Miksi suomalaiset naiset eivät edes halua näyttää hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pieni ihminen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pieni ihminen"

Vieras
Ihmettelen miksi suomalaiset naiset haluavat pukutua epämääräisiin säkkeihin tai muuten omituisiin vaatteisiin, jättävät meikkaamatta ja laittautumatta. Tämä vaikuttaisi aivan täysin kotoperäiselle ilmiölle, eikä vaikuta olevan mikään naisten trendi muualla maailmassa.

Jännä kun muualla naiset pyrkivät näyttämään mahdollisimman hyvältä, mutta valtaosa suomalaisista naisista viis veisaavat ulkonäöstään. Juuri katson toimistoni ikkunasta, miten varmasti laittaututuneen hyvännäköinen nainen on pukeutunut leggareihin, Kuoma-talvikenkiin, ylipitkään villapaitaan ja jonkinlaiseen tuulipuvun oloiseen reuhkaan.

Kävimme viime kesänä Venäjän kierroksella ja kyllä siellä kaikkialla Moskovan ulkopuolella törmäsi aika lailla pahempiin ilmestyksiin kuin mitä Suomessa. Naurattaa lähinnä suomalaisten katkerien miesten ruikutus siitä, miten venäläiset naiset ovat niin paljon paremman näköisiä kuin suomalaiset. Joo, tottakai jotkut Suomeen tulleet maksulliset tatjanat ehkä ovat, mutta valtaosa venäläisistä maatuskoista on ihan samanlaisia karjakkoja kuin suomisiskotkin.

Niin. Mikä elämässä on olennaista? Millä tavoin ihmisen on hyvä käyttää aikaa ja energiaa? Mikä ylipäänsä on kaunista? Kuka sen määrittää?

En ole kauhean kova laittautumaan. Se ei tunnu olennaiselta, ei kiinnosta riittävästi. Pitäisikö mielestäsi minun laittautua kaltaistesi ihmisten takia? Miksi pitäisi? Olenko teille jotain velkaa tai pitääkö minun jostain syystä miellyttää teitä? Minua huolestuttaa huomattavasti enemmän yksinkertaisten, pinnallisten, sivistymättömien ja ymmärtämättömien määrä. Toivoisin, että ulkoiseen habitukseen panostamisen sijaan ihmiset panostaisivat sisäiseen kyvykkyyteen, viisauteen. Aika on rajallista ja jokainen kynsi- ja ripsihuollossa istuttu tunti ja peilin edessä vietetty aika on pois jostain muusta. Mitä iloa on ulkokuoresta, joka vain tyhjäksi kuoreksi jää?

Tämä tietenkin on kärjistettyä ja paljon mahtuu ääripäiden väliin, onneksi. Totuus kuitenkin on, että pääosin ihmiset ovat ajattelemattomia ja no, tyhmiä. Sinuna olisin enenmmän huolissani tästä kuin kansakuntamme naaraiden ulkomuodosta. Ja oikeasti on syytä myös pohtia kauneuskäsitystäsi. Mistä se syntyy? Entä jos käsityksesi kauneudesta ei olekaan yleinen mielipide? Kenen kauneuskäsityksen mukaisesti naisten siis silloin pitäisi itseään muojata? Vai olisiko jokaisella oikeus näyttää juuri siltä kuin itse haluaa? Vai kuvitteletko olevasi niin merkittävä ihminen, että suomalaisten naisten tulisi elää miellytääkseen sinua?

Mä käytän aikani lapseni kanssa olemiseen. Tokihan lapsen voi aina hoidatuttaa muilla ja antaa leikkiä yksinään tuntikaudet kun puunaa itseään peilin edessä. Lapsen rahat saa hyvin käytettyä meikkeihin ja uusiin vaatteisiin.

Vaan minäpä valitsen aina lapsen ensin.