Miksi suomessa ei voida mennä siihen että jokainen joutuisi tulemaan omillaan toimeen?

  • Viestiketjun aloittaja "noh"
  • Ensimmäinen viesti
"vieraana"
Voidaan siihen mennä jos on pakko ja se pakko saattaa tulla vastaan. Tällä hetkellä kuitenkin ajatellaan että on sivistysvaltion mittari se miten hyvin kyetään pitämään huolta vanhuksista, sairaista ja vammaisista. Harmi että jotkut terveetkin kokevat oikeudekseen istua pulkassa kun toiset sitä vetävät.
 
Vierassss
Koska ihmisiä on hyysätty jo niin kauan, että niistä on tullut niin mukavuudenhaluisia ja avuttomia pullasorsia, että ne ei osaa enää ajatellakaan, että pitäis ihan itse huolehtia itsestään ja perheestään.

Paska yhteiskunta, kun ei anna enemmän tukia ja miksi tukia joutuu itse hakemaan??!! Hirveää ihmisten kyykyttämistä ja nöyryyttämistä,
 
"vieras."
Oishan se villi, kun rikollisuus rehottaisi, jengit ja muut mukavuudet lisääntyisivät kohisemalla, lapsia ja vanhuksia kuolisi nälkään ja kylmää, varsinkin talvella. Mmm....
 
Sellaisia maita on jo pilvin pimein, muuttakaa johonkin niistä te, ketä tuet ärsyttää, ja annetaan Suomen olla Suomi.

Ja otathan ap huomioon että tukia on monenlaisia. Jos kaikki tuet poistetaan niin se tarkoittaa myös sitä että peruskoulu tulee maksulliseksi samoin kuin kaikki muut koulut, päivähoito ei enää ookaan niin halpaa kuin se on vaan kaikki maksaa todellisten kulujen mukaan eli kokopäivähoito on noin 800e/lapsi/kk. Sairaalan päivämaksu ei ookaan enää hikiset 30e vaan maksat täyden hinnan ja siinä voi jäädä sairaudet hoitamatta kun ei oo enää varaa. Ei asia oo ihan niin ykstotinen, kannattais vähän miettiä tarkemmin.
 
Jos kaikki tuet lopetettaisiin niin hyvin toimeentulevien pitäisi asua muurien takana. Rikollisuus räjähtäisi käsiin (vrt. aika moni sivistymättömämpi maa).
Niinpä, Ja entä jos asia osuukin omaan nilkkaan? Sairastut vakavasti/menetät työsi tai jotain muuta ja seuraavaksi ootkin sitte kadulla kun ei oo niitä tukia. Vaikka itse en mitään tukia nostelekaan niin mieluusti maksan veroja siitä että on olemassa esim. ilmainen koulutus lapsille, halpa päivähoito ja puoli-ilmainen terveyden/sairaanhoito ja jos satun sairastua vakavasti ja joutua työkyvyttömäksi pitemmäksi aikaa niin se ei tarkoita sitä että lasten tulevaisuus on tuhottu. Menkää ny oikeesti asumaan hetkeksi jonnekin missä niitä tukia oikeesti ei oo, kattelkaa ympärillenne ja tajuatte että me ollaan tosi tosi onnekkaita.
 
  • Tykkää
Reactions: misStar
Maissa joissa ei ole tukia, ei myöskään oo kunnollista äitiyslomaa, sairasloma-ajalta et saa palkkaa eikä oo puhettakaan että voisit jäädä kotiin hoitamaan sairastunutta lastasi. Mä en vaan yhtään tajua miten joku kehtaa rutista noista tuista, olkaa ny onnellisia että elämä ei oo vaakalaudalla, tietää, että jos jotain pahaa tapahtuu niin siihen saa apua.
 
Siksi
Koska hyvinvointivaltion mittari on se, kuinka hyvin valtio pitää huolen heikko-osaisista ja köyhistä. Suomi siis ei olisi enää hyvinvointivaltio. Ja kuka ihme sellaista haluaa??
 
"vieraana"
Maissa joissa ei ole tukia, ei myöskään oo kunnollista äitiyslomaa, sairasloma-ajalta et saa palkkaa eikä oo puhettakaan että voisit jäädä kotiin hoitamaan sairastunutta lastasi. Mä en vaan yhtään tajua miten joku kehtaa rutista noista tuista, olkaa ny onnellisia että elämä ei oo vaakalaudalla, tietää, että jos jotain pahaa tapahtuu niin siihen saa apua.
Kyllä niistä vähän rutista saa kun tämä maa ottaa joka vuosi velkaa julkisen sektorin menojen kattamiseksi. Eli tarkoitus on maksaa tällä hetkellä aiheutuvat kulut joskus myöhemmin. Kysyn vaan että milloin? Kuka maksaa, meidän lapsetko?

Minä olen hyvinvointivaltion kannattaja, en haluaisi leikata keneltäkään mitään mutta kun rahat eivät selvästi nyt riitä, niin joitain olisi pakko tehdä.

Mieluummin aikaisemmin kuin myöhemmin jolloin todetaan että rahat on nyt loppu kuten Kreikassa kävi.
 
[QUOTE="vieraana";29332712]Kyllä niistä vähän rutista saa kun tämä maa ottaa joka vuosi velkaa julkisen sektorin menojen kattamiseksi. Eli tarkoitus on maksaa tällä hetkellä aiheutuvat kulut joskus myöhemmin. Kysyn vaan että milloin? Kuka maksaa, meidän lapsetko?

Minä olen hyvinvointivaltion kannattaja, en haluaisi leikata keneltäkään mitään mutta kun rahat eivät selvästi nyt riitä, niin joitain olisi pakko tehdä.

Mieluummin aikaisemmin kuin myöhemmin jolloin todetaan että rahat on nyt loppu kuten Kreikassa kävi.[/QUOTE]

Justiinhan oli lehdessa Kreikan tilanteesta, sielä on esim terveydenhuolto romahdutettu niin että ihmisiä kuolee syöpään yms. tauteihin siksi että eivät oo oikeutettuja hoitoon. Ja Kreikan tilannetta verrattiin Islantiin jossa rahaongelmista huolimatta esim terveydenhuoltoon ja erilaisiin tukiin annettiin lisärahaa konkurssista huolimatta. Islanti on päässy jaloilleen todella nopeasti, Kreikka ei. Vitsi, missähän lehdessä se vertailu oli, joka tapauksessa asian ydin on se, että tuista ja varsinkin terveydenhuollosta leikkaaminen on pahin virhe mitä voidaan tuollaisessa tilanteessa tehdä. Ja jutussa vaan muistutettiin Suomen päättäjiä siitä että kannattaa miettiä mistä leikataan ja mistä ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
"vieraana"
Justiinhan oli lehdessa Kreikan tilanteesta, sielä on esim terveydenhuolto romahdutettu niin että ihmisiä kuolee syöpään yms. tauteihin siksi että eivät oo oikeutettuja hoitoon. Ja Kreikan tilannetta verrattiin Islantiin jossa rahaongelmista huolimatta esim terveydenhuoltoon ja erilaisiin tukiin annettiin lisärahaa konkurssista huolimatta. Islanti on päässy jaloilleen todella nopeasti, Kreikka ei. Vitsi, missähän lehdessä se vertailu oli, joka tapauksessa asian ydin on se, että tuista ja varsinkin terveydenhuollosta leikkaaminen on pahin virhe mitä voidaan tuollaisessa tilanteessa tehdä. Ja jutussa vaan muistutettiin Suomen päättäjiä siitä että kannattaa miettiä mistä leikataan ja mistä ei.
Terveydenhuollosta leikkaaminen on kuitenkin vielä aika eri asia kuin nämä meidän tuet joita riittää varsinkin muualta tuleville ruhtinaallisesti. Niin paljon että elättävät puoli sukua siellä lähtömaassa, sinne lähetetään rahaa.

Jotain olisi kuitenkin pakko tehdä koska rahat ei yksinkertaisesti riitä. Mistä jaat lisää jos ei ole mitä jakaa?

Varsinkin alle 40v ihmisten kannattaisi olla hiukan tulevaisuudestaan huolissaan sillä emme tule koskaan saavuttamaan virallista eläkeikää. Se nostetaan niin ylös, että vain harva on enää hengissä.

Todella tärkeää olisi saada jokainen töihin kykenevä tekemään itse töitä sen eteen että elättää itsensä. Ei ole varaa seuraavaa sukupolvea syrjäyttää työelämän ulkopuolelle.
 

Yhteistyössä