Miksi suomessa ei saa olla eri mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
tai erilainen?
Suomessa ei saa väitellä tai olla eri mieltä. tästähän oli hesarissakin kolumni. perjantain viikkoliite taisi olla.
siinä oli esimerkkinä schuback. olen eri mieltä kuin hän, mutta ei minusta ansaitse erottamista työstä jos sanoo jotain tyhmää. Kaikki me sanomme. jos emme sano, me ajattelemme. Ainakin nuorena saa olla kokematon ja ehdoton ja mielestään oikeassa. Niin olin minäkin.

Jos nyt ei oteta lukuun näitä märkäkorvarääväsuita, koululaisia, pojankloppeja, joiden harrastus on olla kaikesta eri mieltä kuin opettaja ja inttää ja väittää, niin oikeaa asiallista keskustelua tai eriävää mielipidettä ei suomessa siedetä. Eriävä mielipidehän ei ole se märkäkorvan lause tai ajatus "juuri minun ei tarvitse noudattaa tätä sääntöä koska en pidä siitä".

esim. suomessa ystävät eivät kerro toisilleen rehellsiesti, että toimitpa tyhmästi, et ollut kiva ihminen tuossa asiassa.

miksi suomi on täynnä sopuleja, laumasieluja? jos yksi sanoo jotain jostain, niin sitten ei tarvitse muiden ajatella. on kai se helppoa.

miksi suomessa lynkataan jso on eri mieltä kuin enemmistö?

Eri mieltä saa olla, mutta ei tyhmä tai lyhytnäköinen.
Riippuu myös työstä, jota tekee.
Julkisessa ammatissa oleva ei vaan voi sanoa kaikkea, mitä ajattelee, on sitten esim. poliitikko tai opettaja. Kuuluu toimenkuvaan.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama

Yhteistyössä