Miksi sota syttyi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lispetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No eipä kelvanneet suurudenhullulle Putinille!

Lakkaa jo jakamasta ymmärrystä sille!
En usko että syy on siitä, onko kelvannut vai ei. Asioita on mennyt pieleen jo hyvän aikaa.

Etkö koe tarvetta ymmärtää miksi tällaista voi tapahtua tai miten tällaista voitaisiin välttää?
Minulle ei riitä, että haukutaan Putinia, Venäjää rivissä ja julistetaan sotaa. Mitä hyötyä siitä on?

En halua sotia, siinä kuolee viattomia ihmisiä.

En usko että syy on siitä, onko kelvannut vai ei. Asioita on mennyt pieleen jo hyvän aikaa.

Etkö koe tarvetta ymmärtää miksi tällaista voi tapahtua tai miten tällaista voitaisiin välttää?
Minulle ei riitä, että haukutaan Putinia, Venäjää rivissä ja julistetaan sotaa. Mitä hyötyä siitä on?

En halua sotia, siinä kuolee viattomia ihmisiä.

Putin haaveilee suurvenäjästä, jopa Neuvostoliiton ja tsaarin ajan Venäjästä. Siinä sulle syytä. Miksi rikollista ei pitäisi haukkua? Mulla ei riitä ymmärrystä sellaiselle.

Tässä "ymmärrystä":

"Pääesikunnan entinen tiedustelupäällikkö, kenraalimajuri evp. Pekka Toveri uskoo, että Venäjän sotatoimet Ukrainassa tulevat vaikuttamaan Vladimir Putinin asemaan maan presidenttinä.

Toverin mukaan Venäjän johto on pitkään luonut kansalaisilleen valheellista uhkakuvaa siitä, millainen maa Ukraina on.
– Putinia uhkasi kasvojen menettäminen, jos hän ei olisi tehnyt mitään. Autoritäärinen johtaja päätti, että mieluummin ihmisiä kuolee kuin että hän menettää kasvonsa
, Toveri sanoo."

Näkisin että Venäjä on ajettu nurkkaan eikä Venäjän kanssa ole toimittu edullisesti.
Ja näin on toimittu jo pitkään.

Ja jotta TAAS ei syntyisi väärinkäsityksiä niin laitetaan TAAS: en ole Venäjän puolella, olen isänmaallinen suomalainen. En ole Venäjän trolli, enkä halua harastaa seksiä Venäjän presidentin kanssa, enkä ole hänen tyttöystävä, vaimo/orja tai mikään muukaan. En myöskään ole isänmaan petturi joten minua ei tarvitse hirttää. jne jne.

(Tästä edellisestä pitäisi tehdä vakioviesti jokaisen viestini perään?)

Missä asiassa Putin on ajettu nurkkaan ja missä asioissa olisi hänen kanssaan pitänyt neuvotella?
Minulla on nyt aukko asiaan?

Venäjä ei ole missään nurkassa. Sillä on isoja laajentumissuunnitelmia, niin isoja että eihän niitä kukaan järkevä ihminen/valtio voi hyväksyä.
Siinähän olisi on vaarana ydinsota. Uskotoko että Putinille on ihan sama vaikka sellainen alkaisi?

Tässä mielenkiintoinen!
Jos näin kävisi, että Venäjä eristettäisiin täysin ja siitä yritettäisi tehdä Pohjos-Korean kaltainen.
Onko teidän mielestä tässä todellinen ydinsodan uhka?

"Mahdolliset uudet pakotteetkaan eivät enää pysäytä Putinia.

Venäjän hyökkäys on julma, raukkamainen, oikeudeton ja kaikin tavoin järjetön. Ulkopuolelta on vaikea ymmärtää, mitä Putin kuvittelee sodallaan saavuttavansa. Ja juuri siksi sota on myös niin pelottava.
Suomalaisten ajatukset voivat olla ukrainalaisten luona ja sydämet siviiliuhrien tukena, mutta heti myötätunnon perässä tulee kysymyksiä: Voiko tämä sama tapahtua meille? Onko Suomi seuraavana?
Monet suomalaiset ajattelevat edelleen, että suuren ja äkkiväärän naapurimaan kanssa pärjää parhaiten, kun jättää sen rauhaan. Kun Suomi ei kiusaa Venäjää pakotteilla saati liittymällä sotilasliitto Natoon, Venäjäkin kyllä jättää Suomen rauhaan."