Miksi tällä palstalla inhotaan naisia joita miehet elättävät?

• Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
lucifer
tuskin täällä inhotaan kyseisen elämän tyylin omaavia naisia, mutta kun joillakin on tyyli mainostaa ja paasata asiasta päivästä toiseen niin voi olla että kyseistä kirjoittajaa inhotaan siksi.....

"lintu"
Ei kai siinä, kuka mitenkin tykkää elää. Itse koen vallan vapauttavana sen että kykenen pärjäämään omillani, tarvittaessa. Ja koen myös suurta mielihyvää siitä että voi siirtää osan taloudellisesta vastuusta perheessä omille hartioilleni. Näin miehenikin saa ottaa elämässään hieman rennommin.

Ettäkö inhoaisin? Siinä kohtaa inhoan kun se avioero sittenkin tulee. Ja sitten vollataan kun ei olekaan mitään, ja kun valtio ei kustannakaan tarpeeksi suurta asuntoa ja ja ja. Silloin tekee mieli sanoa että turpa kiinni. Itsehän asiasi tuohon jamaan järkkäsit.

"oikea ammattivalittaja"
[QUOTE="alma";26617952]Me elämme pääasiallisesti miehen tuloilla, mutta minuakin ärsyttää sinun jutut suunnattomasti. Eli kyllä se on ihan henkilökohtaista.[/QUOTE]

No mikä minussa ärsyttää?

"hah"
joo henk koht tilaanteen takia mies maksaa koko talouden tällä hetkellä mutta en ole siitä mitenkään hirveen ylpeä enkä kylillä tai foorumeilla huutele :D sitten kun pystyn taas töihin palaamaan niin maksut menee puokkiin.
itse parille tutulle kerroin tilanteesta ja olivat ihan silmät pyöreenä ai että häh?!?!?!?!
jokainen eläkööt miten haluaa mutta tietty ärsyttää nämä ihmiset jotka elämäntavallaan oikeen leveilee ja huutelee

huomiohuokailija
En tiedä inhotaanko, mut musta se on outoa. En ole koskaan voinut ymmärtää, enkä varmaan koskaan tule ymmärtämäänkään, mut jokaisella on oikeus tehdä omat ratkaisunsa. Ihmettelen kyllä niitä miehiä jotka elättää vaimon.

Musta sillä, joka elää toisten rahoilla, ei ole oikeutta valittaa raha-asioista!

Ja usko mua, on niiin helpottavaa kun on omat rahat ja itse saa päättää niiden käytöstä. :)

Mitäpä siinä, jos se on perheen yhteinen valinta. Eli se mieskin on halunnut
taloudelliseksi vastuunkantajaksi. Mä en inhoa ketään joidenkin palstajuttujen takia, mutta
ihmettelen niitä äitejä (tai voihan ne olla isiäkin näin 2000-luvulla), jotka olettaa
automaattisesti, että itsellä on oikeus esim. hoitovapaaseen ja toisella velvollisuus koko
perheen elättämiseen.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
en inhoa naisia sen takia, että mies elättää. vaan inhoan sitä, että naiset, jotka mies elättää valittaavat ja kitisevät koko ajan siitä, kun mies ei tee kotona sitä, ja kun mies ei tee kotona tätä. ja kitinää kun se mies ei heti työpäivän jälkeen jaksakkaan viihdyttää sitä vaimoa, vaan haluaa ruokaa ja levähtää.

• Tykkää
"hih"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26617999:
en inhoa naisia sen takia, että mies elättää. vaan inhoan sitä, että naiset, jotka mies elättää valittaavat ja kitisevät koko ajan siitä, kun mies ei tee kotona sitä, ja kun mies ei tee kotona tätä. ja kitinää kun se mies ei heti työpäivän jälkeen jaksakkaan viihdyttää sitä vaimoa, vaan haluaa ruokaa ja levähtää.
Komppaan sua täysin :)

Mä muuten tiedän yhden perheen, jossa se elätettävä on mies :)

Tosin niin, ettei hoida edes sitä lasta, kunhan vaan on. Joku aika sitten sanoi vaimolleen
käyvänsä töissä ja kävi päivät lorvimassa siskonsa luona. Ja vaimo antaa kaiken mennä
omalla painollaan, käy töissä, maksaa yksin talolainaa jne.

Ei nyt varsinaisesti kuulunu tähän, mutta voihan se tosiaan olla mieskin, joka elää "siivellä"

huomiohuokailija
Niin ja mua huvittaa kaikki "Mies ei anna viikkorahaa" ja "Mies ei anna ostaa lapselle satasen haalaria" -valitukset.

On muuten hienoa kun on rahaa omalla tilillä, omalla säästötilillä ja lapsen tilillä. Ei tarvitse miettiä mistä saa rahaa jos jotain tarvii ja uskaltaako pyytää mieheltä rahaa. Kyllä se, että kykenee elättämään itse itsensä, kuuluu ihan aikuisen ihmisen perustaitoihin.

Mitäs sitten jos puolisosi yhtäkkiä häviää kuvioista tai sulle tulee tilanne että joudut yhtäkkiä lähtemään johonkin? Tai puoliso joutuu työttömäksi?

Musta vaikuttaa että ap:lla on elämänhallinta hukassa. Kannattaa mennä johonkin kurssille.

• Tykkää
"vieras"
[QUOTE="alma";26617952]Me elämme pääasiallisesti miehen tuloilla, mutta minuakin ärsyttää sinun jutut suunnattomasti. Eli kyllä se on ihan henkilökohtaista.[/QUOTE]

*tykkään* ja *peesaan*, vaikka ap onkin aivan perustrolli. Toivon hartaasti, että häntä esittävä vakiopalstalainen joskus kertoo, kuka hän oikein on :) (ap, ei tartte tulla väittämään vastaan, olet tehnyt sen jo tarpeeksi monta kertaa, enkä ikinä usko väitteitäsi)

En inhoa palstakirjoitusten perusteella ketään.Mutta sellaista ainaista narinaa ja valitusta
ei kukaan viitsi kuunnella, etenkään jos mikään neuvo, vinkki ei kelpaa ja valitus jatkuu taas
myöhemmin.Jos ei ole tyytyväinen elämäänsä, niin sitten pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja
tehdä asian eteen jotain.

Silja.S
En voi sanoa, että inhoaisin, mutta ihmettelen. Aikuisen ihmisen kuuluu olla vastuussa omasta elämästään, eikä roikkua kenenkään elätettävänä. Lapsi elätetään, aikuinen elättää itse itsensä tai osallistuu omalla panoksellaan perheen elättämiseen. Ehkä se on kulttuurillinen asiakin. Minulle on ainakin pienestä pitäen opetettu, että työ on tärkeää. Suorastaan korostetun tärkeää. Vaikka pidän kotiäitiyttäkin rankkana, ketkä tätä yhteiskuntaa sitten pyörittävät, jos kaikista kotiäitien lapsistakin tulisi elätettäviä? Kukaan ei haluaisi enää käydä töissä, koska kotona olemista ja toisten elätettävänä olemista pidettäisiin arvostettavana asiana.

Siis lyhennettynä: minusta on hyvä, ettei toisten elätettävänä olemista pidetä arvossa. Jos pidettäisiin, meiltä loppuisivat elättäjät.

• Tykkää
"vieras"
En inhoa, mutta itse en ole elätettävää laatua. Haluan tulla omilla toimeen ja toiseksi; mies on vaan vastuussa itestään ja lapsestaan, ei minusta; aikuinen kun olen.

Blue
[QUOTE="oikea ammattivalittaja";26617961]No mikä minussa ärsyttää?[/QUOTE]

Kun sä oot tuollainen saakelin vinkuiitu jonka puheet seilaavat laidalta toiselle ilman totuuden häivää.

jäi vielä sanomatta, että sekin ärsyttää, kun tällainen kotiäiti valittaa, että oon ollu niin kauan lasten kanssa kotona ja on tylsää ja mälsää ja haluttas perheen kanssa lomalle, kun miehellä alkaa loma. vaan miespä haluaakin levätä kotona, eikä laukata kaikenmaailman huvipuistoja läpi. kai sen nyt ymmärtää, että ei sitä heti jaksa kun loma alkaa sännätä viihdyttämään perhettä pitkin suomen maata

huomiohuokailija
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26618154:
jäi vielä sanomatta, että sekin ärsyttää, kun tällainen kotiäiti valittaa, että oon ollu niin kauan lasten kanssa kotona ja on tylsää ja mälsää ja haluttas perheen kanssa lomalle, kun miehellä alkaa loma. vaan miespä haluaakin levätä kotona, eikä laukata kaikenmaailman huvipuistoja läpi. kai sen nyt ymmärtää, että ei sitä heti jaksa kun loma alkaa sännätä viihdyttämään perhettä pitkin suomen maata
Joo, noitakin on nyt viime aikoina näkynyt.

Muuten tuohon, mistä viisikymppinen isoäiti puhu tuol aiemmin, niin mä kans vähän kummeksun ajatusta, että jos toinen on kotona, mutta kotityöt pitäs silti jakaa 50/50. Se nyt toki olis suotavaa, että mies osallistuu jälkikasvunsa elämään, mutta eiköhän se kodin hoitaminen kuuluis pääasiassa sille, joka siellä kotona on.

Kun nuo yhteiskunnan tuet ei kovin kummoisia ole, niin taloudellinen panostus jää kovin pieneksi. Siksipä voikin työpanoksella hoitaa oman osuutensa. Ja tadaa- ei olekaan enää "elätti" vaan oy perhe ab:n jäsen, jolla on myös äänivaltaa ja oikeus osallistua päätöksentekoon.

"mamma"
[QUOTE="oikea ammattivalittaja";26617998]Omasta mielestäni olen yrittänyt kovastikkin,käydä useita eri kouluja,ottanut tukiopetusta,käynyt työelämävalmennuksessa yms.[/QUOTE]

Tässä tämä ristiriita nyt tulee. Jos on heikkolahjainen mutta silti haluaa elää leveästi on käsillä ongelma. Miehesi elättää sinua nyt mutta miten sitten kun tulee ero? Nättiä nuorta naista kyllä katselee vaikka laittaa rahaa menemään mutta mites sitten 5-, 6-kymppisenä?
Jos lahjoja opiskeluun ei ole niin että saisi hyvän koulutuksen ja sen myötä hyvän työn niin sitten on otettava lusikka kauniiseen käteen ja tyytyä siihen mihin lahjat riittää. Siivoojan palkalla ei kustanneta 300 neliöisen omakotitalon ylläpitokustannuksia saatikka sitten asuntolainoja. Jos tulot on pienet pitää tyytyä vähempään. Ja tosi on myös se, ainakin tiettyyn pisteeseen asti, ettei niinkään ole kysymys suurista tuloista vaan pitää olla pienet menot.
Se kai sinussa eniten turhauttaa kun sinulla on selitys joka asiaan ja mikään ei koskaan ole omaa syytäsi, aina syytät jotain muuta. Jos et millään parempaan pysty niin ota kuitenkin vastuu edes siitä että et pysty. Reilusti vaan: "minulla ei ole kaikki muumit laaksossa, tarvitsen apua kun en parempaan pysty". Ole siis nöyrä niin voit yllättyä miten alkaa apua tulemaan. Saat toki itse tehdä työn paremman tulevaisuuden eteen siltikin.

Yhteistyössä