Miksi tällä palstalla ei saa kyseenalaistaa mitään eikä olla eri mieltä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Noora"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Noora"

Vieras
Pohdiskelin tuossa aiemmin miksi ihmiset tykkä ostella tavaroita ja itse en tykkää. Sain niskoilleni aikamoisen moiteryöpyn. Miksi tällä palstalla ei voi asiallisesti keskustella erilaisista mielipiteistä vaan jos joku on eri mieltä kuin itse, se haukutaan? Itse en ainakaan tarkoittanut haukkua erimielisiä, vaan olen kiinnostunut kuulemaan muita mielipiteitä. Olisi kiva keskustella mutta sen vaan ei onnistu kunnolla kun heti halutaan lytätä!

Kyllä saa olla eriäviä mielipiteitä ja niitä saa esittää kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin ja haukuta toisia. Ei kai täällä ketään kiinnostaisi vastata mihinkään ketjuun jos kaikki vaan ois samaa mieltä. Ja ei niitä jaksais ees lukea jos olis aloitus ja sit kaikki vaan myötäilee aloittajaa. Pisimpiä ketjuja on ne joissa ihmisetr on eri mieltä ja siitä väännetään ja väännetään :D kuten haalarikeskustelut taikka lapsi päiväkodissa vs lapsi kotihoidossa :D

Kannattaa myös muistaa että suurin osa täällä päätään aukovista ei kehtais face to face sanoa asioita ehkä niin suoraan kuin mitä täällä sanotaan kun saa tuntemattomana nikin takaa kirjoittaa. Lisäksi täällä on joukossa keskenkasvuisia harmaita jotka voi kirjoitella mitä sattuu. Kaikkea eii siis kannata niellä eikä kannata myöskään loukkaantua vaikka joku ois eri mieltä. kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiinsä ja ihmiset näkee asioita eri tavalla joten mitään ongelmaa tässä ei oo. :D

Myönnän itsekin kommentoineeni sulle tökeröön sävyyn.

Mutta tällä palstalla kannattaa miettiä tarkkaan, miten sanansa asettelee. Jos siis ei hakemalla hae nälvimistä ja osoittelua, vaan oikeasti järkevää keskustelua ;)

Tää mesta on täynnä ihmisiä, jotka tietää tasan tarkkaan, miten kuuluu elää, tehdä ja valita.
Säkin esitit siinä aloituksessasi asian niin, että koska "sä teet näin, niin et vaan voi ymmärtää, miksi joku tekee jotenkin toisin."
Sen tyylisiä aloituksia täällä riittää, mutta aina riittää myös niitä ihmisiä jotka on valinneet jonkun toisen tavan tehdä se sama asia. Ja jos aloittajan asenne on valmiiksi ymmärtämätön omista tavoista poikkeavia ratkaisuja kohtaan, niin ne toisella lailla toimivat ovat jo valmiiksi puolustuskannalla. Eikä se edistä asiallista keskustelua, vaan piikittelyä ja tappelua.

Tämä on mun käsitys siitä, miksi aika moni keskustelu menee tappeluksi tai vähintäänkin piikitteleväksi vääntämiseksi.

Viimeksi muokattu:
Myönnän itsekin kommentoineeni sulle tökeröön sävyyn.

Mutta tällä palstalla kannattaa miettiä tarkkaan, miten sanansa asettelee. Jos siis ei hakemalla hae nälvimistä ja osoittelua, vaan oikeasti järkevää keskustelua ;)

Tää mesta on täynnä ihmisiä, jotka tietää tasan tarkkaan, miten kuuluu elää, tehdä ja valita.
Säkin esitit siinä aloituksessasi asian niin, että koska "sä teet näin, niin et vaan voi ymmärtää, miksi joku tekee jotenkin toisin."
Sen tyylisiä aloituksia täällä riittää, mutta aina riittää myös niitä ihmisiä jotka on valinneet jonkun toisen tavan tehdä se sama asia. Ja jos aloittajan asenne on valmiiksi ymmärtämätön omista tavoista poikkeavia ratkaisuja kohtaan, niin ne toisella lailla toimivat ovat jo valmiiksi puolustuskannalla. Eikä se edistä asiallista keskustelua, vaan piikittelyä ja tappelua.

Tämä on mun käsitys siitä, miksi aika moni keskustelu menee tappeluksi tai vähintäänkin piikitteleväksi vääntämiseksi.

Mä ainakin tiedän justiin miten pitää elää joten kysykää multa jos ootte epävarmoja! :laugh:

• Tykkää
Reactions: meah
No joo, onhan se vähän erikoista jos ihmisellä riittää mielenkiintoa ja energiaa ketjusta toiseen vääntää jostain haalarista tmsp. tuntemattomien nettipersoonien kanssa..kai senkin voi harrastukseksi lukea :D

Tottakai saa (ja minusta pitääkin) kyseenalaistaa ja olla eri mieltä. Pitää kuitenkin varautua myös siihen, että omia kysymyksiä kyseenalaistetaan ja kritisoidaan. :)

Näin. Tietysti olisi positiivista jos väittelytkin pystyttäisiin käymään asiallisesti ja menemättä henkilökohtaisuuksiin, mikä ei suinkaan aina toimi. Jos aloittaa keskustelun jo jontenkin toisia ja näiden valintoja väheksyen tai arvostellen niin luonnollisesti se saa ihmisiä puolustuskannalle ja siihen että niitä aloittajan ratkaisuita myös arvostellaan ilkeämmin.

Sinun ketjuasi en ole nähnytkään.

Itseäni tökkii aina kasvatuskeskustelut, jotka ovat usein niin ehdottomia. Tuntuu ettei nähdä sitä omaa nokkaa pidemmälle eikä ymmärretä, että ihmiset (lapsetkin) ovat erilaisia luonteiltaan ja temperamenteilteen.

Itseäni tökkii aina kasvatuskeskustelut, jotka ovat usein niin ehdottomia. Tuntuu ettei nähdä sitä omaa nokkaa pidemmälle eikä ymmärretä, että ihmiset (lapsetkin) ovat erilaisia luonteiltaan ja temperamenteilteen.

Mua huvittaa eniten yhden lapsen äidit jotka on sitä mieltä että kun ihmiset toimivat kuten he niin silloin ei oo mitään ongelmia. Eivätkä huomioi että lapset on yksilöitä, jos heidän ainokaisellaan on pelittäny joku juttu niin ei se silti kaikilla pelitä. Mutta tästäkin asiasta on varmasti joku eri mieltä :D

En avannut kyseistä ketjua ihan jo otsikon takia, joten just sen ketjun keskusteluun en osaa sanoa.

Täällä (ja ihan kaikkialla muuallakin) pätee semmonen hauska sääntö, että jos keskustelun avaa jo sillä tavalla et "mä teen oikein ja muut väärin" niin ei siitä mitään rakentavaa synny.

Jos rakentavaa keskustelua haluaa aikaseks niin sit kannattaa alottaa suht neutraalisti tai jopa positiiviseen sävyyn keskustelut jos nitä haluaa saada aikaseks.
Provot ja tappeluhakuketjut on parempi alottaa just sillä ap:n aiemman ketjun otsikoinnilla.

Pidän vastakkainasettelusta, mutta valitettavasti turhan moni palstalainen on sinun kaltaisesi. Jos vastakkain ollaan, niin voi olla rakentava ja antaa asian riidellä. Sun kirjoituksesi sävy antoi olettaa että pidät muita ja muiden ratkaisuja idioottimaisena ja vain omasi on oikea. Aiheesta olisi saanut mielenkiintoisenkin keskustelun, mutta jo aloitus oli ikävä. Provoavista aloituksista harvemmin saa hyvää keskustelua, joskus toki saa.

Yhteistyössä