Miksi tänne saa kirjoittaa harmaana? llkeily vähenisi jos ei saisi!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti
Kepsis
Jos täällä perseillään niin hirveästi niin miksi tää on ollut samanlainen jo monta vuotta? Tai miksi samat naamat jaksaa pyöriä täällä jos on niin kamalaa? Päinvastoin tän täytyy olla nyt todella hyvä jos kerran ihmiset viihtyy.

Ainahan mustat voi häippästä jos ei kiinnosta. Eikö se ole se helpoin ratkaisu?
nii sehän on se ratkaisu että häädetään ihmisiä :D olet sinä verraton hupiveikko. ei tuossa rekkaamisessa ketään häädettäisi, jos joku päättää ettei enää kirjoita semmoisen jälkeen niin se on oma päätös, mutta sinun mielestä voisi sitten ne ihmiset heittää mäkeen jotka kehtaa yhden nimen alle kerätä niin hyvät kuin pahat asiat? :D
 
"vieras"
Jos ihan asiatonta kirjoitetaan, modet poistaa ja bannaa.

Jos vetää herneet nenään siitä, että joku harmaana ihan selkeesti vaan vittuilee vittuilemisen ilosta, niin kannattais ehkä itse pysyä pois? Siis ellei itsellä ole kykyä suodattaa lukemisiaan.

Jos taas saa ikävää palautetta muuten, ihan asiallisesti ja aiheesta, eikä kestä sitä, niin soisi heräävän todellisuuteen.
 
Hra Majuri
[QUOTE="vieras";22777586]Jos ihan asiatonta kirjoitetaan, modet poistaa ja bannaa.

Jos vetää herneet nenään siitä, että joku harmaana ihan selkeesti vaan vittuilee vittuilemisen ilosta, niin kannattais ehkä itse pysyä pois? Siis ellei itsellä ole kykyä suodattaa lukemisiaan.

Jos taas saa ikävää palautetta muuten, ihan asiallisesti ja aiheesta, eikä kestä sitä, niin soisi heräävän todellisuuteen.[/QUOTE]

Harmaat kiertää bannin helposti, mutta musta ei sitä voi tehä, joten harmaille vain lukuoikeus palstalle olisi oikea ratkaisu.
 
?
Ihan yhtä tyhmää on itkeä sitä miten kamalia harmaat on kuin harmaana vittuilla anonyymisti.

Jos mammalle itkeminen helpottaa niin anna palaa.

Jos ei vaimo kiinnosta niin ei vaimoa muuteta vaan vaihdetaan vaimoa.
 
Minäkin inhoan ilkeilyä yli kaiken, mutta en siltikään kannata rekisteröitymispakkoa. Olen aika varma siitä, että palsta ensinnäkin hiljenisi merkittävästi. Samoin on tärkeää, että palstalla on mahdollisuus puhua arkaluontoisista asioista; vähän väliä on aloituksia, joissa joku vuodattaa perhetilanteistaan ja ongelmistaan. Voihan sitä toki jonkun nikin pyöräyttää, mutta luulenpa, että mieluummin sitä etsii sellaisen palstan, jossa niin ei tarvitse tehdä. Olen siis sitä mieltä, että harmaana kirjoittamisen mahdollisuus on kuitenkin enemmän rikkaus. Provoketjut voi jokainen jättää omaan arvoonsa, ja ovathan ne joskus oikeasti ihan hauskojakin. Ei tämä nyt NIIN vakavaa ole, että jos joku vedättää jollain turhanpäiväisellä asialla, niin se täytyy ottaa jonakin henkilökohtaisena loukkauksena.

Ja tuohon asian kääntöpuoleen eli ilkeilyyn. Ensinnäkin, uskon itsekin, että mustat ilkeilevät harmaina hyvinkin paljon. Ei haluta "menettää kasvoja", vaan kirjaudutaan ulos ja käydään kuittaamassa jollekin itseä ärsyttävälle nikille. Eli jos vaikka jokainen musta alkoittaisi siitä, että katsoisi peiliin ja miettisi, mitä itse kirjoittaa - osaako olla aidosti asiallinen, vai onko oma tyyli provosoiva; vihjaillaan rivien välissä, piiluv*ttuillaan jne. Tai toisaalta, provosoidutaanko itse ottamalla joka asiasta nokkiinsa ja etsimällä toisen kommenteista rivien välistä väkisin jotain, että saisi itse syyn loukkaantua. Ja kolmannekseen, jos on kyse selkeästä provosoinnista ja ilkeilystä, niin eikös se kuitenkin ole paras keino, että jättää ne huomiotta kokonaan? Ei kukaan jaksa yksinään aukoa päätään loputtomiin, kun huomaa, ettei toista voisi vähempää kiinnostaa, Kannattaa siis antaa ilkeyksien olla ja jättää vastaamatta kokonaan.

Usein täällä homma menee niin, että sitä saa mitä tilaa - jos pitää oman kirjoituksensa siistinä ja asiallisena, niin useimmiten säästyy pahimmalta ilkeilyltä. Jos taas joku vastaa asialliseen viestiin ilkeilemällä, minusta ainoa mitä hän saa sillä aikaan on, että tekee vain itsestään pellen.
 
srssfdf
Onneksi ei ole teistä kiinni.

Aika erikoista jos mustat kuvittelee, että palsta on = he. Harmaat taitaa tuottaa yli puolet palstan sisällöstä.
Tätä minäkin ihmettelen. Aika suuri osuus kirjoituksista on harmaiden kirjoittamia ja yleisesti ottaen pieni vähemmistö niistä on asiattomia (ja toisaalta myös osa mustista kirjoittaa asiattomuuksia omalla nimimerkilläänkin). Miten niin tämä on nimenomaan mustien palsta? :D

Minä alan vaatimaan, että tälle "mitäs nyt"-palstalle ei saa enää kirjoittaa mustana. Aika monella mustalla on palstapersoona noussut päähän ja osa on suorastaan riippuvaisia tästä palstasta. Toiset elävät palstapersoonansa kautta ja heille tämä palstan "kuuluisuus" tuo epätervettä tyydytystä. Muutama taas ei pysty lainkaan kontrolloimaan niitä asioita mitä he paljastavat täällä ja se aiheuttaa heille ongelmia, kun heidät voidaan tunnistaa vaivattomasti myös irl. Tulen siis siihen tulokseen, että on parasta poistaa rekisteröitymismahdollisuus tältä palstalta, koska se aiheuttaa monenlaisia ongelmia kirjoittajille itselleen sekä myös heidän läheisilleen.

Halutessaan mustat voivat siirtyä tämän palstan muihin osioihin. Niissä on huomattavan hiljaista ja täten rekisteröityneiden aiheuttamat haitat itselleen ja muille pysyvät paremmin kontrollissa. Terveen kirjoittamistavan (mutta silti riippuvuuden mustumiseen) omaavat henkilöt voivat toki vaihtaa jollekin toisellekin keskustelupalstalle (tosin rekisteröitymispakon vaativia vilkkaita keskustelupaikkoja ei hirveästi ole, koska ne hiljenevät ja yksipuolistuvat juuri tuon pakon vuoksi)..
 
yftyft
Minua ei haittaisi, että palsta siitä hiljenee että harmaat saa pois täältä vinkumasta. Laatua enemmän, vaikka olisi juttua vähemmän ;)
Kyllä se taatusti haittaa, kun joutuu vähintään muutaman tunnin odottamaan vastausta omaan kysymykseensä/kommenttiinsa. Monilla palstoilla vastausta saa odottaa päiviäkin. Sitä se olisi kun palsta pikkuhiljaa alkaisi hiipumaan ja kaikki kirjoittaisivat harvemmin ja harvemmin, kun uusia aloituksia ja vastauksia tulisi hitaammin ja yhä harvempi niistä olisi millään tavalla kiinnostava, kun aroista aiheista ei kehdattaisi enää kirjoittaa. Mun mielestäni se ei sitten olisi enää mikään keskustelupalsta vaa kirjeenvaihtoa, kun vastausta saisi odottaa ja odottaa.
 
näin
Minäkin inhoan ilkeilyä yli kaiken, mutta en siltikään kannata rekisteröitymispakkoa. Olen aika varma siitä, että palsta ensinnäkin hiljenisi merkittävästi. Samoin on tärkeää, että palstalla on mahdollisuus puhua arkaluontoisista asioista; vähän väliä on aloituksia, joissa joku vuodattaa perhetilanteistaan ja ongelmistaan. Voihan sitä toki jonkun nikin pyöräyttää, mutta luulenpa, että mieluummin sitä etsii sellaisen palstan, jossa niin ei tarvitse tehdä. Olen siis sitä mieltä, että harmaana kirjoittamisen mahdollisuus on kuitenkin enemmän rikkaus. Provoketjut voi jokainen jättää omaan arvoonsa, ja ovathan ne joskus oikeasti ihan hauskojakin. Ei tämä nyt NIIN vakavaa ole, että jos joku vedättää jollain turhanpäiväisellä asialla, niin se täytyy ottaa jonakin henkilökohtaisena loukkauksena.

Ja tuohon asian kääntöpuoleen eli ilkeilyyn. Ensinnäkin, uskon itsekin, että mustat ilkeilevät harmaina hyvinkin paljon. Ei haluta "menettää kasvoja", vaan kirjaudutaan ulos ja käydään kuittaamassa jollekin itseä ärsyttävälle nikille. Eli jos vaikka jokainen musta alkoittaisi siitä, että katsoisi peiliin ja miettisi, mitä itse kirjoittaa - osaako olla aidosti asiallinen, vai onko oma tyyli provosoiva; vihjaillaan rivien välissä, piiluv*ttuillaan jne. Tai toisaalta, provosoidutaanko itse ottamalla joka asiasta nokkiinsa ja etsimällä toisen kommenteista rivien välistä väkisin jotain, että saisi itse syyn loukkaantua. Ja kolmannekseen, jos on kyse selkeästä provosoinnista ja ilkeilystä, niin eikös se kuitenkin ole paras keino, että jättää ne huomiotta kokonaan? Ei kukaan jaksa yksinään aukoa päätään loputtomiin, kun huomaa, ettei toista voisi vähempää kiinnostaa, Kannattaa siis antaa ilkeyksien olla ja jättää vastaamatta kokonaan.

Usein täällä homma menee niin, että sitä saa mitä tilaa - jos pitää oman kirjoituksensa siistinä ja asiallisena, niin useimmiten säästyy pahimmalta ilkeilyltä. Jos taas joku vastaa asialliseen viestiin ilkeilemällä, minusta ainoa mitä hän saa sillä aikaan on, että tekee vain itsestään pellen.
:flower:
 
"Vieras"
Onko tosiaan mielikuva sellainen, että kaikki harmaana kirjoittavat ilkeilevät tai eivät osaa kirjoittaa siten, että palstan "taso" pysyisi korkealla... ? Kirjoitin tuolla nelossivulla, että olen jo vuosia kirjoittanut harmaana palstalle enkä yhtä ainoaakaan ilkeää viestiä ole näppäimistöltäni päästänyt. Sen sijaan olen vastaillut ihmisten esittämiin kysymyksiin (ilman jonotusaikoja tai ajanvarauksia ym. ) ammattiini liittyen. Olen myös itse hyötynyt mahdollisuudesta anonyymisti puhua henkilökohtaisista asioistani ja saanut sellaista empatiaa ja tukea, mihin minulla muuten ei ole mahdollisuutta. Tämä on näkökulma, mikä kannattaa vastakkainasettelussa (joka mielestäni on turhaa ) ottaa huomioon. Minusta palstalle mahtuvat mustat ja harmaat! Jos joku heittäytyy ilkeäksi tai asiattomaksi, löytynee palstalta paljon tasokkaita kirjoittajia, jotka voivat ilkeilyyn puuttua - tai fiksuimmin ehkä vaieta typerykset hiljaisiksi :).
 
äiti 44 v
Yksi mieletön epäkohta on yksityisviestien sensuuri, tapauksissa, joissa joku laittaa todella inhottavaa viestiä. Modeilla ei ilmeisesti ole mitään oikeuksia niitä viestejä lukea ja niihin puuttua. Esim. rieputarallaata on saatu tälläisillä viesteillä kiusata aika häiriöttä. Sen käytännön pitäisi muuttua. Mutta toisaalta se vaan todistaa, että häiriköt näkevät vaivaa häiritäkseen, avaavat uusia nikkejä lähettääkseen postia.
Selittäkääpä, kun en nyt tajua.

Ensinnäkin, eikö ole niin , että yksityisviestejä saa/voi lähettää vain musta nikki toiselle mustalle nikille? Jos siis yksityisviesteinä tulee paskaa naamalle, niin mitä kirjautumispakko siihen auttaisi?

Toisekseen, eikö yksityisviestin tarkoitus ole, että viestit ovat YKSITYISIÄ!? Eli niitä ei muut lue. On jo peräti suurta elämänhallinnan puutetta, jos tarvitsee yksityisviestejensäkin esikäsittelijöiksi moderaattoreita :D
Poliisi on sitä varten että jos meno menee rikolliseksi, niin siitä tehdään poliisille rikosilmoitus. Muuten joutuu vain paskan nielemään, mikäli haluaa tätä palstailua kaikesta huolimatta edelleen mustana jatkaa. Voihan mustan nikkinsä kai sulkeakin ja siirtyä harmaisiin?

Minusta ratkaisu on se, että herkät ihmiset pysyttelevät kokonaan poissa nettikeskusteluista sillä ihmiskunta on PAHA! Ihmisten tietoinen välttely auttaa hieman tässä ongelmassa. Ja herkille neuvoksi: kirjoittakaa tekin harmaina, minulle ainakaan ei ole tullut tympeitä yksäreitä joten harmaus ratkaisee tämänkin ongelman:)
 

Yhteistyössä