.
Sukunimen oikeinkirjoitus korjaus.
Käykää koronapiikillä! Se kannattaa.
Säästyy myös paljon aikaa tyhjältä löpinältä tällä palstalla.

Me Naiset-lehdessä nro 46 vuonna 2021 on monen sivun artikkeli 'Some on rikki'.
Jutusta selvisi miksi somekirjoitukset ovat muuttuneet niin oudoiksi.
Harkitsin aikoinaan blogin perustamista. Onneksi älysin jo ajoissa ettei somesta seuraa mitään hyvää.
Lehden kansikuvan Marialla on melko samanlaisia ajatuksia kuin minulla.
Lapset kasvavat ja lähtevät omilleen. Minä en koskaan ole sanonut, kotoalähdon jälkeen lopetan avustamisen. Kasvoin karussa lapsuudessa ja sellaista en toivo kenellekään.
Kotini on aina avoinna kaikille kuin ex-kesämökkini. Mökin taidegalleriansa luki päreessä 'avoinna joka hetki'.
Lehdessä on myös juttu nettiruuudun sinisestä valosta. Liika netissä roikkuminen vanhentaa ihoa.
Joten sitäkin syystä nipistän ruutuaikani minimiin.

Me Naiset-lehdessä nro 46 vuonna 2021 on monen sivun artikkeli 'Some on rikki'.
Jutusta selvisi miksi somekirjoitukset ovat muuttuneet niin oudoiksi.
Harkitsin aikoinaan blogin perustamista. Onneksi älysin jo ajoissa ettei somesta seuraa mitään hyvää.
Lehden kansikuvan Marialla on melko samanlaisia ajatuksia kuin minulla.
Lapset kasvavat ja lähtevät omilleen. Minä en koskaan ole sanonut, että kotoalähdön jälkeen lopetan avustamisen. Kasvoin karussa lapsuudessa ja sellaista en toivo kenellekään.
Kotini on aina avoinna kaikille kuin ex-kesämökkini. Mökin taidegalleriassa luki päreessä 'avoinna joka hetki'.
Lehdessä on myös juttu nettiruuudun sinisestä valosta. Liika netissä roikkuminen vanhentaa ihoa.
Joten sitäkin syystä nipistän ruutuaikani minimiin.
Olen liian nopea painamaan Lähetä-palkkia.
Lisään vielä, että Satu Hassi on täysin oikeassa taksonomi-asiassa. Ei pidä ajatella isoa asiaa tunteella vaan järjellä. Tiede ei perustu kiihkoiluun ja päällepuhumiseen. Aika heppoisilla eväillä päästään kansanedustajaksi totesin A-talkia katsoessani.

Yhteistyössä