Miksi täällä aina mollataan 1 lapsen äitejä?

lore
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No pitäähän se mahdollisuus pätemiseen käyttää hyväksi :)

Ei vaan, yhden äitinä olen ihan valmis myöntämään, että yhden kanssa on varmasti helpompaa. Mutta sitä en meinaa jaksaa, että neljättään odottava kaveri ei tee muuta kuin itkee arkensa raskautta ja kääntää sen sitten mua vastaan, kun mulla on niin helppoa.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
odota kun se kakkonen ei ole enää vauva, vaan haluaa ja tahtoo.. ja etenkin liikkuu..
Heh, no mä en lähe elämään sillä asenteella että "Vaikeaa tulee olemaan" :)

Ja jos tuosta tulee yhtä helppo lapsi kuin esikoisesta, niin sitä ongelmaa ei ole.
ihan omaksi ilokseni haluisin tietää kuinka vanha tämä helppo esikoinen on? meilläkin esikoinen oli 2v ja 5kk ikään asti kuin enkeli, ja nyt 6v "lauman" tuittupäisin shown pitäjä joka villitsee koko porukan aika kätevästi, ihan vaan pikku sormeaan heilauttamalla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Siksi kun huonoitsetuntoiset eukot kilpailee kakaroiden lukumäärällä. Mitä enemmän lapsia, sen arvokkaampi olet jossain niiden kananaivo-asteikolla.
Ei se sen kummempaa ole.
Mie en ainakaan pidä itseäni sen kummempana kun ketään muutakaan äitiä, taikka lapsetontakaan naista.
Mie oon mie, sie oot sie ja joku muu on hän itse... Mulle on ihan se ja sama, onko muilla lapsia 1, 2 vai 15... arvostan ihmistä hänenä itsenään, enkä sen perusteella että montako lasta hän on synnyttänyt tai hoitanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ihan omaksi ilokseni haluisin tietää kuinka vanha tämä helppo esikoinen on? meilläkin esikoinen oli 2v ja 5kk ikään asti kuin enkeli, ja nyt 6v "lauman" tuittupäisin shown pitäjä joka villitsee koko porukan aika kätevästi, ihan vaan pikku sormeaan heilauttamalla..
2v7kk on ja aivan turhaan sä yrität että musta tuntuis vaikeemmalta, et tuu onnistumaan. ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
odota kun se kakkonen ei ole enää vauva, vaan haluaa ja tahtoo.. ja etenkin liikkuu..
Heh, no mä en lähe elämään sillä asenteella että "Vaikeaa tulee olemaan" :)

Ja jos tuosta tulee yhtä helppo lapsi kuin esikoisesta, niin sitä ongelmaa ei ole.
Niin mä kans ajattelin...toinen olikin täysin vastakohta. Valvottanut kaksi vuotta...siis omat yöunet katkonaiset. Luonteeltaan todella temperamenttinen. Uhma kun tuli niin luulin,että oli kipeä/sairas ja olin jo viemässä lääkäriin kun huusi vain ja ilman näkyvää syytä, sehän olikin vain uhmaa =).

Asenne kuitenkin pitää olla positiivinen...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Siksi kun huonoitsetuntoiset eukot kilpailee kakaroiden lukumäärällä. Mitä enemmän lapsia, sen arvokkaampi olet jossain niiden kananaivo-asteikolla.
Ei se sen kummempaa ole.
Mie en ainakaan pidä itseäni sen kummempana kun ketään muutakaan äitiä, taikka lapsetontakaan naista.
Mie oon mie, sie oot sie ja joku muu on hän itse... Mulle on ihan se ja sama, onko muilla lapsia 1, 2 vai 15... arvostan ihmistä hänenä itsenään, enkä sen perusteella että montako lasta hän on synnyttänyt tai hoitanut.
Samma här =).

Yhden lapsen äiti voi olla huippuäiti ja taas kolmen lapsen äiti aivan piip äiti...ja taas toisin päin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin mä kans ajattelin...toinen olikin täysin vastakohta. Valvottanut kaksi vuotta...siis omat yöunet katkonaiset. Luonteeltaan todella temperamenttinen. Uhma kun tuli niin luulin,että oli kipeä/sairas ja olin jo viemässä lääkäriin kun huusi vain ja ilman näkyvää syytä, sehän olikin vain uhmaa =).

Asenne kuitenkin pitää olla positiivinen...
Meillä esikoinen lopetti yöheräilyt 3kk --->

Sama homma näyttää olevan tuollakin, nukkunut nyt öitä jo jonkin aikaa heräämättä. Sitä ennen herätti vain 1 kerran, 5-6 aikaa aamulla =)
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Siksi kun huonoitsetuntoiset eukot kilpailee kakaroiden lukumäärällä. Mitä enemmän lapsia, sen arvokkaampi olet jossain niiden kananaivo-asteikolla.
Ei se sen kummempaa ole.
Mie en ainakaan pidä itseäni sen kummempana kun ketään muutakaan äitiä, taikka lapsetontakaan naista.
Mie oon mie, sie oot sie ja joku muu on hän itse... Mulle on ihan se ja sama, onko muilla lapsia 1, 2 vai 15... arvostan ihmistä hänenä itsenään, enkä sen perusteella että montako lasta hän on synnyttänyt tai hoitanut.
No en minä tarkottanutkaan että kaikki on semmosia.
Mutta kyllä tällä palstalla pidetään heti jonain jumalattarena, jos on monta lasta.. sinähän oot oikein ylijumalatar joidenkin mielestä. "Niiiiiiiiiiiiiin monta lasta ja niiiiiiiiiiiiiiin mukava, blaablaa".. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin mä kans ajattelin...toinen olikin täysin vastakohta. Valvottanut kaksi vuotta...siis omat yöunet katkonaiset. Luonteeltaan todella temperamenttinen. Uhma kun tuli niin luulin,että oli kipeä/sairas ja olin jo viemässä lääkäriin kun huusi vain ja ilman näkyvää syytä, sehän olikin vain uhmaa =).

Asenne kuitenkin pitää olla positiivinen...
Meillä esikoinen lopetti yöheräilyt 3kk --->

Sama homma näyttää olevan tuollakin, nukkunut nyt öitä jo jonkin aikaa heräämättä. Sitä ennen herätti vain 1 kerran, 5-6 aikaa aamulla =)
no tähän mä voisin sanoa sen et jos on äitiä siunattu helpoilla ja hyväunisilla lapsilla niin silloin on ihan turha tulla neuvomaan ainakaan minua. |O ottaa piän pois persuksista ja tajuaa että meitä on moneen junaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin mä kans ajattelin...toinen olikin täysin vastakohta. Valvottanut kaksi vuotta...siis omat yöunet katkonaiset. Luonteeltaan todella temperamenttinen. Uhma kun tuli niin luulin,että oli kipeä/sairas ja olin jo viemässä lääkäriin kun huusi vain ja ilman näkyvää syytä, sehän olikin vain uhmaa =).

Asenne kuitenkin pitää olla positiivinen...
Meillä esikoinen lopetti yöheräilyt 3kk --->

Sama homma näyttää olevan tuollakin, nukkunut nyt öitä jo jonkin aikaa heräämättä. Sitä ennen herätti vain 1 kerran, 5-6 aikaa aamulla =)
No onnea jos pääset helpolla, mutta ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa =). Taistelut ja vaikeudet tuleekin sitten murkkuiässä tai sitten ei=).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
No en minä tarkottanutkaan että kaikki on semmosia.
Mutta kyllä tällä palstalla pidetään heti jonain jumalattarena, jos on monta lasta.. sinähän oot oikein ylijumalatar joidenkin mielestä. "Niin monta lasta ja niiiiiiiiiiiiiiin mukava, blaablaa".. B)
Niin... ja huvittavaa sinänsä, että monikaan, jos kukaan, heistä ei oo tavannut mua henk.koht.
Siis netissä voi toki saada ihan vääränkin mielikuvan ihmisestä.
Vaikka siis, tosiasiahan se toki on, että mie oon ihan hirveän kiva ja mukava jne ;) :D , mutta sillä ei oo taas mitään tekemistä lasten lukumäärän kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
no tähän mä voisin sanoa sen et jos on äitiä siunattu helpoilla ja hyväunisilla lapsilla niin silloin on ihan turha tulla neuvomaan ainakaan minua. |O ottaa piän pois persuksista ja tajuaa että meitä on moneen junaan.
Mä voi myöntää ja niin mulle sanottiin neuvolassakin, että mulle on suotu todella helpot lapset, ainakin tähän mennessä. Enkä kyllä pistä sitä pahakseni :)

Mutta itseasiaan, kun tilanteet/lapset/vanhemmat on kaikki erillaisia, niin ei mulla tulis itsellä ainakaan mieleenikään mennä haukkumaan 1 lapsen äitejä, ihan vaan sen takia et mulla sattuu olemaan 2 lasta.

Ei se sitä tarkoita kuinka monta lasta on kuinka rankkaa on ja kuinka paljon tietää mistäkin asioista.
 
Kai se riippuu vähän tilanteessa kumpi osaa neuvoa kumpaa? Mulla on vain yksi lapsi, hyvin allerginen sellainen. Kaverilla on lapsia 4, joista kuopus hyvin allerginen. Hänellä ei ollut allergioista mitään kokemusta mutta mulla oli, joten hän kysyi multa monesti neuvoja ja monesti mä niitä annoin pyytämättäkin :ashamed: :whistle: Eli voi se olla ihan tilannekohtaistakin kummalla on enemmän tietoa. Ei se aina ole lapsimäärästä kiinni. Tämä oli ehkä vähän offtopic mutta... B)
 
Tää ei nyt ehkä täysin asiaan liity, mutta...

Yhden lapsen äitinä joskus ajattelin kuinka hankalaa kauppaan lähtökin jo on lapsen kanssa, kun toinen syntyi aloinkin yhtäkkiä ajattelemaan kuinka helppoa oli yhden kanssa, syksyllä syntyy kolmas ja alan sitte varmaan ajattelemaan, että kyllä kahden kanssa oli helppoa...

 
vieras
Mä kerran mietin, että jos mä kunnialla selviän tästä lasten kasvatus urakasta vielä 15 vuoden ajan ja sitten mun lapsoset on jo "aikuisia" niin nosta kyllä hattua itselleni =). Ei oo nääs mikään helppo urakka...


 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onnea jos pääset helpolla, mutta ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa =). Taistelut ja vaikeudet tuleekin sitten murkkuiässä tai sitten ei=).
Heh, no varmasti tulee murrkuiässä jos äitiinsä tulee :LOL: :D

Mutta juu, en nuolaise, mutta en ota asennetakaan että "vaikeaa" tulee olemaan. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
no tähän mä voisin sanoa sen et jos on äitiä siunattu helpoilla ja hyväunisilla lapsilla niin silloin on ihan turha tulla neuvomaan ainakaan minua. |O ottaa piän pois persuksista ja tajuaa että meitä on moneen junaan.
Mä voi myöntää ja niin mulle sanottiin neuvolassakin, että mulle on suotu todella helpot lapset, ainakin tähän mennessä. Enkä kyllä pistä sitä pahakseni :)

Mutta itseasiaan, kun tilanteet/lapset/vanhemmat on kaikki erillaisia, niin ei mulla tulis itsellä ainakaan mieleenikään mennä haukkumaan 1 lapsen äitejä, ihan vaan sen takia et mulla sattuu olemaan 2 lasta.

Ei se sitä tarkoita kuinka monta lasta on kuinka rankkaa on ja kuinka paljon tietää mistäkin asioista.
Niin mullekin sanottiin ennen kun pienemmän uhma alkoi...sen jälkeen ei oo helppoa arkea enää näkynyt. Kaikki tuumas, että kyllä teillä on kiltit ja rauhalliset lapset...joo tulepas nyt katsomaan =).
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Niin... ja huvittavaa sinänsä, että monikaan, jos kukaan, heistä ei oo tavannut mua henk.koht.
Siis netissä voi toki saada ihan vääränkin mielikuvan ihmisestä.
Vaikka siis, tosiasiahan se toki on, että mie oon ihan hirveän kiva ja mukava jne ;) :D , mutta sillä ei oo taas mitään tekemistä lasten lukumäärän kanssa.

No hyvä jos itsekin oot huomannut saman mielistelyn. B)
Vaikka en toki väitäkään ettet ois mukava, mutta mistäs sen tosiaan kukaan tietää, ellei sua tunne. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin mullekin sanottiin ennen kun pienemmän uhma alkoi...sen jälkeen ei oo helppoa arkea enää näkynyt. Kaikki tuumas, että kyllä teillä on kiltit ja rauhalliset lapset...joo tulepas nyt katsomaan =).
Ja edelleen... Mä en jaksa lähteä ajattelemaan tuolle linjalle ;)

On tuolla esikoisellakin uhmaa, mutta en mä sitä mitenkään älyttömän rankkana pidä, kun on puolisokin arkea mukana pyörittämässä.

Ja uhmaikäkin on ihan normaali lapsuuteen kuuluva juttu, ei asia mikä pitää ottaa mahdollisimman rankasti. Eri asia jos ei oo nukkunut, lapsi sairastelee, muutenkin vaikeeta + uhma. Mutta mun omassa tilanteessani, en ihan pienestä hätkähdä, vaikka tulis kuinka uhmainen pikkukakkonen ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kolahtaa naisten ylpeydessä, että joku "vain" yhden lapsen äiti oikeasti voi tietää jotain. Ei se lapsiluku kenestäkään viisaampaa tee.
Ei viisaampaa, mutta kokeneemmaksi.

Aurinkokunta on taatuusti kokeneempi kun minä esimerkiksi. Siis ihan tosissaan.
 
vieras
Yhden lapsen äidit on liian "herkkiä".En nosta koskaan itseäni jalustalle vaikka mulla on useampia lapsia.Useamman lapsen myötä tulee kokemusta ja jokainen lapsi on erilainen.Siksi monen lapsen äidillä voi olla ihan oikeasti enmmän tietoa asioista ja siitä miten erilaisia lapset voi olla.Yhden äideillä on kokemusta vain siitä yhdestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kolahtaa naisten ylpeydessä, että joku "vain" yhden lapsen äiti oikeasti voi tietää jotain. Ei se lapsiluku kenestäkään viisaampaa tee.
Niin, riippuen tapauksesta.. Itsestäni en voi puhua, ainakaan vielä että oisin yhtään kokeneempi.

En esimerkiksi tiedä näistä oikeastaan mitään:

Yöheräilyt/väsymys.

Lapsi sairastaa (esikoinen ollut 1 kerran korvatulehduksess ja 2 kertaa kuumeessa).

Kauhea uhmis.

Vaikea lähteä mihinkään/tehdä asoita lapsen/lapsien kanssa.

Olo ilman tuki verkosta ( Ei sais hoitoon/yökylään).

Siittä kun lapsi ei huoli tuttia/pulloa (meillä huolinut heti).

Enkä sitäkään kun niistä on vaikea vieroittaa ( Eskoinen lopetti itse kummankin).

En tiedä miltä tuntuu kun lapsi ei halua nukkuakaan.

En mä tiedä lasten hoidosta mitään :eek: :snotty:
 

Yhteistyössä